Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell XPS 15 L502X - Mobiel Breedband modem geeft geen kick.

Pagina: 1
Acties:

• Trekkerkearl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 06:57

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
Na 5 weken zeuren heb ik dus mijn nieuwe Dell L502X eindelijk geleverd gekregen.
Ik had gelezen dat hier een Mobiel internet modem in zou moeten zitten en had al een sim only abo afgesloten.

Nadat ik de HD had vervangen en Windows 7 opnieuw geinstalleerd heb ik alle hsdpa driver van dell geinstalleerd inclusief bijde mobiel internet managment tooltjes.
Ik dacht, wat ik niet nodig heb gooi ik er wel weer af na de installatie, echter bijde tooltjes zeggen "device not found" of "cannot communicate with the modem" en Ik zie hem ook niet in apparaat beheer

Er zit toch standaard een modem in of niet ? ik snap hem niet meer |:(.
Op de website staat het er bij als standaard spec, in mijn order staat er "Mobile Broadband : Not included"
Als ik op de website even nog zo'n ding samenstel dan krijg ik er geen opties voor te zien...ik kan niet selecteren of ik er een wil of niet dus ga ik er even vanuit dat hij standaard is.

Iemand hier ook zo'n laptop toevallig ? zat hier wel een hsdpa modem met GPS module in ?

[ Voor 19% gewijzigd door Trekkerkearl op 08-11-2011 15:53 ]

Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 21:30
Ik heb hem nu een half jaar ofzo, en bij mij zit er inderdaad een modem in. Heb hem toevallig vorige week voor het eerst getest, en werkte bij mij prima, behalve dat ik voor mijn sim die normaal in mijn telefoon zit even de APN moest aanpassen van office.vodafone.nl naar live.vodafone.com.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
crap dan is hij dus stuk of niet mee geinstalleerd
en dan zat er ook nog een kras op...zucht

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-11 21:34
Heb zelf ook de L502X. bij mij zit dat modem er gewoon in, werkt ook prima!
Zoals Boaty zijn moet idd de APN aangepast worden.

Maar Dennis, heb je deze laptop nou net binnen? want anders kan je hem gewoon terug sturen naar dell en een andere bestellen waarbij je aangeeft dat je wel dat modem erin wilt hebben.

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
kan dat ? ik heb hem sinds gisteren... alles werkt inclusief de tv tuner alleen die kaart wordt niet gedetecteerd of werkt niet

ik bel morgen wel even met Dell en vraag wel even wat ze willen doen ik ben er erg tevreden over en die kras stoort me niet zo, Ik wil alleen wel dat het modem werkt 8)

[ Voor 20% gewijzigd door Trekkerkearl op 08-11-2011 17:22 ]

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-11 21:34
Zover ik weet heb je een aantal dagen nadat het geleverd is om alsnog het apparaat te retourneren. Heb meerdere mensen hierover gehoord in het Dell XPS15 forum.

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-11 21:30
Jep in het kader van de wet kopen op afstand heb je het recht als consument om een aankoop via het internet binnen twee weken na ontvangst zonder opgaaf van redenen te retourneren.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
Reactie van Dell:

De XPS 15 heeft of een 3G modem, danwel een TV tuner en nooit bijde...
Blijkbaar worden deze modules in de zelfde interne slot gestoken op het moederbord. :'(

Zucht, dat wordt bellen met T-mobile om een USB stick te regelen |:(

Verwijderd

Trekkerkearl schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:59:
Reactie van Dell:

De XPS 15 heeft of een 3G modem, danwel een TV tuner en nooit bijde...
Blijkbaar worden deze modules in de zelfde interne slot gestoken op het moederbord. :'(

Zucht, dat wordt bellen met T-mobile om een USB stick te regelen |:(
Ehh. Ja, dat klopt..

Makkelijkste oplossing: koop een module van een willekeurige tweaker. Let er wel op dat je de goede kabels hebt... Misschien moet je die ook verwisselen.
Je zou je ook kunnen beroepen op de wet kopen op afstand, binnen 7 werkdagen, en een nieuwe bestellen.

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Topicstarter
Ik heb al een USB stick geregeld bij T-Mobile

Pagina: 1