Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bestanden en mail van server naar server zetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een snelle manier om een soort migratie te doen van SBS 2003 naar SBS 2011 ? En dan gaat het om de volgende onderdelen:

User accounts (+ data)
Mail (+ mail adressen)
Data (Kleine 300GB)
Rechten ?

p.s. Ik heb pas voor het eerst met SBS 2011 en 2008R2 gewerkt hier. En ook voor het eerst alles in een domein etc. gezet. Dit is dus ook weer allemaal nieuw voor mijn. Heb al wat op Google zitten kijken maar vind allemaal oude TUT's van 2000-2003 etc. Dus die kloppen ook niet echt meer.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Denk dat het hier allemaal wel in te vinden is:

Migrate to Windows Small Business Server 2011 Standard from Windows Small Business Server 2003

Neem deze documentatie eens rustig door zou ik zeggen :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, probleem wat ik dus heb dat ik Engels heel moeilijk begrijpend kan lezen. En die TechNET site's van MS wordt ik al helemaal niet vrolijk zoveel tekst :( Heb hier ook een document van 86 blz. liggen. Maar is puur een echte migratie die je tijdens de installatie van SBS 2011 moet integreren. In dit geval is SBS 2011 al geïnstalleerd en geconfigureerd.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:02:
Heb hier ook een document van 86 blz. liggen. Maar is puur een echte migratie die je tijdens de installatie van SBS 2011 moet integreren. In dit geval is SBS 2011 al geïnstalleerd en geconfigureerd.
Mag ik vragen waarom je niet SBS 2011 in migration mode installeert en dan gewoon het document wat je al hebt volgt? Wat is de reden of af te wijken van de reguliere migratiemethode?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Nou SBS 2011 was al geinstalleerd op de server. Maar nu bleek achteraf dat het dus tijdens de installatie had gemoeten wat we niet wisten hier. Daar kwamen we later met dit document achter. Maar nu is mijn vraag kan ik bijv. al die accounts en mail nog overzetten op soort migratie manier of is dat niet meer mogelijk en moet het handmatig gedaan worden ? In het document dat ik hier heb hebben ze het alleen over echt nieuwe migraties..

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ik neem aan dat er verder geen data op die nieuwe SBS2011 bak staat?
Dan gewoon cdtje er terug erinrammen en migratie starten :) gewoon opnieuw beginnen dus!

www.degroot-it.nl

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:16:
Nou SBS 2011 was al geinstalleerd op de server.
Een herinstallatie is ook zo klaar natuurlijk ;) Kan nog minder werk zijn dan alles benodigde stappen handmatig uit te voeren.

Mijn tip is verder dan ook om je echt, voordat je ook maar iets uitvoert eerst inleest in de materie. Aan de hand van die opgedane kennis stel je dan een stappenplan op. Ik snap best dat het lastig is als je niet zo sterk bent in de Engelse taal, maar probeer dan desnoods Nederlandstalige documentatie te achterhalen.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt er staat niks op verder alleen domein controller is ingesteld zodat de 2008R2 in het domein alvast kon. Maar is dit de moeite wel waard aangezien er ong 20-30 users hier zijn ? Zou het niet in ons geval makkelijk zijn die 20-30 users zo in te voeren en mail accounts eraan te koppelen ? En dan de data via een externe hdd of gewoon zo over kopieeren ?

Ja dit is voor mijn echt allemaal nieuw. Ik ben ook maar een stagieer en dat voor 1e keer stage op ICT gebied :P Zulke dingen nog nooooit gehad op me school tijdens me opleiding haha.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:34:
Klopt er staat niks op verder alleen domein controller is ingesteld zodat de 2008R2 in het domein alvast kon. Maar is dit de moeite wel waard aangezien er ong 20-30 users hier zijn ? Zou het niet in ons geval makkelijk zijn die 20-30 users zo in te voeren en mail accounts eraan te koppelen ? En dan de data via een externe hdd of gewoon zo over kopieeren ?
Geen idee, wij hebben geen idee wat jij van plan bent (hoe wil je bv. de mailboxdata kopieren), om hoeveel data het gaat, welke rechten allemaal ingesteld staan, etc. Het lijkt me (juist als leermoment voor je stage) een mooie klus om dat nu eerst allemaal uit te zoeken.

Ik verwacht overigens dat als je je verdiept hebt in de materie je tot de conclusie komt dat het standaard migratie toch wel de beste optie is. Maar die conclusie zul je zelf even moeten trekken.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier wat overlegt en ze willen dat we dan handmatig de users gaan invoeren.

Nu zit ik met het volgende. Qua rechten is er geen probleem. Maar de data van de user profiles zou ik die later gewoon kunnen overzetten naar dat alle users zijn aangemaakt of zouden de users zelf alles op een HDD of USB van hier moeten zetten en als ze voor het eerst inloggen op de server alles terug zetten ?

En nog 1 klein belangrijk vraagje. Zo'n soort swap wat er gaan gebeuren dadelijk zouden we dat het beste einde van de middag op bijv. vrijdag kunnen doen voor het geval dat er iets mis gaat dat niet het hele bedrijf plak ligt of bijv op een zaterdag zodat we alles rustig zonder stress kunnen doen ?

En qua mailbox data zitten we te twijfelen.. of allemaal .pst van maken op afstand van oude mails en die opslaan op bepaalde plek op de server zodat ze met een verse outlook kunnen beginnen.

Qua data zitten ze hier tussen de 450-500GB dat is het laatst bekende grote incl. software, OS etc. Maar de baas is er op dit moment niet dus ik kan niet kijken en vragen hoe groot die data schijf op dit moment is.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
My guess:

Maak eerst eens een migratie plan waarin je stap voor stap bekijkt wat er over moet.

Zo ongestructureerd zaken migreren is vragen om problemen op de lange termijn.

En de vraag of je profiel data moet overzetten of dat gebruikers zelf met een USB disk aan de gang moeten ... LOLWUT?!

https://discord.com/invite/tweakers

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Afhaken en een professional inhuren.... welk bedrijf met 20-30 medewerkers laat nu een stagiaire hun server migreren?... kom op zeg!
Pagina: 1