Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Ervaringen & meningen] Touch Mouse

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Sinds kort zie ik steeds meer reclame over Microsofts touch mouse welke alleen werken onder windows 7.
Apple heeft ze al onder naam Magic Mouse, maar Windows 7 krijgt er ook eigen versie.

Voorlopig alleen Microsoft heeft de muizen.

Mijn voorgedachte:
Voordelen:
- je kan nu bewerkingen doen met meerdere vingers zonder steeds toetsenbord erbij te pakken, zoals CTRL / Shift toetsen
- Scrollen met meer controle, draaien en zoomen.
- Minder stofophoping onder klassieke scrollwiel, dus praktisch onderhoudsvrij
- Langere werktijd omdat er geen mechanische knoppen zijn.
- Ideaal voor links en rechts handigen, kun je instellen
- Makkelijker te schoonmaken
- Je kan hele oppervlakte gebruiken, dus ook duim kan je ook gebruiken.

Nadelen:
- Problemen bij gaming: hoe zou het gaan met schieten, omdat je vingers steeds omhoog moet houden om geldige klikken te maken. Mag je wel op rusten?
- Iets hogere input lag omdat klikken maken steeds door software bepaald moet worden.
- Geen mechanische feedback, dus je hoopt dat software goed werkt.... anders weet je niet of het aan muis ligt of aan Windows...
- Je voelt muis niet veel, omdat het geheel vlak is.
- Hoger stroomverbruik omdat vlak geladen moet blijven, dat heb je niet met klassieke knoppen.
- Problemen voor mensen met missende vingers, overgroeide nagels, zweet, en mensen die handschoenen (moeten) dragen.
- Je kan dus niet echt op muis rusten, welke voor vinger kramp / RSI kan zorgen. Je moet wel je vingers optillen om veranderingen door te geven.

De prijs begint op rond 80 Euro, wat niet zo goedkoop maakt. Vergelijk maar met kleine losse touchpad die al stuk goedkoper is.

Microsoft heeft al prototypes laten zien in 2009, maar is steeds verbeterd en nu pas in productie gekomen.

Vandaag heeft Microsoft een actie van 30 dagen uitproberen tot 31 januari 2012. Via http://www.microsoft.com/netherlands/30dagenopproef/ is dat te lezen hoe het werkt. Het is net begonnen kennismakingsactie.

Deel je mening maar mee! :-)

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
[ruimte gereserveerd voor modellen]

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:59
T leek me echt een topmuis, zag toevallig net dat hij nu in nederland verkrijgbaar is. Heb een tijd geleden ook al de aankondiging gezien, toen was hij nog niet verkrijgbaar.

Maar nu ik zie dat de fysieke knoppen - ie dus de absolute basis van de basis van een muis - niet goed uitgewerkt is. 1 fysiek knopje voor links en rechts, touch detecteert welke kant het moet zijn..

Dikke afknapper voor mij :S

Verwijderd

Ik heb hem 5 min. gebruikt... gemopperd.. en weer ingepakt. Gelukkig kan ik hem retourneren voor een cash refund.

Wat mij betreft is het een bagger muis.. het scrollen werkt niet fijn, en de touch functies haperen te veel. Aan de PC ligt het niet (i7 2.2Ghz, 8GB geheugen).

De Magic Mouse van Apple werkte fijner op mijn Windows 7 PC ;o)

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:59
:o ik dacht dat daar geen goeie drivers voor waren ?
Laatst een nepversie gekocht via dealextreme.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Lijkt me ook niet dat je een touchscreen op een muis moet gaan maken... Maarja, dat denk ik dan... Net zoals die ctrl of shift functie: daar heb je toch een toetsenbord voor???

Nee, ik hou het lekker bij mijn M505 met fysieke knoppen!!
Pagina: 1