Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:50
Ik heb al het een en ander in Windows Phone 7 - NL localisatie gevraagd en gepost, maar lijkt me handiger hier een apart topic voor aan te maken.

Ik ben een van de vele early adaptors van WP7, en heb destijds mijn nederlandse credit card aan mijn Zune account (US) gekoppeld. Nu is deze credit card verlopen en weigert Zune een nieuwe te accepteren. Nu heb ik in bovenstaand topic al gevraagd of het mogelijk is de locatie van het Zune account te veranderen, deze staat nu op US International. Nu is dit momenteel niet mogelijk (ook niet op korte termijn), maar om de nieuwe credit card te koppelen is het nodig om deze te wijzigen naar Nederland.

Dus ben ik op zoek naar een andere oplossing.

Volgens wat draadjes op Microsoft Answers zijn alle aankopen geregistreerd op het live-id, niet het daadwerkelijke Zune account. Zou het mogelijk zijn om een ander (nederlands) Zune account in te stellen en hiermee de aangekochte apps en games mee over te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:42
Domino schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:36:
Ik heb al het een en ander in Windows Phone 7 - NL localisatie gevraagd en gepost, maar lijkt me handiger hier een apart topic voor aan te maken.

Ik ben een van de vele early adaptors van WP7, en heb destijds mijn nederlandse credit card aan mijn Zune account (US) gekoppeld. Nu is deze credit card verlopen en weigert Zune een nieuwe te accepteren. Nu heb ik in bovenstaand topic al gevraagd of het mogelijk is de locatie van het Zune account te veranderen, deze staat nu op US International. Nu is dit momenteel niet mogelijk (ook niet op korte termijn), maar om de nieuwe credit card te koppelen is het nodig om deze te wijzigen naar Nederland.

Dus ben ik op zoek naar een andere oplossing.

Volgens wat draadjes op Microsoft Answers zijn alle aankopen geregistreerd op het live-id, niet het daadwerkelijke Zune account. Zou het mogelijk zijn om een ander (nederlands) Zune account in te stellen en hiermee de aangekochte apps en games mee over te nemen?
Je kunt je zune account loskoppelen van je liveid (moet via de xbox) waardoor je je liveid kunt behouden en bv een nieuw zune account (NL) kunt aanmaken. Je xbox dingen EN je apps ben je dan wel kwijt. Dus de aankopen hangen aan je Zune account.

Verhuizen van je Zune/Xbox account naar NL is helaas niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ik heb net een gesprek gevoerd met Jurgen in Dublin, via Zune support.

Het is blijkbaar niet mogelijk om je Live ID los te koppelen van je Zune ID. Deze koppeling blijft bestaan.
Overigens staat mijn Live ID ook op US, dit is vastgezet door de Zune software. Dus ook het koppelen van een nieuwe Zune client zal niet gaan lukken.

Enige oplossing is dus uithuilen, reset en een nieuw live/zune account.

Maar... er loopt inmiddels actie richting Microsoft USA dat dit echt opgepakt moet gaan worden. Ik kijk het nog effe aan iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Domino schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:00:
Ik heb net een gesprek gevoerd met Jurgen in Dublin, via Zune support.

Het is blijkbaar niet mogelijk om je Live ID los te koppelen van je Zune ID. Deze koppeling blijft bestaan.
Overigens staat mijn Live ID ook op US, dit is vastgezet door de Zune software. Dus ook het koppelen van een nieuwe Zune client zal niet gaan lukken.

Enige oplossing is dus uithuilen, reset en een nieuw live/zune account.

Maar... er loopt inmiddels actie richting Microsoft USA dat dit echt opgepakt moet gaan worden. Ik kijk het nog effe aan iig.
kan wel, http://support.xbox.com/e...management/manage-live-id het laatste item, change liveid, dan koppel je je xbox account aan een nieuw liveid waardoor je 'oude' liveid vrij is van een xbox account en je daar een nieuw (NL) account aan kunt hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-12-2024
Matthijs Hoekstra schreef op woensdag 09 november 2011 @ 00:02:
[...]

kan wel, http://support.xbox.com/e...management/manage-live-id het laatste item, change liveid, dan koppel je je xbox account aan een nieuw liveid waardoor je 'oude' liveid vrij is van een xbox account en je daar een nieuw (NL) account aan kunt hangen.
Je kunt je Xbox account wel toewijzen aan een ander Live account, maar niet je Zune account. Op het moment dat je een ander Live-id gaat gebruiken, ben je binnen Zune (en dus ook op je WP7 toestel) al je film en software aankopen kwijt. Als je dan je WP7 toestel opnieuw wil installeren, zul je alles opnieuw moeten aanschaffen.

[ Voor 6% gewijzigd door ronh op 09-11-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 10:27
Matthijs Hoekstra schreef op woensdag 09 november 2011 @ 00:02:
[...]

Hij haalt toch juist de locatie uit je Live ID? En zijn Live ID (net als de mijne trouwens, loop tegen precies dezelfde problemen op) is Amerikaans dus je zal altijd terug vallen op VS.
In mijn geval zal ik hem wel los koppelen en aan een NL Live ID koppelen, heb nog niets gekocht op Zune dus loop wat dat betreft niets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
SpankmasterC schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:05:
[...]

Hij haalt toch juist de locatie uit je Live ID? En zijn Live ID (net als de mijne trouwens, loop tegen precies dezelfde problemen op) is Amerikaans dus je zal altijd terug vallen op VS.
In mijn geval zal ik hem wel los koppelen en aan een NL Live ID koppelen, heb nog niets gekocht op Zune dus loop wat dat betreft niets mis.
nee, locatie marketplace wordt uit het zune/xbox account gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Matthijs, zoals ik het begreep van het zune team krijg ik nooit meer een nl zune aan het bestaande live id gekoppeld. Ergens zou de land instelling ook binnen het live id weggeschreven worden. Enige optie is dus een hagelnieuw live id.

Maar ze kunnen er daar natuurlijk ook naast zitten.

Wat me wel verbaasde is dat er bij MSFT zelf dezelfde problemen spelen. Expats lopen tegen dut probleem aan. Er zijn ook al diverse escalaties van dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Domino schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:07:
Matthijs, zoals ik het begreep van het zune team krijg ik nooit meer een nl zune aan het bestaande live id gekoppeld. Ergens zou de land instelling ook binnen het live id weggeschreven worden. Enige optie is dus een hagelnieuw live id.

Maar ze kunnen er daar natuurlijk ook naast zitten.

Wat me wel verbaasde is dat er bij MSFT zelf dezelfde problemen spelen. Expats lopen tegen dut probleem aan. Er zijn ook al diverse escalaties van dit probleem.
klopt, is een bekend probleem en we hopen dat dit een keer opgelost gaat worden. Wanneer weten we dus niet.

Nogmaals, als je je bestaande liveid waar nu een UK zune account aanhangt wilt gebruiken kan dat met bovenstaande instructies. Je liveid wordt dan vrij gemaakt waardoor je een nieuw zune account (NL deze keer) aan dat liveid kunt hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 19:26:
[...]

Je kunt je zune account loskoppelen van je liveid (moet via de xbox) waardoor je je liveid kunt behouden en bv een nieuw zune account (NL) kunt aanmaken. Je xbox dingen EN je apps ben je dan wel kwijt. Dus de aankopen hangen aan je Zune account.

Verhuizen van je Zune/Xbox account naar NL is helaas niet mogelijk.
Kan dit ook andersom, maar MET behoud van je aankopen? Dus dat je een nieuw Live ID aan je bestaande Zune account hangt?

Ik heb namelijk mijn Titan uit de doos getrokken en in alle vluchtigheid mijn Hotmail account erop gezet. Nu zit ik met allemaal onzinnige mailadressen in mijn Personen hub, die ik er helemaal niet in wil. Paar dagen later (al voor € 10,00 aakopen gedaan) kwam ik erachter dat ik ook van mijn eigen domeinnaam (@domeinnaam.nl) een Live ID kan maken. Maar om nu nog te switchen zorgt dus voor verlies van alle apps, tenzij ik mijn Live ID aan mijn Zune account kan hangen.

Vandaar de vraag of je weet of dat ook mogelijk is, en aangezien alle aankopen op het Zune account staan, of ik dan dus mijn aankopen behoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
WingsOfFury schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:33:
[...]

Kan dit ook andersom, maar MET behoud van je aankopen? Dus dat je een nieuw Live ID aan je bestaande Zune account hangt?

Ik heb namelijk mijn Titan uit de doos getrokken en in alle vluchtigheid mijn Hotmail account erop gezet. Nu zit ik met allemaal onzinnige mailadressen in mijn Personen hub, die ik er helemaal niet in wil. Paar dagen later (al voor € 10,00 aakopen gedaan) kwam ik erachter dat ik ook van mijn eigen domeinnaam (@domeinnaam.nl) een Live ID kan maken. Maar om nu nog te switchen zorgt dus voor verlies van alle apps, tenzij ik mijn Live ID aan mijn Zune account kan hangen.

Vandaar de vraag of je weet of dat ook mogelijk is, en aangezien alle aankopen op het Zune account staan, of ik dan dus mijn aankopen behoud?
ja zelfde truc, je kunt je zune account overhevelen naar een nieuw liveid (via de xbox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zou het mogelijk zijn om iemand bij MS te mailen en vragen of ze bepaalde aankopen zouden kunnen overzetten? Lijkt me wel zo net, ik ga niet dingen nog een keer kopen?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
maratropa schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:59:
Zou het mogelijk zijn om iemand bij MS te mailen en vragen of ze bepaalde aankopen zouden kunnen overzetten? Lijkt me wel zo net, ik ga niet dingen nog een keer kopen?
kunnen ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 10:27
Even een kleine kick, via support heb ik deze site doorgekregen om suggesties voor Windows Phone door te geven: http://windowsphone.userv...-your-feature-suggestion-

Een van de suggesties waarop gestemd kan worden is precies het probleem waar hier tegenaan gelopen wordt, namelijk het kunnen veranderen van de regio van je Zune account: http://windowsphone.userv...location-and-no?ref=title

Ik zou dus zeggen: stem en zorg dat Microsoft inziet dat hier vraag naar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-08 10:36
maratropa schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:59:
Kunnen ze idd niet, en mogen ze denk ik ook niet. De market place is van MS, maar de aankopen zijn van andere rechthebbende (makers van apps en media producenten). MS kan deze niet eigenhandig aan iedereen gratis gaan uitdelen.

Oorzaak van het probleem ligt wel bij MS. Aan de ene kant dat je je je land instellingen niet kan wijzigen (hoewel er misschien iets voor te zeggen is dat een live.nl account niet Spaans is) maar er zijn zeker situaties te bedenken dat je he wel zou willen wijzigen.
En het gefragmenteerd invoeren van Windows phone en de stomme beperking waardoor je met een NL account niets kon.
Dat laatste is niets meer aan te doen. maar dat eerste kan toch niet al te lastig zijn en als ik MS was zou ik de early adopters van de windows phone wel een beetje helpen, want dit zijn toch meestal de mensen die vooruit lopen op techniek gebied en mensen om zich heen adviseren met betrekking tot de aankoop van telefoons, computers en alles wat er tussen in ligt of mee te maken heeft..

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Matthijs Hoekstra schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:48:
[...]

ja zelfde truc, je kunt je zune account overhevelen naar een nieuw liveid (via de xbox)
Wow, is dit hoe ze bij MS hun geld willen verdienen? Nu moet ik dus een Xbox aanschaffen om iets op mijn telefoon te regelen... Lekker zeg.

Kan dit ook met een Xbox van iemand anders, of moet het echt mijn Xbox zijn omdat ik anders hun profielen weer verneuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
WingsOfFury schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:08:
[...]

Wow, is dit hoe ze bij MS hun geld willen verdienen? Nu moet ik dus een Xbox aanschaffen om iets op mijn telefoon te regelen... Lekker zeg.

Kan dit ook met een Xbox van iemand anders, of moet het echt mijn Xbox zijn omdat ik anders hun profielen weer verneuk?
nee dat is niet hoe MS geld wil verdienen, je doet alsof ze deze truc op deze manier hebben ontworpen! dat is dus niet zo, ik geef alleen de workaround aan, als je geen xbox hebt heb je pech of je doet het even bij iemand anders op de xbox of je maakt gewoon een nieuw account aan.

• WingsOfFury
Matthijs Hoekstra schreef op woensdag 16 november 2011 @ 00:30:
[...]

nee dat is niet hoe MS geld wil verdienen, je doet alsof ze deze truc op deze manier hebben ontworpen! dat is dus niet zo, ik geef alleen de workaround aan, als je geen xbox hebt heb je pech of je doet het even bij iemand anders op de xbox of je maakt gewoon een nieuw account aan.
Was de vorige keer een beetje chagrijnig. Natuurlijk hebben ze het zo niet uitgedacht, dat begrijp ik ook, maar het is wel schandalig. Of op zijn minst slordig. Door de workaround geeft MS in ieder geval aan dat het wel kan, en nu zie ik dus geen excuus meer om het niet ook gewoon via de PC/Live/Zune/whatever mogelijk te maken. Maar ik vrees dat dat nooit gaat gebeuren...

Ook het alternatief: "of je maakt gewoon een nieuw account aan", kost geld -> alle apps moet je opnieuw kopen.

Bedankt voor de workaround, maar weet jij of dit ook op een Xbox kan waarop iemand al jaren een account heeft staan? Of moet het per se op een "verse" of eigen Xbox?
Zou het lullig vinden voor degene die mij het laat gebruiken als hij/zij straks alles kwijt is namelijk...

• Matthijs Hoekstra
WingsOfFury schreef op donderdag 17 november 2011 @ 22:50:
[...]

Was de vorige keer een beetje chagrijnig. Natuurlijk hebben ze het zo niet uitgedacht, dat begrijp ik ook, maar het is wel schandalig. Of op zijn minst slordig. Door de workaround geeft MS in ieder geval aan dat het wel kan, en nu zie ik dus geen excuus meer om het niet ook gewoon via de PC/Live/Zune/whatever mogelijk te maken. Maar ik vrees dat dat nooit gaat gebeuren...

Ook het alternatief: "of je maakt gewoon een nieuw account aan", kost geld -> alle apps moet je opnieuw kopen.

Bedankt voor de workaround, maar weet jij of dit ook op een Xbox kan waarop iemand al jaren een account heeft staan? Of moet het per se op een "verse" of eigen Xbox?
Zou het lullig vinden voor degene die mij het laat gebruiken als hij/zij straks alles kwijt is namelijk...
Kan gewoon op een xbox, nieuw account toevoegen en inloggen met je liveid.
Pagina: 1