Toon posts:

TcpIp Connection drop na dagen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het gebruik van onze eigen software bij een klant van ons. Onze software is een webservice geïmplementeerd in Java met CFX en draait in een tomcat 6. Er wordt een request voor een berekening gedaan die lang (tot 10 dagen) kan duren voordat deze klaar is en een response stuurt. Een partner van ons gebruikt deze webservice in hun pakket.

Tot voor kort nooit problemen hiermee gehad maar bij 1 klant gaat het nu mis. Zowel onze als de partner software draait op 1 machine (Windows 2008 R2). Bij request die een korte rekentijd hebben (bv 1 uur) zijn er geen problemen. Bij lange request (bv 7 dagen) gaat het fout.

In onze software zien we dat als wij de response terug proberen te geven er een socket error volgt (java.net.SocketException: Software caused connection abort: socket write error). Binnen de partner software gebeurt er echter niets. Deze denkt nog een socket te hebben en houdt deze open tot hun timeout (10 dagen) optreed. Onze partner heeft ons verzekerd dat zij alle logging die mogelijk aan hebben staan maar geen foutmelding zien tot hun timeout. Ook is dit de enige plek waar dit fout gaat. Andere klanten met lange berekeningen en wij zelf ook hebben dit probleem niet. Nu is het wel zo dat deze klant 1 van de eerste is die dit soort lange berekeningen op Windows 2008 doet.

Ik ben dus aan het zoeken geslagen naar een mogelijkheid dat Windows 2008 socket als inactief beschouwt en dan opruimt. Mijn zoektocht heeft op dit moment niet veel opgeleverd. Veel sites verwijzen naar een de sleutel \HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Tcpip\Parameters KeepAlive. Echter wordt dit ook tegengesproken door andere sites waardoor ik geen helder beeld krijg.

Voordat ik de klant ga vragen met registry sleutels op de tcpip aan de slag te gaan wil ik zeker van mijn zaak zijn. Mijn vraag is dus, heeft iemand al eerder tegen zo een soort probleem aangelopen of ervaring met socket timeouts bij Windows 2008 die mij de goede richting op kan helpen.