Toon posts:

Irritant resolutie probleem i.c.m. 75hz refreshrate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een zeer irritant resolutie probleem i.c.m. 75hz refreshrate op mijn 19inch Acer monitor AL1916W.

De native resolutie is 1440x900 en dat wil ik graag op 75hz draaien, in ieder geval in Quake, want daar kan ik het verschil echt merken. Als ik dit instel, in zowel Win7 x64 en PClinuxOS, dan wordt het beeld naar onderen geschoven en is er boven aan de monitor een zwarte rand van bijna een cm. Van die pixels wordt dus geen gebruik gemaakt. Op 60hz is er niets aan de hand. Ook op 1280x800 speelt dit probleem.

Ik heb het probleem eigenlijk sinds ik PClinux)S 2011 XFCE draaide met deze monitor, die bovenaan op de plek waar nu de zwarte rand komt, een taakbalk had zitten. Op 1 of andere wijze krijg ik dat dus op 75hz niet meer weg.

Wel heb ik het tijdelijk weten op te lossen dmv nvidia Control Panel - Display - Adjust Size And Position ->> op Fullscreen.

Dit werkt vreemd genoeg echter niet meer.

Iemand een idee? Ik denk dat het 'm in de monitor zit omdat ik het probleem zovel op m'n andere systeem had met een gf7600gs als op de nieuwe met een 9600gt.

• GerbenBrinks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-12-2025
Je kan als het goed is je beeld instellen bij de instellingen van je beeldscerm ,
daar kun je de positie veranderen ,en dus een klein beetje naar boven trekken ,

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Hoe sluit je 'm aan? DVI of VGA?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• JobM
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
een al1916W heeft alleen vga, ik heb er zelf ook een en ik heb dit probleem ook. ben benieuwd hoe je het opgelost krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
JobM schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:05:
een al1916W heeft alleen vga, ik heb er zelf ook een en ik heb dit probleem ook. ben benieuwd hoe je het opgelost krijgt.
Het gekke was dat die nvidia control panel het problem eerst dus wel oplostte, maar nu niet meer. Sowieso vreemd dat het altijd goed ging met 75hz in het verleden. Was dat bij jou ook zo? In dat geval kan het misschien aan ouderdom liggen? Ik heb hem rond 2005 gekocht.

Verwijderd

Topicstarter
GerbenBrinks schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:30:
Je kan als het goed is je beeld instellen bij de instellingen van je beeldscerm ,
daar kun je de positie veranderen ,en dus een klein beetje naar boven trekken ,
Dat werkt dus niet, want op de monitor kun je niet ver genoeg scrollen en met de nvidia control panel kun je ook scrollen/schuiven, maar dan rol je hetgeen wat er afgebeeld wordt onder de zwarte rand. Dus dan heb ik er nog niets aan. Soms verlang ik naar ouderwetse CRT's die inderdaad dmv een beetje draaien alles konden verschuiven zodat alles op de desktop/game wordt weergegeven. Als ze niet zoveel stroom zouden vreten zou ik zo terug gaan want quaken is ook veel beter op hoge refreshrates. Een 120hz tft betaal je weer veel meer voor.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 00:50 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:36
Wat gebeurt er als je de auto knop (meest linkse knop) op je beeldscherm indruk?

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op donderdag 10 november 2011 @ 00:50:
Wat gebeurt er als je de auto knop (meest linkse knop) op je beeldscherm indruk?
Dan kun je een profiel kiezen en dan auto adjust het scherm zich. Maar hij blijft het verkeerd doen. In het verleden ging dat dus juist goed. Heel soms niet perfect, maar dan deed ik het gewoon nog eens.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 00:53 ]

Pagina: 1