laptop-accus.nl

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendenb
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-09 15:59
Beste Tweakers,

Misschien beetje verkeerde plek om dit te posten, ik heb eigen geen idee waar het wel zou thuishoren anders.

De website: laptop-accus.nl ziet er voor mij niet 100% vertrouwbaar uit, heeft een van jullie hier ervaring mee.
Zag dat ze in veel landen domeinen hebben, wat voor mij al snel genoeg zegt.

Ook kan ik nergens een recensie of review vinden, heel Google afgezocht tot 20 pagina's toe.

Deze website heeft voor niet al te veel de accu te koop die ik zoek, met uitgebreide specificaties.

Hoop dat iemand mij kan helpen hier :)

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:10

D4NG3R

kiwi

:)

Ik vind nergens KvK nummers of adresgegevens, en een aantal dingen lijken mij nogal google-translate materiaal..

Verder staat de winkel niet in de PW en voor mij zegt dat eigenlijk al genoeg.
Dit topic had volgensmij beter bij Shopping Forum kunnen worden geplaatst

[ Voor 46% gewijzigd door D4NG3R op 09-11-2011 14:18 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:37
http://www.laptop-accus.nl/blog/

dat is hun blog, als ik dat zie weet ik genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

http://www.laptop-accus.nl/blog/2011/08/19/hallo-wereld/

Beetje "late" reaktie voor een bedrijf wat al jaren zou bestaan, volgens hun eigen website...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:10

D4NG3R

kiwi

:)

Ik kan je nu al zeggen dat je "goedkope" accu uiteindelijk een duurkoop gaat worden als je hem daar besteld 8)7. Die site is niet betrouwbaar O.A door de missende locatiegegevens en het niet-opgegeven KvK nummer.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:15
Een Whois laat zien dat de site geregistreerd is in de states :?

Hey kijk dezelfde site, ander taaltje
http://www.denchishop.jp/ :o

Owh wacht, deze site gebruikt dezelfde afbeeldingen en tekst:
www.accuslaan.be

Allemaal bedrijven die zijn:
dynamisch bedrijf met een grote expertise op het gebied van laptop accu’s.
ik zeg: SCAM!

[ Voor 83% gewijzigd door SniperGuy op 09-11-2011 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-10 15:00
De afbeeldingen van het magazijn komen hier vandaan:
http://www.aboutbatteries.com/quisommesnous.php

Domeinnaam is geregisteerd op een Chinese naam, en zo ziet de website er ook uit.
SniperGuy schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:25:
Een Whois laat zien dat de site geregistreerd is in de states :?
Dit wil op zich niets zeggen, goDaddy is een grote domeinregistrar. Ongebruikelijk? Dat wel.

De volgende keer dat je een dergelijk topic wilt openen, weet je eigenlijk al dat je geen zaken met de betreffende winkel wilt doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendenb
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-09 15:59
Thanks allemaal! ik weet genoeg, ook voor de toekomst, wat ik moet uitzoeken etc.

Toch maar voor de duurdere, wat uiteindelijk dan goedkoper zal zijn als iets bestellen bij deze winkel!

Fijne dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 09:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Topic krijgt een move richting SF, daar hoort deze thuis :)

Verwijderd

Kijk eens puur naar de kop van iedere blog. Daaraan kun je gewoon al zien dat het fake is!!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-10 16:35
grappig hoe alles gewoon door google translate is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-09 09:59

Hoite

Goed verhaal

http://www.accu-markt.nl/ lijkt een exacte kopie van bovenstaande website.

Ook staat in de "Betalen & Verzending" pagina een copy-paste fout in de eerste zin:
http://www.laptop-accus.nl/payment.html
Bij accu-markt kunt u gebruik maken van een scala aan betalingsmethoden.
Betalingen lopen bij accu-markt altijd via een beveiligde HTTPS verbinding.
Onderstaande logo's geven weer met welke betaalmethoden u kunt betalen bij accu-markt.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

Sorry mensen voor deze topic kick. Het was dit, of een nieuw topic openen.

Ik ben opgelicht door de site www.accu-markt.nl. Inderdaad, achteraf gezien stom, want er zijn genoeg aanwijzingen dat we hier met een oplichter van doen hebben.
Maar de afgelopen jaren heb ik veel dingen gekocht via internet en hierdoor blijkbaar goedgelovig geworden.

1ste fout: Site niet geverifieerd

2de fout:
Op het eerste oog zag de site er wel netjes uit. Overigens kwam ik via het zoeken van de accu in Google direct op een subpagina en heb ik de hoofdpagina niet gezien....

3de fout:
Maar goed: Accu besteld en bij het betalen bleek 'Ideal tijdelijk niet te werken, u kunt ook betalen via Paypal'. Aangezien ik daar ook een account heb, hiermee betaald.

4de fout: Betaling van paypal aan een naam Yueng.... Nu begin je je toch af te vragen waar ik toch zat met mijn gedachten op het moment van bestellen. 8)7

Affijn, na de betaling geen bevestigingsmail van de order. Accu was op voorraad en snelle levering. Na twee dagen nog geen reactie: Email gestuurd.
En toen kreeg ik een engelse reactie dat shipment was on his way.... Vanaf dat moment de site gegoogled en jawel hoor: Meer mensen door deze site opgelicht.
Nu een goede maand verder, nog geen accu binnen (uiteraard) en het geschil wat ik aangemaakt heb via Paypal is nog lopend.
Maar gewoon om mensen te laten leren van mijn fouten: Koop niets via deze website!!

Ik ben in ieder geval weer wakker geschud en meer op mijn hoede bij het bestellen op het internet....

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
2bme schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:29:
Maar goed: Accu besteld en bij het betalen bleek 'Ideal tijdelijk niet te werken, u kunt ook betalen via Paypal'. Aangezien ik daar ook een account heb, hiermee betaald.
Heb je dan niet juist verschrikkelijk veel geluk gehad, omdat je nu kopersbescherming van PayPal hebt? Als je via iDEAL betaald had, was je je geld definitief kwijt geweest, omdat iDEAL geen kopersbescherming kent maar hetzelfde werkt als een overboeking.

• 2bme

2bme

Oude Tweakers addict...

Voor wat ik er nu van begrijp gaat die kopersbescherming van Paypal niet zo ver. Wanneer de website een track and tracenummer aanlevert bij Paypal dan geeft paypal aan dat het product wel verstuurd is.
Wat ik uit reacties van andere gedupeerden begrijp kun je het pakket beter niet accepteren vanwege de extra douanekosten en dan kan de verkoper weer aangeven dat ik het pakket niet heb opgehaald.

Wanneer ik meer gegevens heb over de voortgang van dit dossier, dan zal ik dat hier nog aanvullen.

Mijn grootste geluk in deze is dat het om een relatief klein bedrag gaat en ik daardoor weer scherper ben met het doen van aankopen via internet.
Wanneer de betaling wel via Ideal was geweest dan was het effectief om een NL bedrijf gegaan en had ik de accu relatief goedkoop kunnen terugsturen en/of mijn rechtsbijstand kunnen inschakelen.

• aliteDC
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 19:31
Had ook een tijdje geleden bij hem besteld. Toen ik er achter kwam dat ie in het buitenland actief was direct na de order mijn geld terug gevraagd en na een paar dagen is het ook teruggestort.

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-10 10:52

auto660

1991 240 GL Brick

Tip: Koop je laptop accu bij almedo, die hebben verschillende websites als acer-onderdelen.nl enzo en daar heb ik ook een accu vandaan gekocht. Hun prijzen zijn zeker niet hoog en je krijgt een goede accu. (niet als reclame bedoeld)

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Replacedirect/Twindis is ook een aanrader. 9 van de 10 keer wordt het dan ook de volgende dag geleverd als ze het op voorraad hebben. Verder hebben ze erg veel accu's en ligt het meeste ook wel op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bme

2bme

Oude Tweakers addict...

Nou, als toevoeging van mij op bovenstaande: Lang leve de kopersbescherming van Paypal:
============================
Status
Uw claim is opgelost en u ontvangt een terugbetaling van €47,93 EUR.
Wat nu?
Houd er rekening mee dat het maximaal 7 dagen kan duren voordat de terugbetaling is terug te vinden op uw rekening. Zodra de terugbetaling is voltooid, wordt deze kwestie gesloten.
=============================

Dus ik krijg mijn geld terug en ben heel wat wijzer geworden.
Rest alleen nog de tip voor de collega tweakers om niet te bestellen via www.accu-markt.nl

Pagina: 1