Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Twee instellingen welke missen na migratie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat er op de nieuwe SBS 2011 server twee opties missen onder Scope Options van de DHCP server.
Namelijk opties:
  • 044 WINS/NBNS Servers 192.168.20.7
  • 046 WINS/NBT Node Type 0x8
Deze stonden wel op de oude SBS 2003 server.

Kan dit gevolgen hebben dat deze op de nieuwe server missen aangezien we nogal eens probleempjes hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 15:35 ]

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Nee, maar misschien helpt het als je even kunt aangeven welke probleempjes dat dan zijn.

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 09:20
W

WINS is part of Server 2008. However it has been demoted from a Role to a Feature, which might give a hint to its future as part of Windows Server. No Server 2008 components require WINS, and most new services--such as Exchange 2007--also don’t require it. There remains some need for flat name resolution (i.e., with clustered Exchange), but that can also be accomplished through the DNS search suffix list or by using the new Server 2008 global names zone.

Verwijderd

Topicstarter
Soms krijgen mensen welke hun notebook meenemen naar huis en VPN gebruiken plots zo een pop-up schermpje dat ze moeten inloggen op de Exchange server om Outlook 2007 te kunnen gebruiken, om e-mail dus binnen te halen.

Ze kunnen alles benaderen zoals de shares. Ook op DNS naam. Maar Outlook 2007 blijft dan vragen om een wachtwoord. Ze zetten dan even VPN uit en weer aan waarna het weer werkt voor een poosje. Op de oude server nooit last gehad. Ook had ik gisteren de nieuwe server een herstart gegeven in de ochtend(niemand was aanwezig nog) vanwege updates maar twee gebruiker computers(desktop) kregen ineens precies hetzelfde met dat wachtwoord van Outlook. Hij kon de Exchange server ineens niet vinden. Alleen een herstart van de Desktop loste het probleem op.

In de DNS is iets niet goed lijkt mij. DHCP heb ik hierboven beschreven maar in de DNS is er ook iets vreemd. Normaal op de oude server was het Zone for forward lookup opgebouwd uit(bovenste gedeelte):
  • _msdcs.domein.local
  • domein.local
Op de nieuwe server staat er ineens eentje extra bij:
  • _msdcs.domein.local
  • domein.nl
  • domein.local
Dat domein.nl wordt alleen gebruikt als we webmail willen benaderen maar waarom staat hij hiertussen met daarin www A record welke naar de website verwijst. Als deze record wordt verwijdert kunnen we niet eens intern de website opzoeken welke gewoon extern gehost wordt. Ik snap het dus niet.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:00:
Als deze record wordt verwijdert kunnen we niet eens intern de website opzoeken welke gewoon extern gehost wordt. Ik snap het dus niet.
Misschien dat je dan wel door moet hebben wat DNS zones doen ;)
Als jij een DNS zone aanmaakt voor je domain.nl dan zal een client die zone ook gebruiken om hosts te zoeken (je www a record).
Als je die verwijdert maar de zone laat staan dan krijg je inderdaad het gedrag wat jij ziet - en geheel terecht en correct ;)

Je kan natuurlijk ook gewoon een a record met het internet IP aanmaken voor je extern gehoste website.

(en als je een DC herstart valt er ook geen authenticatie te doen dus krijg je inderdaad een popup te zien totdat je weer een authenticated sessie hebt - logoff of herstart doet dat voor je.)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden. WINS is niet meer nodig vanaf Windows Server 2008. Met dat DNS verhaal is nu ook duidelijk. Dat domein.nl zou in principe weg kunnen omdat het niet functioneel is.

Nu alleen nog dat probleem met VPN en Outlook 2007.
Pagina: 1