Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Didel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-11 14:25
Hallo allemaal,

Ik heb een webservertje draaien in huis, waar sinds kort een website met daarop een e-mailformulier draait. De website is in clean (en valide) html gecodeerd, het mailformulier zelf is een ge-include php-formuliertje. In de html-broncode is op de pagina zelf ook alleen maar de broodnodige html-zichtbaar met de benodigde velden. Ook wordt er een afvanging gedaan naar lege velden, elk veld moet ingevuld zijn om het formulier succesvol te kunnen versturen, en als dat niet gedaan is dan verschijnt er een melding. Het formulier werkt verder ook prima en naar wens, de mailtjes komen ook bijna direct ingevuld en al aan.

Nou is het probleem echter dat ik heb gemerkt dat ik (welliswaar in mijn spam folder, maar goed) lege formulieren in mijn e-mail binnenkrijg, vanaf het e-mailformulier op mijn eigen webserver. Ik krijg exact hetzelfde formulier binnen als een goed ingevuld formulier binnen zou komen, alleen dan zonder afzender, en met lege inhoud van de velden. Elke mail komt vanaf een heel ander IP-adres. Sommige IP-adressen hosten ook een website, anderen niet. Ook lijken al deze IP-adressen verspreid te zijn over de wereld, ook telkens een totaal andere range. Ik heb inmiddels ook een aantal 'spam'-mailtjes waarin ik alle mogelijke $_SERVER - data heb verzameld, om te kijken of ik (of jullie) daar wat aan zouden kunnen hebben. Mijn vraag is uiteraard wat ik kan doen om dit allemaal te stoppen. Of iig zo veel mogelijk...

Uiteraard nog wat benodigde informatie: De server zelf is een klein huis-tuin- en keukenservertje, een oude pc waar windows server 2008 op draait. Voor de serveromgeving zelf gebruik ik WAMP-server (versie 2.0). Het e-mailformulier zelf is gebaseerd op de code die hier te vinden is. Ik hoop dat jullie me zouden kunnen helpen, daarvoor uiteraard alvast mijn dank!