Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Meerdere bedrijven persoonlijk faxen via excel lijst

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 16:00
Voor mijn werk moet ik regelmatig ons excelbestand faxen dit gebeurt op persoonlijke manier.
Dit wil zeggen met bedrijfsnaam en eventuele aanhef vermeld en vervolgens 1 voor 1 faxen met de fax.
Voor mijn gevoel moet dit ook sneller kunnen met een stukje software wat in 1 keer alle faxen verzend en hierbij ook het persoonlijke verhaal mee kan nemen.

De bedrijven staan in een excelfile. Op elke fax moeten de volgende persoonlijke gegevens komen:
1 Bedrijfsnaam
2 Aanhef en of afdeling
3 Achternaam contactpersoon
4 Faxnummer.

Ik zoek iets om dit hele proces te vergemakkelijken maar kan tot op heden niets vinden.
Weet iemand hier iets voor?

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Gebruik je een losstaande fax of is deze verbonden met je computer?
In het laatste geval wordt er meestal software bijgeleverd welke integreert met de Mail Merge optie van Word of wordt er een speciale Fax printer geïnstalleerd welke je als output kunt gebruiken.

Zie ook; http://www.howto-outlook.com/howto/mailmerge.htm

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• MrN
Ja de fax is verbonden en het samenvoegen van lijsten met excel gebeurt hier al maar in elke brief afzonderlijk staat een faxnummer waar de fax dus naartoe moet.
Nu is het printen en vervolgens 1 voor 1 faxen.

• Marko_J
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-11 14:21
Met wat VBA moet het wel mogelijk zijn om elke individuele fax van de mailmerge afzonderlijk te versturen. Je kan wat experimenteren met 'macro opnemen', en kijken wat voor code dat oplevert en dat vervolgens als uitgangspunt gebruiken.

• MrN
Dit wordt mij te moeilijk.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je zult toch de tools moeten vertellen wat en hoe te automatiseren en welk veld als faxnummer te gebruiken. Met mailmerge kom je dan een heel eind, misschien zitten er wel functies in de faxsoftware: check de handleidingen daarvan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MrN
Heb geen faxsoftware hier en in Word werkt het hier niet goed.

[ Voor 31% gewijzigd door MrN op 11-11-2011 15:40 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

MrN schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:40:
Heb geen faxsoftware hier en in Word werkt het hier niet goed.
Dan houdt het zo'n beetje op, nietwaar?
het is volstrekt duidelijk wat je wilt, maar absoluut onduidelijk is waar je tegen oploopt of wat je zelf geprobeerd hebt. Maw doe even het volgende:
- google op 'faxsoftware'
- controleer de handleiding van je fax. Het lijkt me stug dat er geen driver e/o faxsoftware bijzit.

Kom je er dan nog niet uit dan kun je een nieuw topic openen maar vermeld dan in elk geval:
- Wat voor fax heb je?
- Welke software is bijgeleverd?
- Wat voor lijn/provider heb je (Analoog/ISDN/FoIP)
- Welke tools/software heb je bekeken.

Tot die tijd gaat hier, jammer genoeg, een slotje op.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.