Toon posts:

Wireless adapter defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mij wireless netwerk adapter, het gaat om de TP-Link TL-WN781N.
Wanneer ik mijn pc opstart wordt de netwerk adapter gezien als een unkown device. Na een reboot van de computer (zonder hem compleet uit te zetten) wordt hij echter wel herkend en werkt mijn draadloos uitstekend.

Ik heb verschillende drivers geprobeerd, zowel de meegeleverde als die rechtstreeks van de fabrikant. Ook is mijn pc laatst opnieuw geinstalleerd en nog steeds doet het probleem zich voort.

Wanneer mijn pc opstart terwijl ASrock instantboot aanstaat doet hij het echter wel.

Iemand enig idee, bij voorbaat dank.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
ASRock instantboot is toch eigenlijk een soort van suspended status? Ik denk dat het dan eigenlijk te vergelijken is met het rebooten zonder het systeem helemaal uit te zetten. Wel de meest recente BIOS in gebruik en dergelijke?

Heeft je adapter dit altijd al zo gedaan of is dit iets van de laatste tijd? Makkelijkste manier om het te testen is waarschijnlijk om de adapter even in een ander systeem te hangen om te zien wat er daar gebeurd. Of misschien nog makkelijker: even een live cd maken om de adapter met een ander OS te testen.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Jah Asrock is een soort suspended mode, BIOS is laatste versie, netwerk adapter is er meerdere keren er in en eruit gehaald, getest met verschillende linux varianten, hierop werkt hij gewoon in een keer zonder een reboot of hem uit suspended mode te halen.