• chemistone
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
Ik ben op zoek naar een andere TV, mijn philips breedbeeld CRT begint het te begeven.

Ik heb mijn opties verkleind tot de 40EX720 van Sony en de Panasonic TX-L42E30. 40 inch is wel het minimum voor me.
Wat me aanspreekt in de Sony is het design (ben geen liefhebber van het plexiglas randje van bv Samsung) en de kijkhoek.
In de winkel een demonstratie gezien van de panasonic DT25 en die zag er wel goed uit, ook het beeld was vloeiend. Dezelfde film (van NAS) op de Sony (was eigenlijk een EX721) was iets schokkerig bij snelle beelden. Net of er af en toe een frame mist. De kijkhoeken van beide tv's vond ik wel goed beide TVs hebben een IPS scherm als ik het goed heb.

Ik heb de volgende vragen:

- Is de Sony EX720 schokkerig of heeft dat met een verkeerde post processing instelling te maken van de winkel.
- Heeft de E30 eenzelfde processor als de DT25?
- Heeft de Sony EX720 teletext geheugen? Is erg old school, maar gebruik het wel veel en wachten op teletext heb ik een enorme hekel aan. De pana heeft 1500 paginas geheugen dus dat zit wel goed.

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:26
Ik ben gisteren wezen kijken voor een nieuwe tv. Ik had ook interesse in die Sony. Maar de verkoper heeft mij overtuigt om voor de Panasonic TX-L32DT30 te gaan. Want betere afwerking, betere geluidskwaliteit, maar het allerbelangrijkste, de beeldkwalieit was ook véél beter. Maar dat is mijn persoonlijke mening ;) Plus de Panasonic heeft 400 Hz backlight scanning, wat me niet zoveel zegt overigens, dus een veel vloeiender weergave. Is vooral belangrijk, als je zoals ik, veel sport en dan vooral voetbal, kijkt. De Panasonic die jij noemt heeft 200 Hz, de mijne 400 Hz. Panasonic heeft een IPS-scherm. Schijnt beter kijkhoeken te hebben, maar daar heb ik niet opgelet, want ik zit er toch recht voor ;)

[ Voor 10% gewijzigd door desalniettemin op 13-11-2011 16:37 ]