VM Win2008R2, kan surfen met IE, maar niet pingen??

Pagina: 1
Acties:

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Vreemd fenomeen. Heb Win2008R2 geïnstalleerd onder VM, network bridged. Ik kan met IE surfen naar alle websites, maar als ik in een cmd-box wil pingen naar 8.8.8.8 (of ook vb ping www.tweakers.net) resulteert in een "Request timed out". Als ik kan surfen, zou ik denken dat mijn network connectivity OK is en dan zou pingen toch ook moeten lukken? Of zie ik dat nu verkeerd?

Firewall disablen lost het probleem niet op.

Online activeren voor de 180 dagen trial van mijn Win2008R2 lukt ook niet.

Dank voor alle tips & insights!

[ Voor 8% gewijzigd door demichel op 09-11-2011 10:41 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• demichel
Het probleem heeft zichzelf blijkbaar opgelost. Vanavond de laptop in mijn thuisnetwerkje ingeplugd en daar werkt alles perfect. Op kantoor is de 192.168.0.x rang vrij goed bezet en blijkbaar moet er een IP conflict geweest zijn (ik kies een 'willigkeurig' adres rond de 200 en 'meestal' lukt dat, vandaag dus niet). Waarom er daarvoor geen duidelijke foutmelding kwam, is me niet duidelijk. Misschien kan iemand me daar meer info over geven? Hoe kan ik 'vrije slots' opvragen in de 192.168.0.x range?

[ Voor 17% gewijzigd door demichel op 09-11-2011 21:51 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
DHCP aanzetten?

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

• demichel
Ja, da's zeker een optie, maar voor een server-opstelling verkies ik toch een vast IP adres.

Misschien moest ik es met de andere publieke IP ranges experimenteren (ik ben meer een Oracle DBA man, niet zozeer netwerk gericht, but I'm trying...)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

/laat
Dan ga je bij een collega die servers beheert vragen hoe je dat het beste kan doen in plaats van 'ik kan dat zelf wel' even een fixed IP inkloppen wat jou wel leuk lijkt.
Leuk, aan de andere kant zit er nu een collega van je die z'n werk niet kan doen omdat jij z'n IP adres hebt gejat.

Op z'n minst had je je doos op DHCP kunnen zetten, en vragen of je een reservering in de DHCP kan krijgen.
Zelfs dat DHCP adres vast instellen gaat problemen opleveren als de leasetijd verloopt aangezien er dan geen release ack volgt en dus het adres ook weer toegekend gaat worden na verloop van tijd.
Heb je weer hetzelfde issue als hierboven.

Schoenmaker, blijf bij je leest en vraag een Serverbeheerder hoe je dat het beste kan doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device