Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Beste Tweakers,

Voor school moet ik een BPV verslag maken, Dit is wel bij de meeste bekend denk ik.
Nu zijn we al een hele tijd op school bezig met het ontwerpen van tekeningen, met het programma Cadelit.
Dit is een applicatie voor AutoCad 2006.

Ik heb nu dus zo ver de lege tekeningen van een project kunnen krijgen. Deze zijn gewoon opgeslagen en gemaakt met autocad. De tekeningen kan ik gewoon openen maar zo gauw ik cadelit open. Kan ik geen symbolen of niks intekenen.

Dan krijg ik er dit te staan;

Cannot find layer "undo".
; error: An error has occurred inside the *error* functionFunction cancelled

Verder had ik al geprobeerd om de tekening de kopiëren naar een nieuw formaat tekening die ik al heb geopend in cadelit. Maar dat krijg ik niet gekopieerd.

Misschien is er iemand die me hier mee verder kan helpen.

Groeten, Gino

(Edit; Ik hoop dat ik het topic in de goeie rubriek heb gezet. )

[ Voor 3% gewijzigd door Racer89 op 08-11-2011 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:59
De foutmelding is duidelijk; je kan niet bij de undo layer.
Het is voor mij al weer een tiental jaar geleden, maar kijk eens wat je met 'layerp' kan doen.

en kijk voor de gein eens of je bestanden niet per ongeluk read-only zijn.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Wat bedoel je precies met LayerP?

Ik heb niet echt veel ervaring met Autocad zelf. We zijn meer aan het leren in dat cadelit. Wat ik dus nu echt balen vind, want de kleinste problemen weet je al geen raad mee. Omdat er zo weinig aandacht aan autocad zelf word besteed in de les. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:59
Is een autocad commando, maar kijk hier eens:

http://docs.autodesk.com/...htm,topicNumber=d0e255960

Wellicht is bovenstaande er ook wel voor de 2006 versie, moet je zelf maar even zoeken.

Misschien werkt het invoegen van de tekening in een blanco tekening (met undo layer).

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Ik heb gisteren de hele dag liggen proberen, Maar daar ligt het dus schijnbaar ook niet aan. Ik weet echt niet wat het kan zijn. de kennis van autocad van mij is gewoon te weinig daar voor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

kun je in acad dan niet eerst even een layer aanmaken met de naam "undo"

(ken Cadelit totaal niet, nooit van gehoord zelfs, maar zal wel met studierichting te zien hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Als ik nu de layer undo aan maak, zegt hij opeens dat hij de layer symbole niet vind. Maak ik die aan krijg ik dit te zien, als ik iets uit het submenu van Cadelit wil openen;

Invalid option keyword.
; error: An error has occurred inside the *error* functionFunction cancelled
Enter an option
[?/Make/Set/New/ON/OFF/Color/Ltype/LWeight/Plot/Freeze/Thaw/LOck/Unlock/stAte]:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:37
Blijkbaar mis je wat van cadelit.
Over autocad kan ik je bijna alles vertellen. maar blijkbaar roep jij menu functies aan zonder dat de lisproutines zijn ingeladen.

Misschien hier even de installatieinstruties lezen en het opnieuw installeren. http://www.calcelit.nl/index.php?mod=downloads

[ Voor 27% gewijzigd door Tito129 op 09-11-2011 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Dat was in eerste instantie ook het probleem. Maar dat is nu al allemaal verholpen. Met dat LISP. Ik kan namelijk de standaard projecten die in Cadelit zelf staan openen en tekenen. Heb er nu al meerdere getekend. Maar als ik dus tekeningen open die niet in cadelit staan. Dus zo als het project van men werkgever.

Dan kan ik niks met cadelit er in tekenen of wat dan ook. Terwijl met de standaard projecten ik gewoon alle functies wat cadelit biedt gewoon kan gebruiken zonder ook maar een fout melding te krijgen, dat is ja wat er zo vaag aan is.

Verwijderd

Zijn die tekeningen die niet werken misschien opgeslagen vanuit een nieuwere autocad versie?
Dan even opnieuw opslaan - save as - en de juiste versie kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
De tekeningen zijn inderdaad van uit ene nieuwere versie, Maar ze zijn extra opgeslagen naar een oudere versie. Ik kan de tekening ook gewoon zien, In autocad zelf. Maar ik kan gewoon met de applicatie cadelit niks in deze tekening tekenen aan symbolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je niet tekenen, of kun je geen symbolen binnen halen?
Autocad heeft de symbolen in een aparte bibliotheek staan.
Als een ander programma deze symbolen niet heeft kun je deze dus ook niet binnenhalen.
Ik ken het prog. cadelit niet, maar misschien zijn daar ook bibliotheken met symbolen beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Ja, het is een applicatie van autocad. Alles word eigenlijk gebruikt van uit cadelit. Het draait alleen in autocad. Maar je hebt verder geen functies in autocad zelf nodig. De applicatie werkt echt heel anders dan autcad zelf. Heeft eigen symbolen en alles. Maar het communiceert gewoon niet met standaard tekeningen van autocad.

Want ik heb de voorbeelden die standaard in autocad zitten ook al geprobeerd. En die pakt hij ook niet. De enigste tekeningen die hij pakt zijn, die wat zelf in cadelit zitten. Het is gewoon echt raar.

Het toppunt van het hele verhaal is gewoon dat de leraar het zelf niet weet. Maar dat we het wel zo moeten maken.

Ben nu mee en mee zelf maar autocad aan het leren, en gewoon met autocad zelf te tekenen. Want daar weet de leraar ook niks vanaf. Hij kan alleen met Cadelit omgaan.....

Alvast voor de hulp van iedereen en de tips !!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de bijbehorende installatie pdf heb je ook helemaal gelezen?
Diverse bestanden moeten bij installatie wel in de juiste map geplaatst worden begrijp ik hieruit, anders word het door het programma niet gevonden.
installatie advies:

http://www.calcelit.nl/download.php?file=120

Het programma kan de bibliotheek of Lisp-bestanden niet vinden
1 Plaats de cursor op de commandoregel en klik met de rechter muisknop.
2 Kies de opdracht Options… (fig. 3)
3 Kies in de dialoogbox Options de tab Files.
4 Klik op de knop Add…
5 Klik op Browse… en kies de locatie van de LIB- of VLX-bestanden. (fig. 12)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Ja die stappen heb ik allemaal uitgevoerd. Ik heb diverse andere in de klas ook die tekening laten proberen, en daar werkte het ook niet. En ook de standaard autocad tekeningen die deden het ook niet.

En ik heb het zelfs uitgeprobeerd op een computer op school, daarvan neem ik toch wel aan dat het 100% goed is geïnstalleerd. En daar gaf hij telkens precies hetzelfde aan als hier ook op mijn eigen laptop.

Ja, en als ik een tekening van Cadelit zelf open doet het hele programma het wel gewoon. Dus het moet wel goed zijn geïnstalleerd denk ik.

Het probleem is gewoon ,dat Cadelit geen standaard tekeningen van autocad kan bewerken of zo. echt een heel raar programma is het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderstaande stukje uit de installatie handleiding verklaard het probleem, het programma werk alleen met tekeningen die op basis van de bij het programma horende template zijn gemaakt. Het zal dus niet gewoon een Autocad tekening kunnen importeren. Jammer dus.

Cadelit.dwt
Het bestand Cadelit.dwt is een sjabloon. Het dient als basis voor elke nieuwe tekening waarmee
*CADELIT* wordt opgestart.
In deze tekening zijn de benodigde layers en tekststijlen aangemaakt, lijntypes ingeladen en andere
variabelen ingesteld.
Elke nieuwe tekening moet worden opgestart met dit template.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Dus met andere woorden het kan gewoon niet?

Waar ergens heb je dit gevonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar gevonden, installatiehandleiding.

http://www.calcelit.nl/download.php?file=120

Link hiernaar al eerder geplaatst.
Misschien handig deze nu toch maar even te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Ja, dat bestand heb ik ja ook er bij staan., ik dacht dat je dat misschien van een andere site had. Dat is gewoon het bestand als ik het cadelit zelf op start. Maar zou gouw ik dan de Autocad tekening open begint hij met de errors.

Want zo lang ik met de standaard projecten van cadelit blijf werken, doet hij het ja ook gewoon.

Bedankt voor de hulp !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De link verwijst naar een pdf bestand, de installatie handleiding !!

Hierin is dus de betreffende informatie te lezen, en is dus niet het opstart bestand.
Pagina: 1