Onboard soundcard wordt niet gedetecteerd

Pagina: 1
Acties:

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 01:07
Ben even weer een systeem in elkaar aan het zetten en ben even op een probleem gekomen waar ik niet met google uit kan komen.

een oud bordje met een P35 chip met een onboard Realtek HD audio chip
Na een verse windows 7 installatie ben ik erachter gekomen dat mijn geluid het dus niet doet.

1. In de bios staat hij op enabled , ook de opties disabled en enabled ac 97 al geprobeerd
2. bios weer terug gezet op default

hardnekkig de drivers installeren...deze worden netjes geinstalleerd, maar de hardware komt maar niet tevoorschijn.

het betreft een asus p5k-se . Ook heb ik tevens de laatste bios versie erop gezet
wie heeft er nog een ideetje?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Chip kapot? Zie je het ding wel als apparaat erbij staan in de boot?

• SonyEricsson
TERW_DAN schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:38:
Chip kapot? Zie je het ding wel als apparaat erbij staan in de boot?
Je ziet toch alleen je soundcard in je logs als je os de drivers heeft geinstalleerd? Of bedoel je het bij eerste bios post scherm?

Verwijderd

Staat de chip uberhaupt in apparaatbeheer? Eventueel met een uitroepteken of dergelijke? Je weet wel, bij besturing voor geluid,video en spelletjes.

• SonyEricsson
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 23:50:
Staat de chip uberhaupt in apparaatbeheer? Eventueel met een uitroepteken of dergelijke? Je weet wel, bij besturing voor geluid,video en spelletjes.
nee ...dat is hem juist.
als hij in apparaatbeheer staat dan is het gewoon een driver kwestie
maar hij staat er niet tussen.

enige wat daar staat is AMD HD AUDIO oid., maar dat is van de hdmi van mijn gfx kaart

voor de rest staat er ook geen onbekende hardware of iets met een uitroepteken. Alles is netjes geinstalleerd

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat begint als een dooie chip te klinken. Dat komt niet vaak voor, maar het zijn wel precies de symptomen die je hier hebt.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-02 18:52
Gebruik je de moederbord drivers, of alleen de realtek?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• SonyEricsson
Tens schreef op woensdag 09 november 2011 @ 09:41:
Gebruik je de moederbord drivers, of alleen de realtek?
heb ze beide geprobeerd.
van de asus site zelf
en de realtek drivers

waarschijnlijk een dode geluidschip ja. Heb ik nog nooit meegemaakt en heb echt al honderden van die plankjes getest 8)7

trouwens.. er zit ook geen jumper op het moederbord om het in en uit te schakelen...(tenminste dat dacht ik...ga nog even goed kijken)
Pagina: 1