Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds 2 maanden de volgende computer gekocht

* Asus m4a89GTD PRO mobo
* AMD Phenom 2 X6 1090T processor (3200mhz)
* 12GB GEIL 1333mhz werkgeheugen
* OCZ 600 watt voeding
* EVGA GeForce GTX 550 Ti Superclocked videokaart

De computer is er tijdens het gamen opeens mee opgehouden, ik heb het moederbord teruggestuurd naar Alternate. Alternate bevestigde dat er iets mis was met het moederbord. Toen ik het moederbord terug kreeg en het weer in me case bouwde kwam ik er achter dat de pc niks doet als ik hem aan probeer te zetten.
Zodra ik de aan-knop indruk draait de cpu fan en voeding fan een slag en dan gebeurt er niks.

Dus opnieuw moederbord verstuurt, dit keer met werkgeheugen en processor erbij. Volgens Alternate niks aan de hand en kreeg in een E-mail dat ik het geheugen er scheef in had gedaan. De BIOS kon gewoon geladen worden dus werd het mobo weer terug gestuurd.

Vanmiddag kwam het dus aan dus ik dacht eventjes het weer in de case te doen en dan eindelijk Battlefield 3 doen....... niet dus.
Ik heb van alles geprobeerd, van opstarten door middel van schroevendraaier op power pinnetjes en opstarten met alleen mobo en processor en noem het maar op.

Ik kan het probleem niet verhelpen en begin een beetje para te worden hier thuis.
Het probleem is nogsteeds hetzelfde, cpu- en voedingfan draaien een slag en verder niks.
De voeding heb ik getest door groene met zwarte kabel van de 24 polige kabel te verbinden, de voeding draait maar niet dat ik kan zeggen echt stabiel. Telkens een paar slagen en dan is het weer stil.

Ik denk zelf dat de voeding naar de klote is maar ik wil eerst graag via internet kijken of jullie mischien een idee hebben want ik loop nu al 2 maanden te kutten met deze pc en anders moet ik het voor de 3e keer opsturen.

Mochten iemand ervaring hiermee hebben dan hoor ik het graag,

Jelte

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dat truucje met die groene en zwarte kabel heeft eigenlijk weinig nut want een voeding kan dan wel opstarten maar onder belasting kan de voeding weer inzakken. Zoals het dus nu eruit ziet zou ik eigenlijk bijna zeker zeggen dat je voeding de boosdoener is en je alleen erachter kan komen door de voeding te vervangen.

• basje050
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-01 13:02
Hoe weet je dat het je voeding is?
Haal je videokaart er eens uit, en verwijder wat ram!
Je moederboord heeft een onboard video kaart, dus dit scheelt al erg veel watt.
Op die manier kan je je voeding indien nodig uitsluiten!
Of je checkt met een watt meter!

Verwijderd

basje050 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:35:
Hoe weet je dat het je voeding is?
Haal je videokaart er eens uit, en verwijder wat ram!
Je moederboord heeft een onboard video kaart, dus dit scheelt al erg veel watt.
Op die manier kan je je voeding indien nodig uitsluiten!
Of je checkt met een watt meter!
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 19:53:

Ik heb van alles geprobeerd, van opstarten door middel van schroevendraaier op power pinnetjes en opstarten met alleen mobo en processor en noem het maar op.
Heeft TS dus al gedaan.
Verder heeft het meten van het vermogen niet erg veel zin in dit geval, als de voltages bij het afgegeven vermogen niet stabiel blijven heb je een serieus probleem.
Test voor de zekerheid mobo, processor en ram eens buiten de behuizing.
Er kan ook sprake zijn van kortsluiting.
Mijn inziens is de voeding niet helemaal in orde.