Toon posts:

ISA server 2006 in virtueel Testnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Forumbewoners,

Hierbij een vraag voor mijn school opdracht met betrekking tot een ISA server.
Ik doe een ICT opleiding, maar mijn firewall kennis is echt laag en ik zit daar altijd mee te prutsen..

Nu heb ik een nieuwe opdracht, nog niet volledig want we krijgen die in delen, maar ik loop bij het begin al vast. Of beter gezegd ik weet het niet zeker of ik het goed doe.

Het principe is in ieder geval: Maak een netwerkje in VMware player met een domain en een ISA server. Ik heb een domain local met DHCP, AD en DNS gewoon heel simpel, maar ik zou er een werkstation aan kunnen hangen dus voor nu goed genoeg. (ip adres server 1: 172.16.1.5, IP range DHCP is: 172.16.1.5 - 172.16.1.150)

Verder heb ik een 2e server waar ik ISA op wil installeren. Ik geef deze 2 netwerkkaarten: "intern met 172.16.1.1 en een kaart Extern voor internet die ik automatisch laat zoeken en op NAT zet...? Is dit al een goed begin?

Nu wil ik ISA gaan installeren op server 2, maar moet hiervoor die server 2 in het domain hangen of hoeft dit niet..? Ik wil dat mijn firewall 172.16.1.1 wordt, dus moet ik dan die server 2 dat adres geven of..?

Ik hoop dat het in grote lijnen duidelijk is en dat ik wat nuttige antwoorden krijg zodat ik verder kan. Als er vragen zijn stel ze graag

Alvast bedankt!