Hallo iedereen,
Ik was aan het "Knokken" met Bytes en Dwords. Ik gebruik een Dword om naar een adres te verijzen.
Nu heb ik echter een address staan in een byte array. Dit is een adres die verwijst naar data die ik nodig heb.
Ik heb geprobeert op de volgende wijzen de bytes te converten naar een adres:
Als ik het output naar een tekst documentje dan krijg ik het goeie adres.
Dit geeft bijvoorbeeld netjes:
Alleen als ik dit adres ga gebruiken.. Dan werkt het niet meer. Type ik het adres zelf dan werkt het wel.
Ik heb hier echt al lang niet meer mee gewerkt, en ik zou ook echt niet weten wat het probleem kan zijn. Ziet iemand
toevallig het probleem?
Ik heb al een tijd gegoogled maar ik kan niet echt iets relevants vinden, en als je wat vind krijg je sites zoals deze:
http://www.experts-exchan...uages/CPP/Q_21582741.html
Ik heb zelf ook al verschilende creaties uitgeprobeert. Maar die willen ook niet. Zou iemand me een hint of zo kunnen geven?
Alvast bedankt!
Ik was aan het "Knokken" met Bytes en Dwords. Ik gebruik een Dword om naar een adres te verijzen.
Nu heb ik echter een address staan in een byte array. Dit is een adres die verwijst naar data die ik nodig heb.
Ik heb geprobeert op de volgende wijzen de bytes te converten naar een adres:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| DWORD getaddress(DWORD locatie,int size) { BYTE test[4] = {0x00}; for(int i = 0; size > i; i++) { test[i] = *(BYTE*)(locatie + i); } return (DWORD)(test[3] << 24) | (test[2] << 16) | (test[1] << 8) | test[0]; } |
Als ik het output naar een tekst documentje dan krijg ik het goeie adres.
code:
1
| file << "Adres: " << (LPCWSTR)convertedad<< "\n" |
Dit geeft bijvoorbeeld netjes:
code:
1
| 00112233 |
Alleen als ik dit adres ga gebruiken.. Dan werkt het niet meer. Type ik het adres zelf dan werkt het wel.
Ik heb hier echt al lang niet meer mee gewerkt, en ik zou ook echt niet weten wat het probleem kan zijn. Ziet iemand
toevallig het probleem?
Ik heb al een tijd gegoogled maar ik kan niet echt iets relevants vinden, en als je wat vind krijg je sites zoals deze:
http://www.experts-exchan...uages/CPP/Q_21582741.html
Ik heb zelf ook al verschilende creaties uitgeprobeert. Maar die willen ook niet. Zou iemand me een hint of zo kunnen geven?
Alvast bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door lauwsa op 08-11-2011 16:56 ]