Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printer wil niet meer printen met halflege toner

Pagina: 1
Acties:

• Sabonim
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-12-2017
Hallo,

Ik kocht vorige maand een printer ML-2525 van Samsung. Onlangs liet hij weten dat de toner bijna leeg is en vandaag wil hij niets meer afprinten. Kort voordien printte hij echter nog in perfecte kwaliteit af. De nieuwe toner heb ik vorige week gekocht, maar ik zou hem liever nog wat sparen want mijn oude toner print nog perfect. Het probleem is dus dat de samsung printer zelf beslist heeft dat ik die toner niet meer kan gebruiken. Het enige wat ik hem nog kan laten doen, is een blad afprinten waarop staat dat de toner leeg is (ironisch genoeg in uitstekende kwaliteit). Hoe kan ik toch nog gebruik maken van de halflege toner? Bestaat er soms een software update die dit probleem kan oplossen?

Alvast bedankt voor de hulp!

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-11 22:26
Haal je cardridge eruit en klik hem eens opnieuw erin. Zou leidde ik vroeger mijn printer om de tuin!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:13
Waarschijnlijk zit er een chip op je cartridge dat uitleest hoeveel pagina's je hebt afgedrukt.

Wanneer hij de maximale pagina's heeft bereikt dan kan er niet meer geprint worden. Ook wanneer er nog wat toner in de cartrigde bevat. Dit wordt allemaal software matig geregeld.

Enig idee hoeveel prints je hebt gemaakt sinds aankoop? Volgens specificaties wordt er een toner meegeleverd waarmee je 1000 prints kan maken. In werkelijkheid haalt een gemiddelde gebruiker dan rond de 600 pagina's.

[ Voor 34% gewijzigd door ChiMan op 08-11-2011 23:17 ]

• Sabonim
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-12-2017
Eruit halen, schudden met de toner en hem er weer in steken heb ik reeds meerdere keren geprobeerd.

Ik heb met de toner die erin stak 1733 pagina's afgedrukt (stond te lezen op dat blad met info dat hij wel nog wil afprinten, wat btw zwarte kaders bevatte die volledig zwart in goede kwaliteit werden geprint).
Er is schijnt een soort sensor die uitmeet hoeveel toner het patroon nog bevat en eens te laag weigert hij om nog te printen. Ik had deze (en de volgende toners) graag volledig willen opgebruiken en (aan lagere kwaliteit) blijven doorprinten.