Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
AC Ryan Veolo - Smart Android Hub

Afbeeldingslocatie: http://www.acryan.com/img/product/images/ACR-VE91200/img3.jpg

Ik miste dit topic dus bij deze :-)

Na het Fluxx debacle kwam AC Ryan al snel met de Veolo op de proppen die sinds deze week in de winkels ligt.

Naast het browsen (html5 + flash) en het gebruikelijke streamen van media kunnen er ook apps en widgets middels AndroidPIT worden gebruikt.

Verder heeft deze mediaspeler een ARM Cortex A9 1GHz processor, 512MB DDR3 en 4GB flash geheugen onboard (installatie OS + apps).

Alle specs op een rij:

Features:
  • Internet TV web browser, with HTML5, Adobe Flash & Chrome V8 JavaScript support
  • Apps and Widgets via AndroidPIT
  • Full HD Network Media Streamer, with the most format support
  • VEOLO 3-in-1 Remote Control, incl. QWERTY keyboard and wireless pointer
  • Gigabit 10/100/1000Mbps wired LAN and Built-in wireless 802.11 b/g/n
Hardware:
  • 1GHz ARM Cortex-A9 with Floating Point Unit
  • JAVA Hardware Acceleration
  • 3D Graphics Hardware Acceleration Engine with OpenGL ES support
  • 512MB DDR3 Memory
  • 4GB NAND Flash Memory for OS and Apps installation
  • Android 2.2 (Froyo)
Video Output:
  • HDMI 1.3 (let op: geen full-hd 3D, wel 720p 3D)
Video Resolution/Aspect:
  • 1080p 60Hz
  • 4:3/16:9 Aspect Ratio
Audio Output:
  • Composite L/R Stereo / HDMI / SPDIF Optical
USB:
  • 2x USB2.0 Host
Memory Cards:
  • SD/SDHC up to 32GB
Ethernet (Wired/Wireless):
  • Wired Gigabit LAN 10/100/1000Mbps
  • Built-in Wireless 802.11 b/g/n
Network Protocols:
  • SAMBA Client / SAMBA Server / NFS Client / FTP Client
Audio Codec/Formats:
  • Dolby Digital downmix to stereo and 5.1 pass-through
  • DTS downmix to stereo and 5.1 pass-through
  • AAC / FLAC / MKA / MP3 / OGG / WAV / WMA / MPEG 1/2/4 / MP2 / M4A RA-COOK / RA-Lossless / DRA / RealAudio 4/5/6/8/9/10 / TTA / AC3 / APE
Video Codec:
  • DivX3 / Xvid / H.263 / H.264 (MPEG4 P10, AVC, x264) / VC-1 (WMV9, WVC1)
  • VP6 / RealVideo 8/9/10 (RV30, RV40) / x264 / DIV2 / AVS / SVQ1 / SVQ3
  • RV10 / RV20 / MPEG 1/2/4 (DivX 4/5/6, Xvid, MPEG4Visual) / MSMPEG4V1
  • MSMPEG4V2 / WMV1(WMV7) / WMV2(WMV8)
Video Formats:
  • ASF / AVI / DAT / FLV / M2T / M2TS / MKV / MOV / MP4 / MPG / MPEG / RM RMVB / TP / TRP / TS / VOD / WMV / MTS / M1V / M2V / M4V / 3GP / F4V M2P / 3G2
Image Formats:
  • BMP / GIF / JPG / JPEG / PNG
Subtitle Formats:
  • ASS / SSA / IDX+SUB / PGS / SMI / SRT / SUB
Package Includes:
  • HDMI 1.3 Cable
  • VEOLO 3-in-1 Remote Control
  • 2x AAA Batteries
  • DC-In 5V Power Adapter
  • Quick Start Guide
Product Size:
  • 150 x 114 x 36 mm
Weight:
  • 375 grams
Plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.acryan.com/img/product/images/ACR-VE91200/img1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.acryan.com/img/product/images/ACR-VE91200/img7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.acryan.com/img/product/images/ACR-VE91200/img6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.acryan.com/img/product/images/ACR-VE91200/img4.jpg

Website AC Ryan

Forum - Veolo | Smart Android Hub

Pricewatch

Dat was het, ik ben benieuwd of er animo voor deze mediaspeler is. Naast de al wat oudere Boxee is dit de 2e speler waar ik interesse in heb (wil een browser + flash, alternatieven die dat ook kunnen zijn geen optie wegens te wisselende ervaringen). Nu is het afwachten op wat recensies want AC Ryan staat nou niet echt bekend om z'n goede support.

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-07 10:01
Zeker een mooi apparaat. Heb getwijfeld over een Boxee of een mede8ter streamer. Ik wacht nog even wat reviews af, maar dit kan hem zeker worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:15
De huidige firmware ondersteunt een 1080P/24. Dit vind ik een groot gemis. Vrijwel alle films zijn 24Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelation
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-07 11:09

Xelation

Bendable Poseable

Athome schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:29:
De huidige firmware ondersteunt een 1080P/24. Dit vind ik een groot gemis. Vrijwel alle films zijn 24Hz.
Wat bedoel je nou hiermee? 1080p/24 is toch 24Hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgtdutch
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-04-2024
Typefoutje: Daar moet staan "geen" 1080P/24. Zie specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:15
Inderdaad, Ik moet mijn teksten toch eens wat vaker terug lezen. Ik maak nog wel eens van dit soort foutjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Is er ook een software market vooraf geïnstalleerd of moet je apk's zelf van intenret plukken en vervolgens,
via een usb of netwerk installeren, en zijn die dan nog speciale apk's of werkt elke app gewoon ?

Anoniem: 436669

De nieuwe firmware heeft de android market:

1. Fix device keyboard "Auto-cap" to operate correctly according to application environment
2. Fix issue for cut and paste files
3. Fix certain video playback unable to display in full screen
4. Fix unable to mount SAMBA folder when the server response is slow
5. Fix unable to start DHCP process when the Ethernet cable is unplugged and then re-plugged
6. Fix certain videos unable to pause
7. Fix subtitle size changes when playing back various videos with different resolution
8. Fix unplugging the default storage will cause a system reboot
9. Fix unable to sort by Name/Size/Time modified in File Manager when certain menu language is used
10. Fix SAMBA server may disconnect when large files are copied over to a FAT32 formatted storage
11. Fix storage locations correctly displayed as NAND, SDCard and USB when viewed from a SAMBA client
12. Add Android Marketplace application
13. Add support for retaining user data and applications during firmware update
14. Add support for HTML5 video tags (MPEG-4, H.264, Ogg Theora)
15. Add support for HTML5 audio tags (PCM, MP3, Ogg Vorbis)
16. Add support for German QWERTZ keyboard
17. Add new desktop wallpapers
18. Add "Input method and keyboard" during initial setup process
19. Add caption in File Manager for the 3 function buttons to switch layout/media filter/sort view
20. Add blinking effect on the front panel LED when firmware update is in progress
21. Add Online upgrade feature for new firmware releases
22. Improve IDX/SUB subtitle display
23. Improve PGS subtitle display
24. Improve various OSD menu language errors
25. Improve PNG format decoding
26. Improve SAMBA server data transfer speed
27. Improve problem of Flash player video frame that remains fixed in position when scrolling up/down or
when exiting a playback frame
28. General improvement to Flash player performance
29. General improvement to video and image decoding
30. General improvement to system stability, fix various system crash
31. Default "Keep aspect ratio" to Letterbox
Version.1.0.0.627.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345516

Anoniem: 436669 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 13:16:
De nieuwe firmware heeft de android market:

1. Fix device keyboard "Auto-cap" to operate correctly according to application environment
2. Fix issue for cut and paste files
3. Fix certain video playback unable to display in full screen
4. Fix unable to mount SAMBA folder when the server response is slow
5. Fix unable to start DHCP process when the Ethernet cable is unplugged and then re-plugged
6. Fix certain videos unable to pause
7. Fix subtitle size changes when playing back various videos with different resolution
8. Fix unplugging the default storage will cause a system reboot
9. Fix unable to sort by Name/Size/Time modified in File Manager when certain menu language is used
10. Fix SAMBA server may disconnect when large files are copied over to a FAT32 formatted storage
11. Fix storage locations correctly displayed as NAND, SDCard and USB when viewed from a SAMBA client
12. Add Android Marketplace application
13. Add support for retaining user data and applications during firmware update
14. Add support for HTML5 video tags (MPEG-4, H.264, Ogg Theora)
15. Add support for HTML5 audio tags (PCM, MP3, Ogg Vorbis)
16. Add support for German QWERTZ keyboard
17. Add new desktop wallpapers
18. Add "Input method and keyboard" during initial setup process
19. Add caption in File Manager for the 3 function buttons to switch layout/media filter/sort view
20. Add blinking effect on the front panel LED when firmware update is in progress
21. Add Online upgrade feature for new firmware releases
22. Improve IDX/SUB subtitle display
23. Improve PGS subtitle display
24. Improve various OSD menu language errors
25. Improve PNG format decoding
26. Improve SAMBA server data transfer speed
27. Improve problem of Flash player video frame that remains fixed in position when scrolling up/down or
when exiting a playback frame
28. General improvement to Flash player performance
29. General improvement to video and image decoding
30. General improvement to system stability, fix various system crash
31. Default "Keep aspect ratio" to Letterbox
Version.1.0.0.627.
Het gaat hier over versie 1.0.0.849, in het bericht lijkt het te gaan om verise 1.0.0.627. (beetje misleidend)
Met deze nieuwe versie openen websites snel en zien ze er ook goed uit, updaten is dus een must!

Model: AC Ryan VEOLO ACR-VE91200
Version: Version.1.0.0.849.VEOLO
Release: 2011-12-12
Version.1.0.0.849.VEOLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riisu
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-01 23:25
Ik ben al een tijdje op zoek naar een mediaplayer en de Veolo spreekt me wel aan door Android. Alleen is het mij niet echt duidelijk of de Veolo een aanrader is, of dat een mediaspeler met Android nog in de kinderschoenen (bugs en dergelijke) staat.

Kan iemand mij een tweetal vragen beantwoorden?

- Wat zijn je ervaringen met de Veolo (performance, bugs)?
- Zijn de laatste paar firmware updates een grote verbetering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk79
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-11-2024
Ik vind dit ding echt verschrikkelijk! Ik heb hem thuis staan en heb het nu een tijdje de kans gegeven, maar de besturing drijft mij tot waanzin! Het is allemaal leuk bedacht en het ziet er best oke uit, maar de besturing die wat afgekeken is van de Wii, je moet namelijk de afstandsbediening als muis gebruiken zoals de Wii dat ook heeft en dat werkt gewoon niet. Je krijgt nooit aangeklikt wat je aan wil klikken.
Ook het toetsenbord wat op de achterkant van je AB zit, is leuk bedacht, maar het reageert allemaal heel slecht en daardoor irriteert het mateloos.
Daarnaast doet het niet waar het voor bedoeld is. Ik krijg mijn wifi sowieso niet aan de gang, met kabel internet kan ik internet wel op, al is het erg traag. Maar mijn NAS en computers in het netwerk krijg ik niet te zien. Hoe moet ik dan mijn films kijken? Ik ben geen noob en heb alle fora afgestruind maar ik doe alles zoals het moet.

Ik ben niet de enige, iedereen die vol spanning met mij mee zat te kijken bij het uitpakken was net zo teleurgesteld, dus koop het niet! Ik ben er nog niet achter wat dan wel... iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marqvds
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07 21:08
Mij bevalt hij juist erg goed!
Besturing is even wennen maar werkt naar mijn idee ideaal.
Had eerst even wat problemen met 1080 materiaal maar na het juist instellen en mounten van mijn netwerkshares werkt dit nu ook naar behoren. Verder heeft deze player de voordelen van Android (zoals youtube HD, Spotify,Grooveshark etc.).

Daarnaast vind ik de support van AC Ryan ook goed. Bij vragen op het supportforum krijg je dezelfde dag nog (nuttig) antwoord.

Ik ben er erg wijs mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Deze Veolo lijkt me een mooi apparaat. Ik zag de review op hardware.info TV.

Ik had alleen nog de volgende vragen over de Veolo:
- De reden dat ik hem graag wil kopen is dat ik snel hoofdpijn krijg van de desktop/tablet/smartphone als ik daar langdurig gebruik van maak. Dat heeft te maken met de meer complexere besturing van deze apparaten. Van de xbox met xbmc heb ik nergens last van, deze heeft een simpele controller. Zelfde geldt voor mijn smart-tv, geen problemen. Van de wii kreeg ik wel weer lichte hoofdpijn als ik spelletjes deed. Mijn vraag is dus: is de besturing van de Veolo simpel of meer complex? Kun je bv. ook eenvoudig door de apps heen skippen? Kortom moet ik er hoofdpijn van verwachten.

- Werkt de android app market (Google Play) inmiddels ook op de veolo? Kun je ook Nederlandse apps zoals "nu.nl" en "uitzending gemist" er op zetten? Maar bv. ook Google Reader?

- Hebben de laatste firmware updates aanzienlijke verbeteringen opgeleverd?

- Tot slot. Ben je tevreden met de Veolo? Werkt het prettig? De review van Tweakers was erg matig, maar 1 productreview was weer gunstiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Niet online
Bij deze mijn ervaringen met de veolo.

Op zich werkt alles naar behoren behalve:
- besturing is lastig met de muis, werkt erg onhandig
- het toetsenbord aan de achterkant van de AB werkt absoluut niet, je moet soms wel 3x een letter intoetsen. De alt button voor speciale tekens is echt een ramp.

Verder:
- bepaalde apps kunnen geen verbinding krijgen met internet, na reboot wel.

Verder is het mooi dat je android op je TV hebt, dat is gewoon een plus van dit apparaat, want dat is verder bijna nergens te krijgen i.c.m. mediaplayer. Maar android op een smartphone of tablet werkt vele malen makkelijker.

Het is te hopen dat de firmware updates het toetsenbord verbeteren en anders is het voorlopig behelpen en wachten op een echt goede android player voor aan de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-07 22:59
Het is te hopen dat de firmware updates het toetsenbord verbeteren en anders is het voorlopig behelpen en wachten op een echt goede android player voor aan de TV.
Nu als de firmware support van hun andere players een indicatie mag zijn dan hoop ik voor u het beste. Heb een PlayonHD gehad en heb werkelijk nog nooit zo'n slechte ondersteuning gezien vanuit een bedrijf als dat van AC Ryan. En heb eigenlijk al mijn hoeveelheid elektronische goederen gehad in 30 jaar en daar zat soms wat tussen.

Ze releasen een firmware die hun (overpriced) wifi stick eigenlijk onbruikbaar maakt waardoor je niet meer kunt deftig streamen, ze negeren het voor een half jaar en dan opeens is de topic gesloten met een verwijzing naar een thread waar ze eigenlijk zoveel zeggen product is al 2 jaar oud dus we ondersteunen het niet meer, trek nu uw plan er maar mee.

Nu het kan zijn dat ze ondertussen hun lesje hebben geleerd, maar het is toch zeker iets wat je in het achterhoofd moet houden bij die dingen in hoeverre de firmware support is.

[ Voor 9% gewijzigd door simplicidad op 23-07-2012 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marqvds
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07 21:08
simplicidad schreef op maandag 23 juli 2012 @ 22:01:
[...]
Nu het kan zijn dat ze ondertussen hun lesje hebben geleerd, maar het is toch zeker iets wat je in het achterhoofd moet houden bij die dingen in hoeverre de firmware support is.
Helaas niet echt. Lees de reacties hier maar eens:
http://acryan.com/forums/viewforum.php?f=181

Na veel verschillende instellingen te hebben geprobeerd werkt hij bij mij nu redelijk.
Heb mijn Synology NAS gemount dmv mountmanager waardoor ik nu de meeste 720 en 1080 bestanden goed kan afspelen. Verder ben ik wel aardig te spreken over de Veolo.

Aangezien het een Android mediaplayer is, wat ook de reden is dat ik hem heb aangeschaft, kun je nagenoeg alle apps installeren. Vind het bijvoorbeeld ideaal om Spotify en youtubeHD op mijn grote tv te gebruiken.

Op het forum geven ze aan dat er 'gekeken' wordt naar een ICS update. Maar gezien de reacties en hun antwoorden daarop betwijfel ik of deze er gaat komen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-07 22:59
Het probleem is dat die van AC Ryan - en ben zelf developer en ik laat mij meestal niet zo uit over anderen - niet capabel genoeg zijn om een goeie firmware op de markt te brengen. Dat is een harde uitspraak, maar een waar ik mij volledig achter durf zetten.

Ik had vaak het gevoel dat bij hun "bugs" oplossingen zoveel was als wachten voor de nieuwe SDK van Realtek en "hopen" dat de bug gefixed was. Het ironische was dat die hardware die ze "produceren" eigenlijk niet meer zijn dan chinese OEM producten of het is allemaal eenzelfde referentie platform die je ook bij andere merken zag opduiken. De firmwares van die bedrijven hadden die problemen niet en men maakte gebruik van dezelfde SDK's.

Je merkte dat ook toen Realtek de support stopte men opeens alle threads over die firmware sloot en de bugs (die ze hoogstwaarschijnlijk zelf hadden veroorzaakt) niet meer konden worden gefixed. Wat echt grof is dat ze in 3 jaar tijd niet 1 firmware hebben gereleased zonder bugs en eigenlijk veel van de zaken die ze hebben geadverteerd nooit waar hebben gemaakt.

Die ICS update zal vooral afhangen als Realtek nog met een update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-07 15:25

Rincewind

Take me in your arms tonight

Een subtiel schopje: de Veolo is nu in de aanbieding op ClickToBuy. Dus hopelijk binnenkort kunnen de Tweakers die er een gekocht hebben dit topic weer wat actiever maken. Ikzelf ben er een van ;)

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:52
Rincewind schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:25:
Een subtiel schopje: de Veolo is nu in de aanbieding op ClickToBuy. Dus hopelijk binnenkort kunnen de Tweakers die er een gekocht hebben dit topic weer wat actiever maken. Ikzelf ben er een van ;)
Zag de aanbieding, was mega enthousiast, besloot eerst even wat reviews en fora te lezen, enthousiasme meteen down the drain, bestelpagina gesloten, koop nu maar gewoon een Android USB sticky.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Brad Pitt schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:28:
[...]

Zag de aanbieding, was mega enthousiast, besloot eerst even wat reviews en fora te lezen, enthousiasme meteen down the drain, bestelpagina gesloten, koop nu maar gewoon een Android USB sticky.
Zag de aankondiging een paar dagen geleden, was enthousiast, besloot eerst even wat reviews en fora te lezen, enthousiasme meteen wat minder. Toch maar besteld en ook een Android USB sticky onderweg 8) De Veolo komt in de huiskamer ter vervanging van de PCH-A110 die niet meer meekan. Als dat niet bevalt gaat-ie naar de slaapkamer en komt de mediaspeler die daar staat in de huiskamer.

Vooralsnog ben ik wel nieuwsgierig hoe die werkt. Vooral omdat XBMC voor Android er ook op schijnt te draaien.

En het staat leuk in de verzameling: Eminent EM7020, PCH-A110, Raspberry Pi XBMC :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Rincewind schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:19:
[...]
Zag de aankondiging een paar dagen geleden, was enthousiast, besloot eerst even wat reviews en fora te lezen, enthousiasme meteen wat minder. Toch maar besteld en ook een Android USB sticky onderweg 8)
Ja was/ben ook in doubt hoor. De prijs is natuurlijk über, zeker i.c.m. het (brakke?) toetsenbordje :P
Vooral omdat XBMC voor Android er ook op schijnt te draaien.
Speelt die dan ook fluitend Blu-ray ISO's/filesystems af? Zo niet ga ik toch maar skippen. Zo ja: HIERRR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Brad Pitt schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 16:17:
[...]Speelt die dan ook fluitend Blu-ray ISO's/filesystems af? Zo niet ga ik toch maar skippen. Zo ja: HIERRR :)
Weet ik (nog) niet maar XBMC standaard wel. Daarnaast is de XBMC voor Android 'The Real Deal' zoals ze zelf zeggen. Maar wederom: ik weet het natuurlijk niet zeker en je zit ook nog met het issue van hardwarematige decoding wat waarschijnlijk (nog) niet ondersteund wordt.

Zoals ik al eerder zie: ik ben wel benieuwd hoe dat dingetje werkt en heb het dus gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Rincewind schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 16:23:
[...]
ik weet het natuurlijk niet zeker en je zit ook nog met het issue van hardwarematige decoding wat waarschijnlijk (nog) niet ondersteund wordt.
Precies, is dan ook de enige reden waarom ik het toch niet aandurf en zit te kijken naar zo'n Pivos ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Hij is uitverkocht...

[ Voor 93% gewijzigd door Luckeh op 26-09-2012 07:53 ]

iRacing Profiel

• Rincewind

Rincewind

Vandaag de Veolo ontvangen en ik moet toegeven dat ik aangenaam verrast ben. Out-of-the-box is de voorlaatste FW (1.0.0.932) geïnstalleerd en de files die ik even getest heb werkten goed. Een ISO werd ook herkend en speelde ook af (zij het niet helemaal correct). De overige snelle tests (MKV 1080P, MKV 720P, AVCHD en nog wat varianten met/zonder DTS) werkten ook redelijk. Een aantal 1080P MKV's stotterden lichtjes maar dat viel (bijna) niet op.

Tot zover mijn 1e indruk :) Nu maar eens uitvlooien hoe ik er XBMC op krijg en/of een andere player.

Anoniem: 454649

Heb voor die 6,5 tientjes ook een veolo aangeschaft. Hij draait momenteel naast mijn (inmiddels ook al niet meer ondersteunde) HDX-1000 in de woonkamer.

Ik moet zeggen, voor het geld is het een leuke uitbreiding op de mogelijkheden van mijn tv, maar ook ik ben een beetje teleurgesteld in de geluiden die ik online hoor omtrent de ondersteuning van ACRyan.

De HDX is een mooie passief gekoelde mediaplayer, maar zijn leeftijd is er inmiddels goed aan te merken. Hij speelt alles nog netjes af, maar hij kan ook niet veel meer dan dat. De veolo was een gokje met als doel de gemiste functionaliteit aan mijn mediahoekje toe te voegen en eigenlijk doet ie dat prima.

Ik heb me er dus maar bij neergelegd dat Froyo 2.2 het OS is waar we het mee moeten gaan doen de komende tijd. Het is alleen nagenoeg onmogelijk om een werkende XBMC versie te vinden voor de veolo. Als ik die vind dan kan hij de hdx zelfs helemaal vervangen.

Als iemand het lukt om XBMC op de veolo draaiend te krijgen dan hoor ik graag hoe, en waar hij de apk vandaan heeft :D

• Rincewind

Rincewind

Grappig: bij mij is de veolo een vervanger voor de PCH-A110 wat hardwarematig dezelfde machine is als jouw HDX1000. Affijn: XBMC heeft Android 2.3 nodig om te werken en dat heeft de veolo dus niet. In dit topic worden wat players getest en daar ga ik so-wie-so mee testen.

En anders is het wachten op de ICS-upgrade (als die ooit komt...).

[ Voor 0% gewijzigd door Rincewind op 27-09-2012 15:05 . Reden: typo.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Niet online
Ben heel tevreden met mijn veolo. Alleen het afspelen van HD video content op Vimeo lukt helaas niet het gaat eerst heel langzaam en daarna loopt ie vast, moet dus alsnog mijn laptop op de TV aansluiten om Vimeo HD te bekijken. Heeft iemand hier ervaring mee, is er wat aan te doen of kan de Veolo dit gewoon niet aan?

Edit: Inmiddels is het probleem verholpen. De app twidroyd vertraagde alles.

[ Voor 12% gewijzigd door getfirefoxnow op 12-10-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:53
Voor iedereen die zit te worstelen met de afstandsbediening, er is ook een remote app voor je Android device. Zelf getest op m'n SGS2 en dat werkt op zich prima (op een tabbled zal het typen nog beter gaan), het toetsenbord reageert beter dan dat van de AB zelf (het is net of daar een vertraging in zit bij de eerste letter die je wil intypen) en ook de pointer is redelijk te besturen. Wel jammer is dat je je telefoon een kwartslag moet draaien (toetsenbord landscape, pointer portret).

Voor de rest een aardig apparaat voor het geld (60 euro), ik wou voor een 2e tv een goedkope 2e mediaspeler om films af te spelen en deze doet dat en alles wat meer is vond ik mooi meegenomen. Foto's bekijken gaat beter en makkelijker dan op m'n WDTV, Youtube op je tv is een welkome toevoeging, voor internet of een spelletje pak ik toch eerder m'n tablet. Browsen gaat een beetje frustrerend en de lage resolutie (720p) van m'n tv maakt het er ook niet beter op.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:06
Heb een tijdje geleden ook een Veolo gekocht, ik dacht leuk om mee te spelen. Helaas niet echt tijd voor gehad, vandaar dat ik hem nu te koop gezet heb.
Op zich is het een leuk apparaat, maar het is wel zoeken welke apps je het beste kan gebruiken.

[ Voor 198% gewijzigd door eX0duS op 30-10-2012 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Niet online
Helaas, het afspelen van HD video content (o.a. op Vimeo) lukt weer niet. Ik heb heel wat apps verwijderd, zonder succes. Eerst lag twidroyd dwars, maar wat het nu is, is mij een raadsel :? . Kan de veolo gewoon niet overweg met HD video content of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 442878

M'n Veolo werkt goed. Echter. De remote is een crime. Maarja. Je kan niet alles hebben voor weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msa
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-01-2024

msa

Heb in februari 2013 de acryan veolo ve91200 gekocht; het is nooit gelukt om apps te installeren, via de app-store zie ik alleen meldingen als : "(nog) niet beschikbaar
kan iemand mij zeggen hoe dit werkt ?
is het verstandig om de firmware te upgraden ? (android 2.2)
zoja, hoe doe je dat ?
Pagina: 1