Goedemiddag GoT!
Het is zover. Na zo'n 6 jaar met een Dell is het tijd voor een nieuwe pc.
Nu ben ik oud en wijs genoeg om te begrijpen dat zelf samenstellen en bouwen de perfecte manier is.
Ik heb me al enorm veel verdiept, en dit kwam eruit.
AMD + ATI of Intel + Nvidia?
Dit is de selectie die ik heb gemaakt:
Behuizing > Coolermaster CM Storm Enforcer (deze keuze staat al zo goed als vast)
Voeding > OCZ ModXStream Pro 700W (ik twijfel nog tussen 600W/700W)
RAM > Corsair 8GB DDR3 1866 MHz
Verder nog een HDD, een PCIe netwerkkaart, geluidskaart, interne kaartlezer ed. maar dit is niet relevant.
Moederbord optie 1 > ASRock 870 Extreme3 R2.0 (AM3 socket)
Moederbord optie 2 > ASRock Z68 Pro3 (met de Z68 chipset, waar ik veel goeds over heb gelezen)
CPU optie 1 > AMD Phenom II X6 1090T (aka "Thuban")(dit is een hexacore @ 3.2GHz)
CPU optie 2 > Intel i5 2500K (heel goed overclockbaar tot 4.5 GHz heb ik gelezen)
Over de GPU ben ik nog steeds niet uit, wat een vreselijke opgave dit xD
De GPU voor de i5 build die mij behoorlijk aansprak was de GTX 560 Ti phantom van Gainward
Voor de AMD build had ik nog niet goed gekeken..
Het wordt een game-pc, en het mag mijn 800 euro budget niet overschrijden.
Help mij alsjeblieft met deze lastige keuze! Wordt het een AMD hexacore met redelijk gelimiteerde snelheid en een ATI GPU, of wordt het een quad-core i5, overclocked naar zo'n 4.2GHz, met Nvidia graphics.
Andere aanbevelingen zijn van harte welkom!
Bij voorbaat bedankt guys. Ik hoop dat jullie deskundigheid mij over de streep kunne trekken. Het is een enorme uitgave voor mij, en ik wil voorkomen dat het weer zo'n miskoop wordt als de Dell van 1100 euro
Het is zover. Na zo'n 6 jaar met een Dell is het tijd voor een nieuwe pc.
Ik heb me al enorm veel verdiept, en dit kwam eruit.
AMD + ATI of Intel + Nvidia?
Dit is de selectie die ik heb gemaakt:
Behuizing > Coolermaster CM Storm Enforcer (deze keuze staat al zo goed als vast)
Voeding > OCZ ModXStream Pro 700W (ik twijfel nog tussen 600W/700W)
RAM > Corsair 8GB DDR3 1866 MHz
Verder nog een HDD, een PCIe netwerkkaart, geluidskaart, interne kaartlezer ed. maar dit is niet relevant.
Moederbord optie 1 > ASRock 870 Extreme3 R2.0 (AM3 socket)
Moederbord optie 2 > ASRock Z68 Pro3 (met de Z68 chipset, waar ik veel goeds over heb gelezen)
CPU optie 1 > AMD Phenom II X6 1090T (aka "Thuban")(dit is een hexacore @ 3.2GHz)
CPU optie 2 > Intel i5 2500K (heel goed overclockbaar tot 4.5 GHz heb ik gelezen)
Over de GPU ben ik nog steeds niet uit, wat een vreselijke opgave dit xD
De GPU voor de i5 build die mij behoorlijk aansprak was de GTX 560 Ti phantom van Gainward
Voor de AMD build had ik nog niet goed gekeken..
Het wordt een game-pc, en het mag mijn 800 euro budget niet overschrijden.
Help mij alsjeblieft met deze lastige keuze! Wordt het een AMD hexacore met redelijk gelimiteerde snelheid en een ATI GPU, of wordt het een quad-core i5, overclocked naar zo'n 4.2GHz, met Nvidia graphics.
Andere aanbevelingen zijn van harte welkom!
Bij voorbaat bedankt guys. Ik hoop dat jullie deskundigheid mij over de streep kunne trekken. Het is een enorme uitgave voor mij, en ik wil voorkomen dat het weer zo'n miskoop wordt als de Dell van 1100 euro