seagate harde schijf 1TB wordt niet gelezen op xp?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
mijn harde schijf kan niet worden gelezen op windows XP(PC) maar wel op windows 7(Laptop). terwijl hij het eerst wel deed op windows XP en windows 7.
op mijn PC wordt hij na een paar minuten wel gevonden, maar dan kan ik hem niet lezen omdat de bestanden beschadigt zijn. op windows 7 heb ik nergens last van, en kan ik de bestanden gewoon lezen.
in de tussen tijd heb ik niets verandert aan mijn PC. kan het misschien zo zijn dat windows 7 iets op mijn harde schrijf heeft gezet dat hij niet meer werkt op XP maar wel op windows 7?
hoe kan ik dit verhelpen?
mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 14:06
Heeft windows 7 toevallig een keer een melding gegeven of de schijf gecontroleerd mocht worden?

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vind je hem nog wel in je diskmanagement? En welk filesystem wordt daar gerapporteerd. En heb je verder geen rare dingen gebruikt (als bitlocker oid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows XP zonder servicepack misschien? Want XP RTM kan alleen schijven tot 128GiB zien; 28-bit LBA. Je hebt tenminste SP1 of SP2 nodig om schijven tot 2TiB te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft windows 7 toevallig een keer een melding gegeven of de schijf gecontroleerd mocht worden?
ja op windows 7 heeft hij gedaan en toen heeft hij hem gecontroleerd.
Vind je hem nog wel in je diskmanagement? En welk filesystem wordt daar gerapporteerd. En heb je verder geen rare dingen gebruikt (als bitlocker oid)?
ja daar vindt ik hem gewoon. er staat alleen niks bij bestandssysteem, maar de status is in orde. nee ik heb er geen rare op gebruikt.
Windows XP zonder servicepack misschien? Want XP RTM kan alleen schijven tot 128GiB zien; 28-bit LBA. Je hebt tenminste SP1 of SP2 nodig om schijven tot 2TiB te kunnen zien.
ik denk niet dat het daaraan ligt, want eerst deed hij het wel op de PC alleen na een tijdje alleen op windows 7.