Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[2008,W7] Ms App-v client krijgt geen verbinding met server

Pagina: 1
Acties:

• 112fan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-08 18:11
Server OS: Windows Small Business Server 2008 Premium
Client OS: Windows 7 Ultimate
App-v versie: 4.5 SP2
Server: Ms App-v management console
Client: Ms Application Virtualization Client

Probleem:

Foutcode client: foutcode 4534c18-19d0810a-10000004

Ik denk dat het in de firewall zit want ik heb op internet zitten zoeken en daar zag elke keer iets staan van firewall ik heb 2 regels toegevoegd aan firewall maar het werkt nog steeds niet. Hoe kan ik de poort 554 testen?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Gewoon een telnet naar die server op poort 554.

Vertel verder eens iets meer over de opzet van de omgeving. Waar ik benieuwd naar ben is de server die opgegeven staat in het package. Staat daar een servername, of de default variable %softgridserver%. Indien dit laatste, dan zal deze variable nog wel bekend gemaakt moeten worden op de client (en dat word nog wel eens vergeten).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• 112fan
Ik heb de installatie doorlopen zoals in de meeste video's en handleidingen gaat. Ik heb gewoon de naam van de server ingevuld bij de client. Op de server draait AD, Exchange, Shares, Companyweb, Externe werkplek, DHCP en de client draait Windows 7. Maar ik denk dat het door de server firewall komt want als ik de firewall uitschakel krijg ik dit op de client:
http://imageshack.us/photo/my-images/84/naamloos5g.jpg/
En bij telnet dit vanaf de server zelf en op de client krijg ik hetzelfde (fileserver is de naam van de server):
http://imageshack.us/photo/my-images/402/naamloos6r.jpg/

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

112fan schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:58:
Maar ik denk dat het door de server firewall komt want als ik de firewall uitschakel krijg ik dit op de client:
http://imageshack.us/photo/my-images/84/naamloos5g.jpg/
Als je de firewall uitschakel van de server krijg je volgens je printscreen nog steeds een melding dat je geen verbinding kunt krijgen. Ook met uitgeschakelde firewall werkt het dus nog niet.
112fan schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:58:
Ik heb de installatie doorlopen zoals in de meeste video's en handleidingen gaat.
Dat zegt me helemaal niets. Legt eens uit welke App-V role (management server? / streaming server) geinstalleerd staat op je server, welk protocol je gebruikt (waarschijnlijk rtsp), enzovoort.

Hoe duidelijker je bent in je informatie, des te eenvoudiger je geholpen kan worden :)

[ Voor 38% gewijzigd door Question Mark op 10-11-2011 08:15 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• 112fan
App-v Role: Management server
Protocol: RTSP
Poort: 554

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Alle services voor App-V zijn netjes gestart? Netstat laat ook zien dat er geluisterd wordt op poort 554 op de management server? Staan er nog evt. meldingen in de eventlog van de systemen?

Kijk ook even naar onderstaand document:

How to troubleshoot applications failing to stream from an App-V management server

• 112fan
Als het goed is draaien alle services. Hoe voor je netstat uit ben het effe vergeten

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

112fan schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:25:
Als het goed is draaien alle services.
Als het goed is wel ja, maar draaien ze ook?
Hoe voor je netstat uit ben het effe vergeten
Open command prompt, type "netstat /?" en zie daar een prachtige uitleg over netstat en alle opties.

Even iets serieuzer nu: het is wel de bedoeling dat je zelf actief bezig gaat met het oplossen van je probleem en niet simpelweg al je vragen hier maar dumpt. De werking van netstat had je met google eenvoudig kunnen vinden.

• 112fan
Dit is het resultaat van netstat ik zie geen 554 staan:
http://imageshack.us/photo/my-images/829/naamloos7.jpg/
Hier de services:
http://imageshack.us/photo/my-images/835/naamloos8d.jpg/

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Da's leuk en aardig, maar ik heb eerder een document gelinked waarin alle te doorlopen stappen staan mbt het troubleshooten van App-V streaming. In dat document worden diverse logfiles genoemd die je kunt controleren (voor zowel server als client), alsmede andere zaken die je kunt controleren. Het is wel de bedoeling dat je iets doet met dergelijke informatie.

Ik heb je notabene in mijn vorige post al een waarschuwing gegeven dat je zelf wat actiever moet gaan worden in het oplossen van je probleem. Doe dat dan ook...

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
De melding "No connection could be made because the target machine actively refused it" is een bekende; dan is in 9 van de 10 keren de Virtual Application Service niet gestart.

Dit komt vaak voor als een briljante geest de SQL en de VAS op dezelfde server geinstalleerd heeft; SQL heeft nog wel even nodig om op te starten na een reboot en is nog niet volledig op, dan kan de VAS ook niet starten want die heeft de SQL DB nodig en probeert het daarna ook niet meer.

Of zoals bij ons; dat ze de SQL en de VAS dezelfde reboot schedule geven.

[edit]
Een beetje meer moeite kan je er inderdaad wel in steken. Je hebt nog niet eens de moeite genomen om de screenshots een naam te geven ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Krypt op 10-11-2011 14:55 ]

Pvouput live

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Krypt schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:54:
Dit komt vaak voor als een briljante geest de SQL en de VAS op dezelfde server geinstalleerd heeft; SQL heeft nog wel even nodig om op te starten na een reboot en is nog niet volledig op, dan kan de VAS ook niet starten want die heeft de SQL DB nodig en probeert het daarna ook niet meer.
De installer geeft zelfs een waarschuwing als SQL en de management server op dezelfde server geinstalleerd wordt (tenminste bij 4.6). Dit gedrag wordt keurig beschreven en de oplossing (VAS service dependent maken van de SQL service) wordt genoemd tijdens de setup.

Controleer dus even de status van de "Application Virtualization Management Server" service. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Question Mark op 10-11-2011 15:02 ]

• Krypt
I know; maar verwacht niet dat bepaalde mensen dat lezen en ook daadwerkelijk uitvoeren... ik heb ze meegemaakt en maak ze nog regelmatig mee (vandaar de "briljante geest" uitdrukking).

Aangezien het hier om een SBS omgeving gaat ben ik bang dat hier hetzelfde aan de hand is.

[ Voor 8% gewijzigd door Krypt op 10-11-2011 15:11 ]

Pvouput live

• 112fan
De status van App-v management service: Gestart
Ik heb die informatie van How to troubleshoot applications failing to stream from an App-V management server gelezen en een paar dingen geprobeerd maar het heeft niet geholpen. Moet je het bestandje sftlog hebben? En ik zal er voortaan meer tijd insteken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door 112fan op 10-11-2011 15:26 ]

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

112fan schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:13:
Ik heb die informatie van How to troubleshoot applications failing to stream from an App-V management server gelezen en een paar dingen geprobeerd maar het heeft niet geholpen.
Geef dan even duidelijk aan welke stappen je doorlopen je hebt, wat je geprobeerd hebt, wat hiervan het gevolg was en welke meldingen er verschenen.
Moet je het bestandje sftlog hebben?
Ik hoef geen bestandje te hebben, wat ik wel graag wil is dat je zelf deze logs gaat doorspitten op eventuele vreemde meldingen en daarmee zelf bezig gaat. Mocht je er dan nog niet uitkomen, geef dan even duidelijk aan waar het pijnpunt zit en de mensen hier willen je met alle plezier helpen. Bottomline is dat je eerst zelf zaken moet gaan proberen.

• 112fan
Ik heb vele handleidingen gelezen zoals je moet installeren. Ik heb jullie tips geprobeerd, firewall aangepast. Ik heb de log gelezen en er staat alleen in van die foutmeldingen die heb laten zien. Ik denk dat de poort 554 niet open wil dus dat oplossen als hij openstaat kunnen we meer weten en hoe verander ik dat van VAS (is toch Virtualization App Server) en SQL opstarten? Automatisch (vertraagd)

[ Voor 3% gewijzigd door 112fan op 10-11-2011 17:04 ]

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Bovenstaande tekst kan ik niet zoveel mee, da's nou niet echt een voorbeeld van duidelijk en helder omschrijven wat er nu aan de hand is.

Anyway: vanuit pure nieuwsgierigheid van mijn kant naar een mogelijke oorzaak heb ik via Google gezocht op je foutmelding en de tweede hit is het volgende artikel:

Error message when you start an application on an App-V or SoftGrid Client: "A network operation did not complete in time. Error code: 0A-10000005"

• 112fan
Onze foutmelding op een 4 en ik heb het gelezen maar niks bruikbaars het helpt niet maar poort 554 staat nog steeds niet open. Misschien dat je even via teamviewer kan kijken?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Voor de laatste keer: leg nu eens duidelijk uit hoe alles ingesteld staat.
  • Hoe staat je management server geconfigureerd,
  • Welke packages worden aangeboden
  • Wat zijn de instellingen binnen de packages
  • Wat is de verbinding tussen App-V client en management server
  • Geef ook duidelijk aan welke stappen je doorlopen hebt uit het troubleshooting document en wat de uitkomst per stap was.
Ik heb nog steeds een beetje de indruk dat je eigen inzet beter kan, je bent nog steeds minimaal met je informatievoorziening en de duidelijkheid van je posts laat nog steeds te wensen over. Ga je inhoudelijk niet beter posten dan gaat dit topic (helaas) op slot.

• 112fan
Management server staat geconfigureerd met luisterpoort 554 die niet open wil , geen verbeterde beveiliging er is een groep App-v admins en een groep App-v users waar de gebruikers aan toegevoegd zijn. Alleen default app en winrar worden aangeboden. Instellingen van package winrar staan naar de share content. Ik weet niet wat je precies wil weten van de verbinding maar ze zitten allebei in hetzelfde domein. En jou info gaat alleen over oplossingen voor als je een app niet kan starten maar ik krijg geen eens verbinding met de server waarschijnlijk doordat poort 554 op de server dicht zit en niet open wil. Je zou ook via teamviewer even op de server kunnen kijken waarom die poort niet opengaat. Als je meer wil weten vraag het dan even.

• Krypt
Het is een beetje een omgedraaide wereld; "als je meer wil weten vraag het dan even." / "je zou ook via teamviewer even op de server kunnen kijken".. Het is niet zo dat je je kunt aanmelden op een forum en verwachten dat de gebruikers als een complete servicedesk gaat werken.

Als je geholpen wilt worden dan is het van belang dat je alle, maar dan ook alle, relevante zaken opnoemt en beschrijft:
1. Beschrijving op welke server de SQL server draait
2. Beschrijven op welke server de VAS draait
3. Beschrijven op welke machine de App-v/Softgrid client draait
4. Welke versie van de VAS en App-v/Softgrid client gebruik je
5. Hoe staat de VAS ingesteld; SQL server, Content share (welke share wordt gebruikt, wat staat ingesteld in de VAS etc), server config etc.
6. Hoe staat de client geinstalleerd en geconfigureerd (Softgrid Cache, Softgrid user cache, sft_softgridserver instelling/harcoded of via variabele)
7. Hoe zijn de sequences gemaakt en hoe ziet de inhoud van de osd eruit. Wordt het gebruik gemaakt van rtsp of rtsps. Wordt er een variabele gebruikt in de osd? etc.

oa. dat soort zaken.

[edit]
Deze moet in de services van je VAS staan als je App-v 4.6 server geinstalleerd hebt:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6842352/Got/VAS/Services.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Krypt op 11-11-2011 07:49 ]

Pvouput live

• 112fan
Ik heb poort 554 open maar het heeft nog niet geholpen.

1 en 2. De SQL server draait op dezelfde server als VAS
3. Cliënt draait op Windows 7 Ultimate 32-bits
4. Versie: 4.5 Service Pack 2
5. Post ik morgen
6. Post ik morgen
7. Ik gebruik nu even geen packages

De service staat bij mij aan heb de VAS opnieuw geinstalleerd maar dat heeft niet geholpen. Als ik telnet doe krijg ik geen verbinding. Maar bij netstat staat wel poort 554, zo staat hij er: 0.0.0.0:554 fileserver:0 listening.
Pagina: 1