Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows server 2003 dns server instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben in virtualbox windows server 2003 aan het instellen zodat deze kan communiceren met windows xp. Het is een testopstelling, dus niet voor productieve doeleinden. Nu weet ik niet goed hoe ik de dns server moet instellen. Ik heb al liggen zoeken op internet maar nergens staat goed uitgelegd hoe ik de ip-adressen instel. Weet iemand of ik de ip adressen als volgende moet instellen? Ik heb wat liggen proberen maar het werkt nog niet. Als dit fout is weet ik dat het hier aan kan liggen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Windows 2003: 
                                   Ipadres : 192.168.0.10 (statisch ip-adres)
                                   Subnet Mask:255.255.255.0
                                   Default GateWay: 192.168.0.1

Dns server: 127.0.0.1

Windows XP: 
                                   Ipadres :  automatisch
                                   Subnet Mask:automatich
                                   Default GateWay: automatisch

Dns server: 192.168.0.10

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:32
Wat precies werkt er niet? 'het' is niet echt specifiek; wat probeer je te bereiken, wat is de test die je uitvoert om dat te testen en wat is de uitkomst van die test?

Ik ga er even vanuit dat de XP-machine de host is waar VirtualBox op draait, en dat 2003 je VM is? Hoe heb je VirtualBox ingesteld qua netwerk; zit de 2003-machine op de default NAT-verbinding of heb je een bridge gemaakt?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Paul schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:43:
Wat precies werkt er niet? 'het' is niet echt specifiek; wat probeer je te bereiken, wat is de test die je uitvoert om dat te testen en wat is de uitkomst van die test?

Ik ga er even vanuit dat de XP-machine de host is waar VirtualBox op draait, en dat 2003 je VM is? Hoe heb je VirtualBox ingesteld qua netwerk; zit de 2003-machine op de default NAT-verbinding of heb je een bridge gemaakt?
Ik heb windows xp en windows server allebei in Oracle Virtual Box draaien. Deze staan beide op bridged. Als ik op windows xp het domein wil invoeren zegt hij dat hij de domain controller niet kan vinden. Ik kan echter ook niet pingen naar mijn server met ip adres 192.168.0.10.

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:01
Heeft jou 2003 ook een DHCP server draaien, aangezien jou XP op DHCP staat en niet op static, ik denk dat als jij een ip insteld op je XP dat gewoon bij je 2003 kunt komen.

Verwijderd

Topicstarter
rafler schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 17:28:
Heeft jou 2003 ook een DHCP server draaien, aangezien jou XP op DHCP staat en niet op static, ik denk dat als jij een ip insteld op je XP dat gewoon bij je 2003 kunt komen.
Ik heb een static ip adres ingevoerd in windows xp en hij doet het nog steeds niet. De server ping eveneens niet naar windows xp.

Verwijderd

Verander het ip van de dns server op je server is naar 192.168.0.10 dan zou het moeten werken. dat 127.0.0.1 adres verwijst naar zichzelf en dan kan een client zich niet aanmelden op het domein.
Pagina: 1