Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

3 computers met schijnbaar identiek probleem

Pagina: 1
Acties:

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Ik zit met het volgende probleem en kom er niet uit wat het nu kan zijn.
Het gaat hier over een mkb omgeving waar zo'n 15 computers en 1 DC/FS draaien.
Onlangs is de DC begonnen met kuren geven, de server crashte bij de fase waar de netwerk kaarten werden geladen, dit gebeurde in windows server 2000. Het was een oud beestje, dus ik dacht eigenlijk dat iets de geest had gegeven.
Heb nog wel een andere hdd geprobeerd. PC freezed op een gegeven moment en dan kan ik enkel nog maar de stekker eruit halen. De power knop reageert dan ook niet meer op langdurig indrukken.
Memcheck leverde ook niets op, disable van onboard lan en andere nic of helemaal geen nic ook niet. Nieuwe install van windows crashte tijdens de setup, maakte niet uit welke versie eigenlijk.Voeding tijdelijk vervangen gaf ook niks.
Server vervangen en nu zijn er 2 computers die schijnbaar dezelfde issues hebben, ze hebben problemen met een cold boot en als ze al booten lopen ze vast bij het laden van instellingen in windows xp. Ik kom er niet aan toe om op ctrl alt delete te drukken, telkens crashen beide! systemen op dezelfde plek.
Ook deze systemen hangen en kunnen niet uit met de powerknop.
In beide systemen het geheugen gewisseld, op allerlei manieren, andere voeding geprobeerd maar geen verbetering. Ik begin langzaamaan het idee te krijgen dat het met elkaar te maken heeft maar kan er niet echt uit komen wat het nu is.
De specs en software die geinstalleerd is:
oude FS:
intel P4 2.4ghz 2x512mb pc2700
74gb scsi
Windows server 2000
NOD32

Beide systemen
Fujitsu Esprimo tower
Intel c2d 1.8ghz
2x1gb pc667 mem
80gb sata disk
Windows XP
NOD32
Office 2007 professional

Het gekke is dat er nog meer van die systemen draaien die geen enkel probleem hebben. Alle systemen beschikken over nod32. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? wellicht iets van een virus toch?
Alle suggesties zijn welkom.

Verwijderd

de (nieuwe) server is dus weer oké?
Virus scanner al eens gedisabled?
Nieuwe install van Windows crashte tijdens de setup, ook na een 2e poging?
Heb je de probleem systemen ook getest zonder netwerk kabel of in veilige modus?
Heb je een image om deze systemen opnieuw in te spoelen voor een 'clean start' ?

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 19:49:
de (nieuwe) server is dus weer oké?
Virus scanner al eens gedisabled?
Nieuwe install van Windows crashte tijdens de setup, ook na een 2e poging?
Heb je de probleem systemen ook getest zonder netwerk kabel of in veilige modus?
Heb je een image om deze systemen opnieuw in te spoelen voor een 'clean start' ?
nieuwe server is echt nieuw en werkt zonder problemen.
Nieuwe install van windows crashte meerdere keren, iedere keer op zelfde stuk (installing network devices)
Ook een xp installatie liep vast op die server.
ZOnder netwerk kabel is getest, veilige modus ook en zelfs met NIC disabled in bios.
Ik heb backups van alle systemen, drive snapshot images en een restore werkte dus ook niet, niet naar de oude disk en niet naar de nieuwe disk.

Zit overigens nu wel al een half uur in knoppix zonder problemen, kan er nog niet echt logica in aanbrengen.