[Word 2010] Record overslaan indien .... in samenstelbestand

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Beste medetweakers,

Ik ben op mijn werk bezig met het maken van sjabloons zodat de correspondentie kan worden opgestart vanuit ons relatiebeheerpakket (Unit4 Business Suite).

Er worden dus een aantal variable ingeladen zoals klantnaam, adres, contactpersoon, aanhef, enz enz.
Nu kan het zo zijn dat een bepaalde klant een vertegenwoordiger/contactpersoon heeft (bijvoorbeeld de erven ingeval van een overleden cliënt, of de ouders ingeval van een kind). In dat geval zou de adressering moeten zijn:

Aan de erven van
Pietje Puk
t.a.v. Klaasje Puk
Adres_Klaasje
Posctcode_Klaasje
Plaats_Klaasje

Nu heb ik dus aangegeven via de regel "Record overslaan als" dat niet de adresgegevens van de betreffende cliënt gepakt moeten worden op het moment dat de achternaam bij de contactpersoon/vertegenwoordiger is ingevuld (bv: record Adres_CP is niet leeg). Dit werkt goed bij cliënten met contactpersonen, ik krijg echt alleen maar de gegevens van de contactpersoon te zien. Maar nu krijg ik geen adresgegevens van de cliënten zonder contacpersonen meer te zien.

Ik heb de regel aangemaakt door het samenvoegveld dat overgeslagen wordt te selecteren ("blauw maken") en dan naar de regel te gaan en in te vullen dat het record moet worden overgeslagen als de achternaam van de contactpersoon niet leeg is.

Het adresgedeelte ziet er dus zo uit in uitgebreide weergave:

{ SKIPIF { MERGEFIELD Adres_CP }<> "" }{ MERGEFIELD Adres_CP }
{ SKIPIF {MERGEFILED Postcode_CP }<> "" }{ MERGEFIELD Postcode_CP }
{ SKIPIF {MERGEFILED Plaats_CP }<> "" }{ MERGEFIELD Plaats_CP }

Kan iemand mij vertellen waarom ik nu geen adresgegevens van de cliënten zonder contactpersonen te zien krijg. Wellicht ligt het aan het feit dat ik de regel toevoeg d.m.v. het selecteren van samenvoegveld die overgeslagen moet worden indien een ander samenvoegveld is gevuld? Ik zie namelijk de geselecteerde samenvoegvelden niet meer terug. Ter info: dat waren in bovenstaand geval: Adres_CL ; Postcode_CL & Plaats_CL.

Ik hoop dat iemand mij in de juiste richting kan helpen.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Gek dat niemand een reactie heeft gegevens, maar als je er nog niet uit bent:
Ik vermoed dat je niet SKIPIF bedoelt (record overslaan als) maar gewoon IF wilt hebben.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten