Wifi router achter modem, wan poort gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 15:48
Hallo,

Ik kom er niet uit. Wij gebruiken een wireless router achter een internet modem en de patch kabel uit het modem zit in een van de vier lan poorten.
Dit werkt perfect, maar nu heb ik een extra poort nodig en vraag ik mij af of ik de Wan poort kan gebruiken voor de patch kabel met internet er op?

Kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
De WAN poort is bedoeld om alleen met internet te communiceren. Het netwerk blijft dus achter je WAN poort. Zolang je modem niet benaderd hoeft te worden en je netwerk binnen de router blijft kun je dus de kabel vanaf je modem in de WAN poort steken.

Echter: je moet je modem dan wel in bridged mode zetten, zodat hij puur als modem werkt. Als je DHCP/DNS server ook op het modem draait, moet je dit uitschakelen en op je router inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
We zitten in het buitenland en krijgen een lijntje vanaf de buurman, de buurman gebruikt dus het modem zelf met wifi. Dit betekent dus waarschijnlijk dat ik dus de WAN poort niet kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 18:08
Lijk me niet nee, want de WAN poort staat los van je locale netwerk dus daar zou je weinig aan hebben.
Wat je kunt doen is een simpele switch kopen.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

stop het lijntje van de buurman in de wan
kijk of internet nog werkt, zoniet log in op de router en zet dhcp weer aan.
gebruik de LAN poort waar de buurman in zat als vrije internet poort.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:17
Gewoon een kleine switch ertussen knopen. Heb je weer x extra poorten. Het voordeel is dat je niet het modem van de buurman hoeft aan te passen. Doe je dat fout, dan zit je zonder internet....

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
Allen bedankt, een switch zal het worden.
Pagina: 1