Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[win 7 pro] Aangemeld met tijdelijk profiel. profiel is weg!

Pagina: 1
Acties:

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-11 17:34
Ik heb een probleem met een gebruiker die opeens de melding krijgt dat hij wordt aangemeld met een tijdelijk profiel. de hele directorie waar zijn profiel in zou moeten staan bestaat niet meer. (c:\users\.....)

Ik begrijp er helemaal niks van hoe de directorie kan zijn verdwenen.

Het is alleen erg raar dat hij dan niet gewoon het profiel opnieuw maakt, zoals de dat volgens mij zou doen bij windows XP.

Ik kan dus ook het profiel niet opnieuw aanmaken. dan zou hij in ieder geval weer gewoon zijn pc kunnen gebruiken.

Er gaan dan geen bestanden verloren omdat er geen spullen op de client staan die belangrijk zijn.
Echter moet ik wel weer allerlei zaken gaan instellen mbt zijn profiel ( outlook, instellingen word, excel, programma tbv administratie etc. instellingen tbv gebruikte programma's e.d.)

nu ik slechts een tijdelijk profiel krijg als hij inlogt, kan ik ook deze instellingen niet maken. deze worden de volgende keer bij het inlogen weer ongedaan gemaakt, en dat schiet niet echt op.

Ik heb nog wel een herstelpunt, maar ik vraag me af of dat er voor zorgt dat het profiel weer terug kan zetten.
er wordt wel keurig aangegeven dat een boel programmas en updates worden verwijderd, maar het zegt niks over het profiel. als het profiel niet terugkomt met een hertelpunt, heeft dat geen zin, en als ik ik zover terug moet voor een herstelpunt dat ik bijvoorbeeld office ook weer helemaal moet installeren dan ben ik daar ook nog weer meer tijd aan kwijt.

Heeft iemand een idee wat er nu precies gebeurd kan zijn, en hoe ik dit nu het snelst kan oplossen?

Verwijderd

hoe het kan dat het profiel verwijderd is kan ik je niet zeggen, dat mag normaal niet gebeuren.

Systeemherstel haalt niks uit, die zet namelijk normaal geen bestanden terug. Als je echt dingen mist kun je het proberen, maar anders zou ik dit niet eens proberen.

Heb je gecontroleerd of deze map niet per ongeluk verborgen staat?
Probeer eens in de adresbalk zelf het pad in te typen.

Als dat ook niet lukt moet je een nieuw profiel aanmaken.
Verder slaat windows de profiel locaties op in het register. Zo lang die er staat en de map niet blijf je die melding krijgen.
Je kunt dus de vermelding verwijderen en dan wordt er vanzelf een nieuw profiel aangemaakt.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList
In die map staan submappen. Klik er 1 keer op en kijk naar de rechterkant.
Afbeeldingslocatie: http://img684.imageshack.us/img684/1284/hulp.jpg

Let goed op dat je in de rode cirkel de juiste naam hebt staan!
Anders beschadig je een ander account!

verwijder de vermelding en herstart de pc.
Doe dit bij voorkeur vanaf een ander account. Als dat niet gaat kun je het vanaf zijn account proberen, maar ik weet niet of dat goed gaat...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 14:06 ]

• engelbertus
ik heb dat inderdaad ook ergens gevonden, van die profile list, en dat lost het probleem idd op.

ik heb ook een vermoeden war het aan lag. volgens mij heeft iemand zitten te klooien met de account van de user, die stond alleen op debugger users. waarschijnlijk is dat gebeurd toen e.o.a programma niet wlde installeren en iemand dara in heeft zitten rommelen. uiteindelijk waarschijnlijk het profiel verwijderd van de user, omdat hij dacht dat dat de problemen met de installatie wel eens kon veroorzaken.

nu heb ik het vermoeden dat een debugger user geen machtigingen heeft om even een profiel weer aan te maken, waardoor die met een tijdelijk profiel inlogt. als je dan uiteindelijk het programma, waarschijnlijk via een ander account wel installeert. en je alle instellingen voor de profiel van de user in het tijdelijke profiel maakt, heb je dat helemaal niet door. pas bij een reboot kom je daar achter.

het heeft dan ook geen zin om op dat moment de user weer gebruiker of admin user te maken, omdat er al ergens is vastgelegd dat de betreffende een tijdelijke account moet krijgen oid. dta hielp hier iig niks. uiteindelijk dus de entry uit het register gegooid, en vervolgens werd er weer netjes een profiel aangemaakt.

Verwijderd

dit zij ook de stappen die je moet nemen om een nieuw profiel aan te maken.
die verwijzing verwijderen en het profiel lokaal en eventueel op de server verwijderen.

• engelbertus
met windows XP was het verwijderen van het profiel volgens mij voldoende?

Verwijderd

ja, in XP was de map verwijderen genoeg.
Vanaf vista moet je dit zo doen

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:37
In XP-Vista-Win7 moet je het eigenlijk op de volgende manier doen -> Computer -> Eigenschappen -> (Geavanceerde eigenschappen *vista/win7*) -> Geavanceerd -> Gebruikersprofielen -> Eigenschappen -> selecteer profiel dat je wil verwijderen en kies voor verwijderen...

Dat dit voor XP niet nodig is, is algemeen bekent maar dat betekend niet dat je het niet eigenlijk op deze officiële manier die microsoft ervoor gemaakt heeft moet doen (vandaar eigenlijk op deze manier).

Omdat hiermee ook de referenties weggehaalt worden.

[ Voor 24% gewijzigd door Starke op 11-11-2011 08:56 . Reden: extra info ]

Verwijderd

als je een profiel opnieuw aanmaakt wil je net niet dat alle referenties weg zijn, tenminste ik wil dat net niet.
En bij hem was de map al weg, dan werkt deze methode niet meer

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:37
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 09:31:
als je een profiel opnieuw aanmaakt wil je net niet dat alle referenties weg zijn, tenminste ik wil dat net niet.
En bij hem was de map al weg, dan werkt deze methode niet meer
Met referenties bedoel ik natuurlijk de profiel referenties van de huidige gebruiker, als deze methode van te voren gebruikt was dan was jouw methode niet nodig geweest. Normaal gesproken als je een profiel verwijderd wil je juist dat de referenties aan het profiel gerelateerd verwijderd zijn.

Voordat je een nieuw profiel aanmaakt haal je uiteraard de documenten uit het huidige profiel weg tevens bijvoorbeeld *.pst bestanden en favorieten, gezien gebruikers deze niet op een andere partitie dumpen gezien je dan gewoon zonder problemen een profiel kan verwijderen, zonder dat je de documenten en zooi die je nodig hebt kwijt bent.

Verwijderd

Starke schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:01:
[...]
Met referenties bedoel ik natuurlijk de profiel referenties van de huidige gebruiker, als deze methode van te voren gebruikt was dan was jouw methode niet nodig geweest. Normaal gesproken als je een profiel verwijderd wil je juist dat de referenties aan het profiel gerelateerd verwijderd zijn.

Voordat je een nieuw profiel aanmaakt haal je uiteraard de documenten uit het huidige profiel weg tevens bijvoorbeeld *.pst bestanden en favorieten, gezien gebruikers deze niet op een andere partitie dumpen gezien je dan gewoon zonder problemen een profiel kan verwijderen, zonder dat je de documenten en zooi die je nodig hebt kwijt bent.
deze methode kon je niet gebruiken, de profiel map was namelijk van de c:\ map verdwenen en dat lukt het niet meer.
De pst file heb je niet nodig, die wordt vanaf de server gewoon opnieuw opgebouwd (bij een exchange server dan). documenten staan normaal op een aparte locatie ipv in het profiel.

Ik snap je punt, maar als de map al weg is gaat het niet meer op die manier...

• engelbertus
het profiel stond op een nieuwe pc, die een andere ollega zou krijgen als alle software er op stond en werkte. dat was nog niet het helemaal het geval.

er stond al office 2003 op, en toen werd er besloten dat we toch eens een nieuwer versie gingen rkijgen, en die haperde met installeren, waardoor de gene die dat probeerde te instaleren waarschijnlijk het de map heeft verwijderd met het profiel.

doorgaan si het niet de bedoeling dat gebruikers dingen op een client opslaan, maar zolang we "mijn documenten" niet laten verwijzen naar een andere locatie op een server gebeurt dat toch. het is immers de standaard locatie voor veel programmas, en niemand houdt van het opslaan op de plek waar iets het beste hoort als ie het maar even snel moet opslaan.
ook pst bestanden kun ej bijna niet aan ontkomen als je outlook met autoarchiveren gebruikt ( is standaard, en die slaat alles in het profiel op)

beide was niet van toepassing, maar ik zou wel weer alle instellingen voor programmas moeten maken. dat ging dus niet omdat ik geen profiel meer kon opslaan.

wat precies "referenties" zijn weet ik niet, maar ik gok dat je uid en alle rechten e.d. op mappen e.d. bedoelt?

eerder maakten we nog gebruik van zwevende profielen, en als er dan weer iets niet goed werkte dan mikten we het profiel van de server af, zodat dat in ieder geval eens weer "schoon(er)" zou zijn. er kwam wel eens wat rotzooi op de profielen op de server terecht als je van de ene naar de andere pc was gegaan, wat wel eens lastig was als de oude pc al lang niet meer gebuikt werd, en er toch steeds vage klachten waren.

maar het is in ieder geval nu weer netjes "als nieuw" en bijna klaar om de oude pc van mijn collega te vervangen. kan ie ook eindelijk 2 monitoren gebruiken voor het tekenwerk :)

Verwijderd

waarom verwijs je de mijn documenten map niet door via group policy naar de goede locatie?

• engelbertus
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 16:34:
waarom verwijs je de mijn documenten map niet door via group policy naar de goede locatie?
tja ..waarom niet.. voorheen hadden we dus zwevende profielen, mijn documenten kwam dan ook wel op de server terecht.
Later hebben we dat afgeschaft, en omdat het eigenlijk ook niet de bedoeling is om dingen op een client te bewaren, is het eigenlijk ook niet nodig. elke user heeft verder een een eigen map op de server (U:-share)waar ze zooi die niet echt bij een werk of onder een andere noemer opgeslagen kan worden, kan worden opgeslagen.
dus daarom eigenlijk. je moet ook een wildgroei van zooi beperken vindt ik.

alles dat verder met werken te maken heeft wordt wel op de goeie plek in de projectenmap opgeslagen.

als er al eens iets gebeurt met een client is eigenlijk het ergste dat kan gebeuren dat het profiel weg is, maar dat is niet erg waarschijnlijk. dat het profiel deze keer is verwijderd is meer juist omdat er nog niet mee gewerkt was, en er dus ook niets van waarde weggegooid kon worden.
Pagina: 1