Toon posts:

Win2000 Peer to peer netwerkje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Ik heb onlangst bij vrienden win2000 (pro) geinstalleerd en alles verliep goed (ICS enzo) Maar ze willen een mapje op die PC delen. Iedereen, ongeacht login en pass moet daarop kunnen inloggen... Nu werkt alles prachtig als ik een nieuwe gebruiker&pass aanmaak en die laat inloggen maar anderen kunnen niet op de PC. Ik heb op dat mapje alle rechten aan 'everyone' toegewezen.

Kan iemand een handje helpen? :)

//edit
De clients hebben win98SE... en zien in network neigh. de PC staan maar kunnen daar niet in... Misschien iets in local security policy iets wijzigen?
thx,
ForMatPrO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
het is mij ook nog steeds niet gelukt om in mijn eigen win2k pc te komen vanaf een win98 pc. nu ik netbui geinstalleerd heb kan ik wel met de w2k pc op de w98 pc kijken. vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt op win2k gewoon een account nodig om op eeen schijf of map te komen anders kom je er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 22 maart 2001 10:13 schreef wbeelen het volgende:
je hebt op win2k gewoon een account nodig om op eeen schijf of map te komen anders kom je er niet in.
precies, want als je geen account hebt behoor je namelijk ook niet tot de group 'everyone'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 22 maart 2001 11:52 schreef dexter22 het volgende:

[..]

precies, want als je geen account hebt behoor je namelijk ook niet tot de group 'everyone'
Is er ook geen mogelijkheid tot tweaken van de local security policy bij computer managment zodat echt iedereen binnen kan???
Kan mij moeilijk voorstellen dat dit in win2000 absoluut niet mogelijk is... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 22 maart 2001 10:13 schreef wbeelen het volgende:
Ze kunnen zelfs niet in de PC, laat staan in de mapjes...

Dus ze zien in Netw. neigh. wel een icoontje van de win2000 PC maar als ze erop dubbelklikken krijgen ze geen access...

Thx 4 the posts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Guest-account inschakelen en die volle rechten op dat mapje geven.
Windows 9x logt in op netwerkmapjes met Guest :). Hij staat onder Gebruikers & Wachtwoorden in het configuratiescherm als uitgeschakeld (dat is namelijk standaard).
Je kunt de Guest-account gewoon een wachtwoord geven, dat vind Windows 9x dan een "met wachtwoord beveiligde netwerkmap".

Suc6 8-).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 23 maart 2001 09:49 schreef Tony Vroon het volgende:
Guest-account inschakelen en die volle rechten op dat mapje geven.
Windows 9x logt in op netwerkmapjes met Guest :). Hij staat onder Gebruikers & Wachtwoorden in het configuratiescherm als uitgeschakeld (dat is namelijk standaard).
Je kunt de Guest-account gewoon een wachtwoord geven, dat vind Windows 9x dan een "met wachtwoord beveiligde netwerkmap".

Suc6 8-).
Ok thx alot!!!! >:)
Dan kunnen ze nog niet allemaal inloggen (bv mensen die met eigen naam ingelogd zijn) maar dan zal ik zeggen dat ze gewoon allemaal guest moeten gebruiken :)

Cya,
ForMatPrO
Pagina: 1