[Apache]Kan geen CGI scripts draaien

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04 17:49
Ik ben een webservertje aan het opzetten. De meeste modules werken als het goed is. Maar cgi scripts krijg ik niet aan de praat. Ik heb een helloworld script gemaakt die het volgende uitvoert:

code:
1
2
#!/usr/bin/env python
print "hello"

En als ik ./hello.cgi uitvoert op de console dan werkt dit script gewoon. Dus nu moet hij ook werken in apache. Ik heb de volgende lijnen toegevoegd in mijn httpd.conf.

code:
1
2
AddHandler cgi-script .cgi .pl
Options +ExecCGI

Ik heb trouwens talloze varianten van bovenstaande code geprobeerd. Onder andere de options in de directory tags gezet.

Als ik met bovenstaande instellingen naar mijn localhost/hello.cgi ga, krijg ik een error 403 forbidden en de volgende error in mijn log file:

code:
1
Options ExecCGI is off in this directory: /var/www/hello.cgi

Zoeken op deze error op google levert hits op, maar helpen mij niet verder. Ik heb het idee dat ik iets heel triviaals over het hoofd zie, maar ik kom er verder niet uit. Kan iemand mij helpen wat ik moet aanpassen in mijn apache configuratie om cgi scripts werkend te krijgen?

PS. Het script is executable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:10
Al eens gegoogled op 'apache2 enable cgi'? :)

Klinkt alsof de optie ExecCGI niet aan is gezet voor de directory waar je cgi executable in staat. De tweede link van die google opdracht laat volgens mij al een goed voorbeeld zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:50
Dit even toevoegen in je Apache conf:

ScriptAlias /cgi-bin/ /var/www/cgi-bin/

<Directory /var/www/cgi-bin/>
Options ExecCGI
AddHandler cgi-script cgi pl
</Directory>

Dan je cgi-scripts in die cgi-bin dir gooien, of even de conf aanpassen als je een andere dir wil.
Dit had je eigenlijk ook wel makkelijk zelf kunnen vinden in de Apache documentatie, want de error die je kreeg leek me vrij duidelijk te zeggen dat je ExecCGI niet aan had staan voor die dir :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Krukar schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 16:06:
Dit even toevoegen in je Apache conf:

ScriptAlias /cgi-bin/ /var/www/cgi-bin/

<Directory /var/www/cgi-bin/>
Options ExecCGI
AddHandler cgi-script cgi pl
</Directory>

Dan je cgi-scripts in die cgi-bin dir gooien, of even de conf aanpassen als je een andere dir wil.
Dit had je eigenlijk ook wel makkelijk zelf kunnen vinden in de Apache documentatie, want de error die je kreeg leek me vrij duidelijk te zeggen dat je ExecCGI niet aan had staan voor die dir :?
Dat is niet nodig, TS zoekt AllowOverride.