Toon posts:

OCZ 500W werkt niet op 4-pin proc van Asrock G31m-s r2.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Onlangs heb ik mijn oude moederbord (MSI P6N v2) vervangen voor een Asrock g31m-s r2.0. Ik gebruik een OCZ 500W voeding. De processor kreeg op het oude mobo voeding van een 8-pin connector. Op het nieuwe mobo zit een 4-pin aansluiting, dus ik plugde de 4-pin connector van mn voeding in het mobo. Deze lijkt echter niet te werken: de pc start ongeveer 2 sec op, piept een keer en gaat weer uit.

Alle fans draaien en ik heb geprobeerd zonder videokaart of met 1 van beide geheugenrepen te booten maar het resultaat blijft hetzelfde. Ook verandert er niets aan het bootgedrag als ik de 4-pins kabel uberhaupt niet aansluit. Het lijkt er dus op dat deze niet werkt en de processor geen voeding krijgt..

Ik heb geprobeerd de 8-pins kabel in het 4-pins mobo te steken maar dit verandert niets. De 8-pins kabel kan niet gesplitst worden in 2x 4-pins.

Heeft iemand een idee waarom de 4-pins adapter niet werkt (voeding is nog geen jaar oud) en hoe ik dit probleem kan oplossen (bv een 8pins naar 4pins adapter? die lijken niet erg conventioneel te zijn..)

Alvast bedankt!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-02 19:15
Een 8pin connector is niet echt nodig, alleen als je zwaar gaat overclocken is extra power nodig.
Misschien wordt je cpu niet herkent door de bios en schakeld hij weer uit.
Welke cpu prop je er nu in?
Zie op de site : Supports CPU up to 105W

[ Voor 17% gewijzigd door Hell-Slave op 08-11-2011 20:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een intel e6600 :)

• Hell-Slave
LOL aaaaah wat lief :D
Dat zou dus geen probleem moeten zijn.
Geen cpu pinnen krom/stuk?
Wat gebeurt er als je het moederbord uit bouwd en nog een keer test? (misschien sluiting op kast)
Het bord kan ook nog een DOA zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Hell-Slave op 08-11-2011 20:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp, na mobo eruit halen en weer erin zetten startte de pc wel op.. 8)7

Probleem uit het topic is dus iig opgelost 8)

Volgende probleem is nu dat windows niet wil opstarten, hij gaat elke keer naar een Startup Repair en die komt na een minuut tot de conclusie dat ie "het probleem" (whatever that may be) niet kan repareren..

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 23:03:
Bedankt voor de hulp, na mobo eruit halen en weer erin zetten startte de pc wel op.. 8)7

Probleem uit het topic is dus iig opgelost 8)

Volgende probleem is nu dat windows niet wil opstarten, hij gaat elke keer naar een Startup Repair en die komt na een minuut tot de conclusie dat ie "het probleem" (whatever that may be) niet kan repareren..
Je hebt waarschijnlijk geen nieuwe installatie gedaan? Dat is wel aan te raden, je gaat van een nvidia chipset naar een intel chipset, wat diverse problemen op kan leveren. Zoals het niet kunnen vinden van de harde schijf omdat de IDE controllers verschillen.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je precies met een nieuwe installatie, formatteren en windows opnieuw erop?

• Hell-Slave
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 09:41:
wat bedoel je precies met een nieuwe installatie, formatteren en windows opnieuw erop?
Ja dat bedoeld hij inderdaad. :D

Verwijderd

Topicstarter
werkt weer, bedankt iedereen :)
Pagina: 1