Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Exchange 2003] standaard from opgeven

Pagina: 1
Acties:

• snader2
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-11 20:15
Ik heb een user Piet en een user Henk. Nu wil ik dat als Piet iets verstuurd er als reply adres opgegeven wordt dat hij naar Henk moet. Niet heel moeilijk gewoon Piet in het from field laten instellen dat hij van Henk af komt. Of het adres van Henk instellen als standaard reply adres in AD.
Nu wil ik echter dat Piet niet bij elke mail de from moet gaan veranderen en ook niet dat hij de mails van Henk binnen krijgt. Dus beide opties gaan niet.

Ik ben al een tijd aan het googlen maar het enigste dat ik tegen kom zijn deze 2 manieren. Het probleem is dat dit een werkstation is waar af en toe wel een mailtje op verstuurd moet kunnen worden maar dat het antwoord binnen moet komen bij de secretaresse. Maar ik wil niet dat er op dat werkstation ook de mail binnen komt.

Ik zie vast iets over het hoofd of maak een denkfout. Een hintje in de goede richting zou al fijn zijn.

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-11 19:05
Volgens mij gaat het inderdaad niet lukken op de manier hoe jij het wil hebben.
Kan persoon 1 niet gewoon uit eigen naam mail versturen en dat de secretaresse volledige rechten op de mailbox van persoon 1 krijgt?

no animals were harmed during the production of this message

• snader2
Bedankt voor het mee denken.
Nee dit is niet echt een optie, kan natuurlijk wel de mail weer forwarden richting de secretaresse. Zit ik er alleen mee dat de ontvanger een of ander dom werkstation naam krijgt te zien. Maar als het echt niet anders kan.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien zou je iets kunnen doen met het Exchange-rewrite filter, bijvoorbeeld op alle uitgaande mails dat adres toevoegen. Het is een tijdje geleden (exchange 2003, duh) dat ik dit gebruikt heb maar volgens mij is dit native zo ongeveer het enige wat je kan doen..
http://www.msexchange.org...ress-rewrite-feature.html
How to use the Exarcfg.exe tool to turn on and to turn off the Address Rewrite feature in Exchange Server 2003

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Met welke client wordt de mail verstuurd? Als dit een Outlook versie is, is het dan niet mogelijk om dit met een Outlook rule te regelen?

En verder kent Outlok nog het reply to address. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Question Mark schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 19:14:
Met welke client wordt de mail verstuurd? Als dit een Outlook versie is, is het dan niet mogelijk om dit met een Outlook rule te regelen?

En verder kent Outlok nog het reply to address. :)
Lijkt me alleen dan weer lastig als die mensen ook mailen via OWA, MAS en vanuit andere pakketten die rechtstreeks op de server iets aanbieden... mogelijk dat een spamfilter-oplossing ook wel zoiets kan..

Mijn spoorwegfotografie

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

sanfranjake schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 19:16:
[...]

Lijkt me alleen dan weer lastig als die mensen ook mailen via OWA, MAS en vanuit andere pakketten die rechtstreeks op de server iets aanbieden
Eens, maar vandaar de vraag ook even via wat voor client de mail verstuurd wordt. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• snader2
Mail gaat via outlook 2003. OWA wordt niet gebruikt, MAS kan ik zo snel niet opkomen wat dat is maar denk ik ook niet. Dus als ik het in outlook in kan stellen is het ook prima.

Ik dacht dat het niet kon om bij een outlook exchange account een ander reply adres op te geven. Zal nog eens beter kijken.

Zal ook de rewrite filter bekijken.

Bedankt voor het mee denken

edit:
Dat reply adres moet je toch bij elke mail weer los aangeven? Want dat zijn de instellingen voor een bepaald mailtje lijkt mij. Dat is dus niet wat ik wil hebben. Ik wil dat de gebruiker niks merkt of hoeft te doen.

edit2:
Active sync gebruiken we al helemaal niet.

[ Voor 27% gewijzigd door snader2 op 08-11-2011 19:29 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
snader2 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 19:23:
MAS kan ik zo snel niet opkomen wat dat is
MAS = Microsoft Active Sync :)

Mijn spoorwegfotografie

• snader2
Even aan het kijken gegaan, maar zoals ik het begrijp werkt de rewrite bij 2003 niet voor een user. Het zou wel kunnen maar is niet optimaal zie:
http://www.networksteve.c...03/?TopicId=17588&Posts=4

Kortom ik zit weer vast, of doe ik iets verkeerd?
Pagina: 1