Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jortjuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-07-2023
Hallo,

Ik heb een vraag over Photoshop, ik heb een actie waarin een maatbalk in een afbeelding geplaatst moet worden, deze balk dient voor het weergeven van maten in centimeters. De afbeeldingen die ik gebruik hebben verschillende resoluties. Handmatig deed ik de balk altijd plaatsen waarna ik de width van de balk naar 100% aanpaste zodat hij goed geschaald was. Maar als ik een actie maak dan past photoshop het op de resolutie aan, je hebt bijvoorbeeld dat bij de ene afbeelding de width 22.5% is en bij de andere 45%. Bij de action voor de 22.5% zou dan ong 450% komen te staan en bij 45% ongeveer 220%. Hierdoor kan ik deze action niet gebruiken. Weten jullie een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt!

Jort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

In je action eerst je image size (width) aanpassen naar een vaste metrische maat (bijv 10cm) zonder resample image (ppi loopt dan op of af, maar je pixel afmetingen blijven gelijk).

Daarna je balk plaatsen en numeriek (in de werkbalk) schalen naar dezelfde breedte (in dit geval 10cm).

vervolgens je image size weer terug brengen naar de gewenste resolutie (wederom zonder resample image).

Niet getest, maar volgens mij zou dit moeten werken.

[ Voor 3% gewijzigd door floriske.nl op 13-11-2011 14:40 ]