Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Tweede ADSL-kabel aanleggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Op het moment hebben wij een alles-in-één pakket van KPN 20Mb/s (telefoon, internet en interactieve tv). Het werkt allemaal prima, maar we hebben vaak last van langzaam internet aangezien er 6 laptops op aangesloten zitten die dagelijks tegelijk actief zijn. Nu hoorde wij ook dat de interactieve tv ook via het draadloos netwerk gaat en rond de 9Mb/s verbruikt. Zoals je ziet is dit nog al wat en blijft er maar 11 Mb/s over voor de andere 5/6 laptops.

Nu heb ik contact gehad met KPN om te vragen of wij eventueel kunnen overstappen naar het Premium pakket (40Mb/s) maar deze is helaas niet beschikbaar op ons adres. En ook glasvezel is de komende 12 maanden niet aangelegd dus dit is ook geen optie.

Na wat navragen ben ik erachter gekomen dat het wel mogelijk is een tweede ADSL kabel te laten aanleggen door KPN en dan een extra abonnement met alleen internet te kunnen aansluiten. Bijvoorbeeld een internet abonnement met 20Mb/s. Maar na verder lezen zag ik ook verschillende berichten dat dit niet mogelijk is bij 1 ISP, omdat ze geen 2 abonnementen op hetzelfde adres mogen verkopen.

Maar gelukkig is KPN niet de enige internet aanbieder. UPC heeft schijnbaar betere internet aanbiedingen met sneller internet.

Mijn vraag aan jullie is, is het mogelijk een tweede ADSL-kabel te laten aansluiten en dan eventueel een internet abonnement af te sluiten bij een andere ISP? Mensen met dezelfde ervaringen/oplossingen?

Oh en overstappen van het alles-in-één pakket van KPN heeft geen zin, want mijn vader (QQ) wilt niks anders. Wel is een tweede internet abonnement van een andere ISP mogelijk.

Alvast bedankt!

Simon

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03

D4NG3R

kiwi

:)

2e kabel laten leggen is een behoorlijk duur geintje. En aangezien het dan nogsteeds over standaard kopernetwerk gaat raad ik je deze investering dan ook sterk af.

Is er geen kabelaar in jullie omgeving? Bijvoorbeeld ziggo.

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 08-11-2011 20:04 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik zou dan persoonlijk UPC nemen (niet om UPC maar omdat het een ander netwerk is). Router erbij met dual WAN en dan heb je meteen een beetje redunantie voor als een van de twee besluit om een verstoring in te lassen in de dienstverlening op een moment dat het niet uitkomt.
D4NG3R schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:00:
2e kabel laten leggen is een behoorlijk duur geintje. En aangezien het dan nogsteeds om koper gaat raad ik je deze investering dan ook sterk af.
Het is niet gratis, maar meestal liggen de draden er al wel maar zijn ze alleen niet aangesloten. Ik heb dat ook een tijd op die manier gehad begin deze eeuw.

[ Voor 43% gewijzigd door Bastien op 08-11-2011 20:03 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
D4NG3R schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:00:
2e kabel laten leggen is een behoorlijk duur geintje. En aangezien het dan nogsteeds om koper gaat raad ik je deze investering dan ook sterk af.

Is er geen kabelaar in jullie omgeving? Bijvoorbeeld ziggo.
De TS zegt al dat ze UPC hebben. Maar goed, dat is onkunde van de TS, want UPC werkt namelijk niet via telefoon (koper) maar via coax.

IMHO Zou je dus beter van KPN over kunnen stappen naar UPC en dan KPN gewoon helemaal eruit doen. Niet omdat UPC niet zo'n super goed bedrijf is, maar omdat je dan gewoon een stuk goedkoper uit bent!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Als het inderdaad een (ietsje) nieuwer huis is en er komen 2 aderparen binnen kunnen ze misschien pairbonding doen ja. Maar als er slechts 1 paar binnenkomt houd het snel op..

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:23
Je kan toch gewoon op het andere aderpaar ook adsl aanvragen? Moet je dat wel even expleciet overleggen met je isp.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie snelle reactie's!

Voor zover ik weet komt er maar 1 ADSL-kabel binnen in de meterkast. En Ziggo is niet beschikbaar in Zaltbommel.

Huis/buurt is dacht ik een jaar of 18 oud.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 20:10 ]

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35
1 ADSL kabel (telefoonkabel dus eigenlijk) met 4 aders als het goed is. Waarvan 2 op dit moment in gebruik vermoed ik ;)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Jim423 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:21:
1 ADSL kabel (telefoonkabel dus eigenlijk) met 4 aders als het goed is. Waarvan 2 op dit moment in gebruik vermoed ik ;)
Dit dus.

Bij wat oudere huizen (Zoals het onze) komen er slechts 2 kabels (aders / 1 paar) binnen.

• alex3305
  • Laatst online: 29-11 20:45
Maar wel UPC met een volledig glasvezel netwerk. Waarom ga je daar dan niet naar over?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 19:58:
Maar na verder lezen zag ik ook verschillende berichten dat dit niet mogelijk is bij 1 ISP, omdat ze geen 2 abonnementen op hetzelfde adres mogen verkopen.
Dat is in ieder geval onzin; dan zou ik op kantoor in een bedrijfsverzamelgebouw bijzonder geluk hebben dat ik m'n KPN-abo daar heb mogen afsluiten.

Anyway; vrijwel alle woningen in Nederland zijn voorzien van twee telefoonlijnen. Het is op die 2e prima mogelijk een tweede DSL-verbinding aan te vragen. Als je een IS/RA hebt in de vorm van een varkensneus moet je even binnenin kijken of er naast een rode en blauwe ook een oranje en witte ader in zit. Dat is je tweede aderpaar.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 08-11-2011 20:27 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:23
D4NG3R schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:25:
[...]

Dit dus.

Bij wat oudere huizen (Zoals het onze) komen er slechts 2 kabels (aders / 1 paar) binnen.
Dan zijn ze wel heel oud. Daarnaast is dit maar een tijdje gedaan...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Freeaqingme schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:26:
[...]

Dan zijn ze wel heel oud. Daarnaast is dit maar een tijdje gedaan...
Woningen uit de jaren 80 dus heel oud is het niet :X .. Het kan maar zo zijn dat in de kruipruimte gewoon 4 aders uit de grond komen en dat er maar 2 zijn doorgetrokken tot de meterkast. Maar er komen toch echt maar 2 aders uit daar (Blauw & Rood).

Verwijderd

Topicstarter
alex3305 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:25:
Maar wel UPC met een volledig glasvezel netwerk. Waarom ga je daar dan niet naar over?
Klopt, daarom snap ik mijn vader ook niet...

En ik heb even gekeken in de meterkast er daar zit een PTT kastje waaruit 1A en 1B uitgaan naar de router (rode en blauwe kabel). Uit 2A en 2B komen geen kabeltjes maar dit kan natuurlijk wel zo gemaakt worden.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:32
Meen dat vanaf de 70er jaren al standaard 2 aderparen geleverd worden vanuit KPN. Ons huis uit 1984 heeft er gewoon 2, dus ik denk dat ze dan inderdaad niet doorgeschoten zijn. In die tijd waren de hoofdpunten namelijk gewoon in de woonkamer te vinden en werden ze vaak vanaf daar weer doorgetrokken.

Als je gewoon op 2A/2B een kabeltje zet komt dit helemaal goed. Je moet dan bij het aansluiten van ADSL vragen om een NIEUWE aansluiting, anders zetten ze je huidige om.

Des al niet te min, kijk inderdaad ook even bij UPC. Grote kans dat je daar gewoon 120MBit over kan halen. Mocht je pa dan nog steeds niet over willen omdat hij nu eindelijk de afstandsbediening van de TV begrijpt, downgrade dat abbo dan naar de goedkoopst mogelijke (8/1 meen ik).

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 19:58:
Mijn vraag aan jullie is, is het mogelijk een tweede ADSL-kabel te laten aansluiten en dan eventueel een interne abonnement af te sluiten bij een andere ISP? Mensen met dezelfde ervaringen/oplossingen?
Ja, is mogelijk. Ik heb zelf een paar jaar twee ADSL lijnen gehad: Beide via KPN, maar de ene een prive verbinding, en de ander een zakelijke verbinding die mijn werkgever betaalde. Zoals anderen al zeiden: Meeste moderne woningen hebben 2 aderparen waarvan normaal maar eentje in gebruik is, zodat er geen kabels getrokken hoeven worden.

• Frogmen
  • Niet online
Ik weet niet wat jullie doen maar waarschijnlijk iets meer dan gewoon internetten. Want je kan makkelijk met zoveel laptops achter zo'n lijn maar als er heftig gedownload wordt ja dan lukt het niet. Wat behorlijk kan helpen is een software matige router met transparant proxy.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik en mijn broertje zijn nogal fanatiek aan het gamen op de PC, dus denk dan aan MMO's. En mijn zusje zit vaak op internet films te kijken door middel van streamen of kijkt (interactieve) tv. En ouders die wat op het internet surfen.
Pagina: 1