Windows 7 installeren op SSD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik heb onlangs een laptop ( dell xps 15 ) met een ssd gekocht.
nu wil ik de cd drive vervangen door een caddy en daar een hdd in stoppen.

dan wil ik op de ssd windows 7 installeren en de andere hdd gebruiken voor al mijn data.

nu heb ik wat research gedaan, en ik ben tegengekomen dat aanbevolen wordt om als je windows 7 op de ssd installeerd, dat je maar 1 partitie aanmaakt die de volledige grootte van de ssd gebruikt.

wat ik mijzelf afvraag is dus is het slim om dit te doen
en, hoe zit het dan met het installeren van programma's kunnen die dan nog op de ssd geplaatst worden of moeten die dan op de hdd

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je meerdere partities willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb onlangs een laptop ( dell xps 15 ) met een ssd gekocht.
Dus Windows is al op de SSD geinstaleerd? Hoe groot is de SSD? Wat wil je met het apparaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja windows staat momenteel op de ssd, het is gewoon een laptop die ik gebruik voor school en af en toe een game.

het is een vertex 2 met 80 gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

80GB moet genoeg zijn voor Windows en alle app's. Dan is een extra drive altijd handig voor de films en andere bestanden. Een schijf of SSD word niet sneller of langzamer van partities dit is alleen handig als je bv. een DUAL boot systeem wil met een tweede besturings systeem of een deel van de data op 'partitie twee' wil beschermen tegen mogelijk Windows problemen "de data schijf".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt dan maak ik dus gewoon 1 partitie aan en gaan alle overige bestanden naar de andere harde schijf

danku ;)
Pagina: 1