Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internet valt gedeeltelijk uit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik weet niet zeker of ik dit in de juiste sectie post, mocht dit niet het geval zijn gelieve het topic te verplaatsen en mijn excuses hiervoor.

Sinds ik op kamers woon heb ik constant last van een slechte draadloze internet verbinding. Eerst had ik alleen een slechte ping(tussen 150-300) maar tegenwoordig gebeuren er andere rare dingen.

Mijn internet valt namelijk gedeeltelijk uit. Dit houdt in dat bepaalde dingen wel werken, en andere weer niet. Zo kan ik bijvoorbeeld bij het gebruiken van Skype niet meer bellen met anderen, maar wel blijven typen.
Browser tabs die ik in gebruik heb zoals Evony ( Online spel ) blijven het gewoon doen, maar wanneer ik een nieuwe tab open doet deze het niet.

Een ping naar www.google.nl via CMD doet het dan ook niet. Dan heb ik 100% packetloss met de error "Time-out bij opdracht".

Deze gedeeltelijke disconnects gebeuren heel de dag door, en soms heb ik vaker geen volledig internet dan dat ik dat wel heb. Als ik mijn USB ontvanger er uit haal en er weer in doe dan doet hij het wel weer gewoon, maar dit is dan vaak van korte duur.

Hopelijk is er iemand die weet waar dit probleem vandaan komt, en hoe ik het kan oplossen want het begint nu wel extreem vervelend te worden.

B.v.d.

Miluz

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

1. Welke provider heb je?
2. Welke apparatuur heb je?
3. Welk OS gebruik je?
4. Wat heb je al zelf gedaan om het probleem op te lossen? Helpdesk al eens gebeld?

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:57
Torrentgebruik van je huisgenoten. 95% zeker. :p

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie!

1: Ziggo ( Welk abonnement weet ik niet )
2: Sitecom MiMo XR Router, Linksys Sisco USB ontvanger
3: Windows7 64bit
4: Ik heb zelf geen toegang tot de router en modem, deze staan namelijk in de kamer van een mevrouw die op de begane grond woont. Wel heb ik de logingegevens van de router en heb hier al eens geprobeerd te kijken of ik hier wat kan veranderen, maar tevergeefs. Verder heb ik Malwarebytes geïnstalleerd op aanraden van iemand op een ander forum. Het lidmaatschap bij Ziggo is geregeld via onze huisbaas lang voor ik hier kwam wonen, ik beschik dus niet over klantgegevens die de klantenservice nodig zal hebben.

@ Henk.
Hier ben ik me van bewust ja haha, het komt vaak voor dat ik een ping van 14-22 krijg naar www.google.nl. Vaak/altijd is het zo dat zodra mijn onderbuurman thuis komt dit eigenlijk gelijk naar minimaal 150 schiet en soms wel eens over de 2500. Ik speel zo af en toe wel eens een spelletje waardoor dit dan niet meer mogelijk is. In dat geval zet ik een macfilter op de router waardoor hij even zijn internet kwijt is en ik fatsoenlijk gebruik kan maken van het internet.

Beide bedankt voor jullie reactie.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:32
Ik denk niet dat zomaar blokkeren van internet van derden je een goede relatie met die mensen op gaat leveren.. Ga anders eerst eens met ze praten, als je hard kan maken dat het gebeurt als zij online gaan hebben ze wellicht gewoon een virus..

Verwijderd

Topicstarter
Het gedeeltelijk uitvallen van het internet heeft naar mijn weten niet met mijn huisgenoten te maken. Dit gebeurd namelijk ook als er niemand thuis is. Ik zet alleen het macfilter aan wanneer het bijvoorbeeld laat in de avond is en de onderbuurman zijn pc met downloads heeft aan laten staan.

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-11 08:15

amx

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 19:34:
Het gedeeltelijk uitvallen van het internet heeft naar mijn weten niet met mijn huisgenoten te maken. Dit gebeurd namelijk ook als er niemand thuis is. Ik zet alleen het macfilter aan wanneer het bijvoorbeeld laat in de avond is en de onderbuurman zijn pc met downloads heeft aan laten staan.
:F

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:57
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 19:34:
Vind ik niet meer dan logisch, deed ik ook altijd in mijn studentenhuis. Liever één downloader eruit, dan het hele huis niet kunnen internetten.

OT: Vraag eens aan je huisgenoten of ze het aantal verbindingen dat ze maken kunnen limiteren en kijk of ze een limiet op hun bandbreedte kunnen zetten die ongeveer 40% van de totale snelheid is.

Ook kun je proberen uit te zoeken wie het precies is door, zoals je zelf al gedaan hebt, mensen te blokkeren en kijken of het dan beter gaat. Herstart je router ook even nadat je iemand hebt geblocked.

Verder scheelt het een hele hoop als je een goede router hebt die veel verbindingen aan kan. Maar ik kan niet zo snel vinden of je Sitecom MiMo XR Router goed is. Meestal is Sitecom meuk, maar niet altijd.
Pagina: 1