Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PCI parallele poort | HP LaserJet 1100 - werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-11 14:52
Vorige week is een moederbord overleden van een pc. Deze had een oude HP Lasjet 1100 aangesloten via een parallele poort. Nu heb ik een nieuw moederbord (pricewatch: MSI K9N6PGM2-V2) gekocht en een Gembird PCI kaart met een parallele interface om de printer toch nog te kunnen gebruiken.

Nu is het probleem voorgevallen waar ik al bang voor was; de printer werkt niet goed meer. De PCI kaart die ik heb gekocht wordt wel goed in de device manager herkent. Als ik een printopdracht verstuur reageert de printer er wel op, maar er komt alleen maar 1 regel tekens op te staan (%, $, +\-, enz.). Bij het printen van vage tekens zou je denken dat het een driver probleem is, maar ik heb ook verschillende drivers gebruikt, zonder resultaat...

Het OS is Windows XP en de laatste drivers van zowel de printer als de PCI kaart zijn geïnstalleerd...

Ik heb diverse verschillende instellingen geprobeerd bij de eigenschappen van deze LPT1 maar geen van allen levert enig resultaat op... Nogmaals, de kaart wordt dus goed geïnstalleerd onder Windows.

Aangezien het geen onboard poort is hebben de BIOS instellingen hier niks mee te maken. Ik heb het overigens nog wel geprobeerd maar ook dit leverde niks op (er kwam een LPT poort bij maar die is fysiek niet aanwezig dus die werkt sowieso niet :+ )

Omdat de printer nog wel reageert om een opdracht, heb ik de hoop nog niet opgegeven. Wie heeft ervaring met dit soort dingen, of wie kan mij vertellen welke instellingen er juist zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Stefanovic45 op 08-11-2011 21:31 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• Stefanovic45
Niemand? :-(

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 20:08

SA007

Moderator Tweaking
Als het goed is kan je ook bij deze kaarten de parallel modus instellen tussen SPP/EPP en ECP etc.

Misschien moet je daar een andere modus hebben.
Bij poorten op je moederbord zit dat normaliter in de bios, zou niet weten waar je bij zo'n kaart zou moeten zoeken naar de instelling.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:16

-ET-

Phone Home

zit er geen jumper oid op de kaart waarmee je de parallel modus kan instellen?

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 11:22

PCR

Hele rare gedachtegang en zeer toevallig maar is de printer nog goed? Nogmaals, zou zeer toevallig zijn maar er hangt toch weer even iets andere hardware aan de printer nu en het is een oude printer. Tuurlijk is het basisprincipe van een parallelle poort hetzelfde maar toch...

Codedivision | Freedom Internet

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
StefanvanGelder schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 21:23:
Aangezien het geen onboard poort is hebben de BIOS instellingen hier niks mee te maken. Ik heb het overigens nog wel geprobeerd maar ook dit leverde niks op (er kwam een LPT poort bij maar die is fysiek niet aanwezig dus die werkt sowieso niet :+ )
Jawel, die is wel aanwezig maar dan niet doorgevoerd naar de I/O panel maar als interne header. Met een geschikte bracket zou je die dus ook kunnen gebruiken.
Omdat de printer nog wel reageert om een opdracht, heb ik de hoop nog niet opgegeven. Wie heeft ervaring met dit soort dingen, of wie kan mij vertellen welke instellingen er juist zijn?
Is het de originele kabel die er bij zit, en heb je toevallig nog een andere geprobeerd?

• Stefanovic45
SA007 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:26:
Als het goed is kan je ook bij deze kaarten de parallel modus instellen tussen SPP/EPP en ECP etc.

Misschien moet je daar een andere modus hebben.
Bij poorten op je moederbord zit dat normaliter in de bios, zou niet weten waar je bij zo'n kaart zou moeten zoeken naar de instelling.
Maar de vraag is waar je dat kunt instellen... In ieder geval niet in device manager... Verder heeft Gembird er zelf ook geen software voor.

Als ik het zo op de website lees, moet dit automatisch gaan.
-ET- schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:30:
zit er geen jumper oid op de kaart waarmee je de parallel modus kan instellen?
Er zitten geen jumpers op de kaart. Daarmee adverteren ze ook juist dus daar hoef ik niet lang naar te zoeken :p
PCR schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:31:
Hele rare gedachtegang en zeer toevallig maar is de printer nog goed? Nogmaals, zou zeer toevallig zijn maar er hangt toch weer even iets andere hardware aan de printer nu en het is een oude printer. Tuurlijk is het basisprincipe van een parallelle poort hetzelfde maar toch...
Een testpagina wordt nog prima afgedrukt. Ik bedenkt me net dat ik nog wel een hele oude laptop heb liggen met een parallele poort :)
Nielson schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:55:
[...]
Jawel, die is wel aanwezig maar dan niet doorgevoerd naar de I/O panel maar als interne header. Met een geschikte bracket zou je die dus ook kunnen gebruiken.
Is het de originele kabel die er bij zit, en heb je toevallig nog een andere geprobeerd?
Nog geen andere geprobeerd, ik heb er volgens mij nog wel een liggen. Het is zo dat het niet bij mij thuis is en de printer werkte natuurlijk altijd zonder problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Stefanovic45 op 11-11-2011 15:02 ]

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
had je niet beter een usb naar lpt kabel kunnen kopen :?

404 Signature not found

• Stefanovic45
Volgens mij is de kans even groot dat zo'n kabel niet werkt dan een pci kaart...?

• Stefanovic45
Vandaag de kabel verwisseld, wat andere instellingen gebruikt in device manager maar zonder resultaat.

De pci kaart gaat weer terug en de printer gaat met pensioen :+

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
StefanvanGelder schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 09:49:
Volgens mij is de kans even groot dat zo'n kabel niet werkt dan een pci kaart...?
geen idee :')

de PC waar ik nog een stokoude 4L aan heb hangen had nog een LPT poort opt mobo :)

404 Signature not found

Pagina: 1