Zojuist een nieuwe pc aangeschaft en in elkaar gezet. Enige tijd terug min of meer 2-3 dezelfde machines gebouwd op 1 of 2 onderdelen na, deze werkte perfect. Maar met deze machine heb ik een wat stroef begin.
Het installeren van windows 7 wil maar niet lukken. Tijden het 'expanden' van bestanden gaat de installatie maar niet verder. Nu dacht ik eerst: goed, andere cd. windows(licentie via msdnaa) opnieuw gedownload en gebrand. Wederom -> niets. Een andere dvd speler gebruikt, van een andere pc die ik hier heb staan: weer niets. Na enige tijd had ik een cd gebruikt zonder licentie, deze deed het vreemd genoeg ineens wel. Heel de installatie verliep in 20 minuten? Toen had ik de gedachte: het werkt nu, dus ik wil mijn legale licentie erop, wederom opnieuw installeren. Uiteraard weer niets, en zelfs nu ook niet meer met de minder legale versie.
Ik weet niet zeker of het er toe doet: maar de versie die wij via school aangeboden krijgen is professional 64bit.
Uiteindelijk ook dit nog geprobeerd:
De microsoft USB tool gebruikt om een usb stick om te toveren naar een bootable disc, het expanden gaat wederom uitermate langzaam. De pc draait verder wel gewoon stabiel, want vannacht had ik de installatie aangezet en vanmorgen stond deze vrolijk op 98% en ging uiteraard niet verder.
Relevanten onderdelen van de pc:
Mobo: Asus P8P67 PRO (REV.3.1)
Geheugen: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
Processor: Intel Core i5 2500K Boxed
HDD: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
Videokaart: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition
voeding: XFX ProSeries 750W XXX Edition
cd speler: Sony Optiarc AD-7260S Zwart
Bios staat verder al ingesteld op AHCI mode.
Ik vraag me echt af wat dit probleem kan zijn, is de SSD gewoon gaar?
Het installeren van windows 7 wil maar niet lukken. Tijden het 'expanden' van bestanden gaat de installatie maar niet verder. Nu dacht ik eerst: goed, andere cd. windows(licentie via msdnaa) opnieuw gedownload en gebrand. Wederom -> niets. Een andere dvd speler gebruikt, van een andere pc die ik hier heb staan: weer niets. Na enige tijd had ik een cd gebruikt zonder licentie, deze deed het vreemd genoeg ineens wel. Heel de installatie verliep in 20 minuten? Toen had ik de gedachte: het werkt nu, dus ik wil mijn legale licentie erop, wederom opnieuw installeren. Uiteraard weer niets, en zelfs nu ook niet meer met de minder legale versie.
Ik weet niet zeker of het er toe doet: maar de versie die wij via school aangeboden krijgen is professional 64bit.
Uiteindelijk ook dit nog geprobeerd:
De microsoft USB tool gebruikt om een usb stick om te toveren naar een bootable disc, het expanden gaat wederom uitermate langzaam. De pc draait verder wel gewoon stabiel, want vannacht had ik de installatie aangezet en vanmorgen stond deze vrolijk op 98% en ging uiteraard niet verder.
Relevanten onderdelen van de pc:
Mobo: Asus P8P67 PRO (REV.3.1)
Geheugen: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
Processor: Intel Core i5 2500K Boxed
HDD: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
Videokaart: Sapphire HD6950 Dirt3 Edition
voeding: XFX ProSeries 750W XXX Edition
cd speler: Sony Optiarc AD-7260S Zwart
Bios staat verder al ingesteld op AHCI mode.
Ik vraag me echt af wat dit probleem kan zijn, is de SSD gewoon gaar?