[PHP] Omzeilen van standaard inlog voor mobiele website

Pagina: 1
Acties:
  • 948 views

Onderwerpen

• Dynoot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:32
Hallo mede-tweakers,
ik ben bezig met het maken van een mobiele website van het rooster van school. Voor de link van het rooster klik hier. Het wachtwoord en het paswoord zijn voor alle leerlingen "leerling" & "leerling".
Alleen ik loop op dit moment de hele tijd tegen hetzelfde probleem aan. Ik kan het wachtwoord niet omzeilen. Wat ik ook doe, welke script ik ook gebruik, ik krijg elke keer de melding dat het opvragen van de gegevens mislukt is. Dit komt omdat ik niet ingelogd ben. Als ik wel ingelogd ben en ik ga naar de url http://oud.stanislascolle...index.php?ref=2&id=118473 dan krijg ik gewoon mijn rooster te zien. Alleen om even snel te kijken op je rooster, is het toch makkelijker om de inlog te omzeilen.

Wat ik verder nog geprobeerd hebt is het maken van een php file met daarin de volgende code:

[code=taal]
<head>
<BASE href="http://oud.stanislascollege.nl/">
<?php

$ch = curl_init("http://oud.stanislascollege.nl/pijnacker/roosters/infoweb/");

$nvp = "&user=leerling&paswoord=leerling&submit=inloggen";

curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, $nvp);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRASNFER, 1);

echo curl_exec($ch);

?>

</head>
[/code=taal]

Hierin wordt de roosterwebsite geladen (zonder css file) en zijn het wachtwoord en de gebruikersnaam al ingevoerd. Alleen als ik op "inloggen" druk, dan krijg ik een wit scherm. Maar ik denk ook dat deze manier niet gaat helpen voor het omzeilen van de inlog.

Zelf heb ik al een hele hoop scripts geprobeerd en ook veel informatie gezocht bij onze grote vriend Google. Alleen heeft het mij niet geholpen, daarom vraag ik het hier.

Ik hoop dat hier mensen zijn die mij willen / kunnen helpen.

Alvast bedankt! :)

Verwijderd

Je browser is dan wel ingelogd, maar curl uiteraard niet.

url=http://leerling:leerling@oud.stanislascollege.nl/pijnacker/roosters/infoweb/

Of ik lees even goed :X

Volgens mij mis je nog wat info. Bij een submit post mijn browser
code:
1
csrf=890a125798bebb9368cf46c48d7ed95a&user=leerling&paswoord=leerling&login=loginform

[ Voor 134% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 20:39 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Er staat nog 2 hidden inputs in het form, en bovendien stuur jij de parameters als GET, terwijl het originele form POST.

Voor de rest is dit zeer eenvoudig te debuggen als jouw letterlijke requests naast die van je browser legt. :>

Overigens is de sessie id slecht te noemen: De 1e helft is altijd hetzelfde, wat waarschijnlijk verklapt aan welke user de sessie hangt. Dan ook maar hopen dat de rest voldoende random is, of ook niet stiekem op een set van voor de hand liggende waardes gebaseerd is. Klassieke fout, sessie id's moeten altijd compleet random zijn. Logica erin verstoppen == faal.

En fout 2, wellicht ernstiger: Sessie id wordt al voor het inloggen bepaald en niet bijgewerkt na succesvolle inlog. Ergo weet je dus wat de volgende persoon die inlogt als sessie id gaat krijgen.

[ Voor 58% gewijzigd door Voutloos op 08-11-2011 20:58 ]

{signature}

• ReenL
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09-2022
Om de cookies te gebruiken heb je een cookiejar nodig. Weer een term om te googlen :)

• Dynoot
Thanks voor de snelle reacties. Ik ben nu weer van alles aan het proberen. Ik denk dat ik de 2 hidden inputs heb gevonden. Nu ben ik nog even aan het zoeken naar hoe de POST forms werken ipv de GET forms.

Ik zal ook even kijken naar cookiejar!
Thanks voor de reacties!

• Dynoot
Ik ben even bezig geweest met POST forms ipv GET Forms. Alleen blijf ik maar GET forms krijgen.

Op dit moment heb ik deze code:

[code=taal]
<?php

$ch = curl_init("http://oud.stanislascollege.nl/pijnacker/roosters/infoweb/index.php");

$csrf=$_POST['29e44910e1187cadd83b10ce35a88c1a'];
$user=$_POST['leerling'];
$paswoord=$_POST['leerling'];
$submit=$_POST['inloggen'];
$login=$_POST['loginform'];

curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, $csrf, $user, $paswoord, $submit, $login);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRASNFER, 1);

echo curl_exec($ch);

?>
[/code=taal]

Ook wordt nu de gebruikersnaam en het paswoord niet meer automatisch ingevuld. Dus ik ben iets vergeten in de code. Maar ik kom er niet achter wat.
Het is de eerste keer dat ik nu op deze manier met php werk, dus het is allemaal nieuw voor me.

Thanks.

[ Voor 4% gewijzigd door Dynoot op 10-11-2011 19:16 ]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nu zit je gewoon maar wat te prutsen, ga eens opzoeken in de handleiding van php hoe curl werkt en hoe je een post-request doet.

• Dynoot
Je hebt gelijk, sorry. Ik ga morgen verder met het bestuderen van de POST forms en ik zal ook nog even wat websites over cURL doorlezen.
Thanks.

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Google gelijk even op xsrf of csrf, dan weet je ook beter waarom die csrf waarde meegegeven moet worden en waar hij voor is (hij is er onder anderen voor om de dingen die jij nu probeert lastiger te maken ;))

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Dynoot
Thanks Devil, dat was net het laatste probleem waar ik mee zat.

Nu heb ik even een ander ding, het gaat wel over het zelfde.
Ik heb nu het rooster zonder te hoeven inloggen, ook laat ik nu het rooster zien op m'n eigen site (hieraan wil ik later namelijk een android app aan koppelen).
Nu zit ik eigenlijk met 1 ding, ik wil de layout van het rooster aanpassen. Omdat het een mobiele site wordt moet het wel wat overzichtelijker worden / kunnen. Ik wil het er een beetje laten uitzien als op deze pic: http://www.fitchmail.org/...ads/2010/02/mobileweb.jpg

Nu heb ik al wat gezocht op google, maar ik heb niks gevonden. Ik weet dus ook niet of het kan. Ik kan wel de css aanpassen, maar ik moet ook de volgorde van de classes en van de div's aanpassen. Ik weet alleen niet of dit mogelijk is. En als het mogelijk is weet ik niet hoe dit heet, zodat ik het zelf kan opzoeken met google.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen of dit mogelijk, en hoe dit gedaan kan worden of hoe dit genoemd wordt.

Thanks!

Verwijderd

Dat kan je het beste hier vragen.

• Dynoot
Volgens mij krijg ik dit alleen maar voor mekaar doormiddel van een php-script dus ik wacht het hier nog even af.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:16

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Nou, nee, dat gaan we niet doen. Ik wil daar graag een nieuw topic voor zien, waar je aangeeft wat je al geprobeerd hebt, waar je vast loopt en meer van dat basics uit de Quickstart. We hebben tot nu toe een oogje dichtgeknepen op bij dit topic, maar het komt ondertussen te veel op me over als een scriptrequest.

Dus, neem de twee topics die ik noem even door, ga aan de slag en dan zien we je (misschien) terug met deze vraag.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.