Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win7] kopieren naar USB doet raar

Pagina: 1
Acties:

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hoi allemaal,

Als ik bestanden naar USB kopieer dan zegt Windows 7 dat het bestand zo'n beetje instant is gekopieerd (50 - 150 MB/s, terwijl dat natuurlijk niet het geval is. Vervolgens kan ik wachten totdat er daadwerkelijk is gekopieerd, waarbij ik geen idee heb hoe lang dit duurt, omdat dit niet wordt aangegeven. Er staat bij resterende tijd dan 'berekenen'.

Wanneer ik de overdracht annuleer maakt Windows het kopiëren braaf af :S. Ik kijk dan op de USB en het bestand waarvan ik de overdracht heb geannuleerd staat gewoon op de USB.

Is er iemand die mogelijke oplossingen voor dit probleem weet? Ik heb het eigenlijk bij alle USBsticks en usb externe schijven als ik via Windows kopieer. Robocopy werkt wel gewoon goed.

• Cobiwan
  • Niet online
Iemand?

Het heeft volgens mij iets met het berekenen van de snelheid te maken. Ik kopieer nu iets heel groots naar externe HD en hij begint te berekenen met 150MB/s en nu geeft hij netjes 34MB/s aan, wat best redelijk klopt en geeft hij ook aan dat hij aan het kopieren is, ipv. alleen berekenen.

[ Voor 95% gewijzigd door Cobiwan op 18-11-2011 10:21 ]

• GQAH
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:22

GQAH

King Tux

De kans bestaat groot, wanneer het kopiëren naar een externe hardeschijf wel goed verloopt maar naar de USB stick niet, dat je USB stick kapot is.

Ik zal je aanraden om de USB stick eens op een andere pc te testen en kijken of het daar wel goed werkt.

GQAH - Good, Quick and Helpful

• Cobiwan
  • Niet online
GQAH schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:04:
De kans bestaat groot, wanneer het kopiëren naar een externe hardeschijf wel goed verloopt maar naar de USB stick niet, dat je USB stick kapot is.

Ik zal je aanraden om de USB stick eens op een andere pc te testen en kijken of het daar wel goed werkt.
Bedankt voor het advies... Probeer nu net via mijn laptop en idd het zelfde euvel. Wel raar, want dat betekent dat 3 van mijn USB sticks het zelfde probleem hebben...

• xheroxkefx
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-11 14:34
mischien iets aan windows naar de klote?

probeer sfc /scannow eens

"/Scannow: met deze opdracht worden alle beveiligde systeembestanden meteen gescand en worden onjuiste versies vervangen door juiste Microsoft-versies. U moet hiervoor beschikken over de oorspronkelijke Windows-installatiebestanden."

-

• xheroxkefx
probeer anders tera copy mischien dat dat werkt :)

www.teracopy.com/files/teracopy.exe

-

• Cobiwan
  • Niet online
Heb nu de betreffende USB stick als fat32 geformatteerd en het probleem lijkt weg. Misschien iets met NTFS op kleine usb sticks?

• xheroxkefx
mischien alleen met NTFS met 2gb <

als je minder dan 4gb hebt dan is het toch niet nodig om NTFS te gebruiken.. aangezien FAT32 gewoon ~ 4.3 gb ondersteund

en als je NTFS niet fijn vind dan gewoon exFAT gebruiken op je usb

-

• Cobiwan
  • Niet online
exFAT werkt goed! Bedankt voor de tip!
Pagina: 1