Grotere draaicircel Asimo?

Pagina: 1
Acties:

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 11:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Topicstarter
In het artikel nieuws: Honda geeft Asimo-robot een upgrade staat dat Asimo nu een grotere draaicircel heeft. Dat lijkt me niet echt een verbetering, en in het persbericht kan ik daar ook niks over vinden. Ik denk dat de auteur "Operating degrees of freedom" oftewel "bewegingsvrijheid" bedoelde.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Johnny schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:48:
In het artikel nieuws: Honda geeft Asimo-robot een upgrade staat dat Asimo nu een grotere draaicircel heeft. Dat lijkt me niet echt een verbetering, en in het persbericht kan ik daar ook niks over vinden. Ik denk dat de auteur "Operating degrees of freedom" oftewel "bewegingsvrijheid" bedoelde.
Viel mij ook al op....
Ik gok dat dit voor de verwarring zorgt:
an expanded range of leg movement
Dat komt inderdaad neer op meer bewegingsvrijheid van de benen.
en niet dat 'ie nu niet meer in een smal straatje kan keren door een grotere draaicirkel :+

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 12:08

NielsNL

DigiCow

Of het verdraaien per stap, iets verderop in de tekst. Is inderdaad verdraaien van de torso.
Ook over het hinkelen en springen zou best iets in de tekst mogen staan, vond ik best impressive.

hier staat onderin wat ze bedoel met degrees of freedom, de totale hoeveelheid bewegingen die de gewrichten kunnen maken. (ondertussen verouderde specs)

[ Voor 47% gewijzigd door NielsNL op 08-11-2011 16:09 ]

M'n Oma is een site aan het haken.