Ik ben een werkrooster aan het herschrijven. Op dit moment bestaat het rooster uit een tabel per week, en is als volgt opgebouwd:
Bovenstaand werkt goed, geeft visueel precies weer wat de bedoeling is. Alleen zit ik met de semantiek van de rows voor bijzonderheden en opmerking. En natuurlijk die row als separator, dat is niet heel netjes.
De separator heeft puur een visuele functie, dus dat is op te lossen door bijv. de rows bijzonderheden en opmerking samen te voegen, een class te geven en met CSS te stylen.
De bijzonderheden en opmerkingen kan een ordered list worden (ze worden getoond op volgorde van invoer). Maar hoe dan ook blijf ik met bulk zitten in een row, die wel gerelateerd is aan de row erboven, maar volgens mij niet echt tabulaire data. Of loop ik gewoon te miepen en kan het prima zo?
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
| <table> <thead> <tr> <th>Dag</th> <th>Dienst A</th> <th>Dienst B</th> </tr> </thead> <tbody> <tr> <td>07-11 ma</td> <td>Piet</td> <td>Kees</td> </tr> <tr> <td class="legenda">Bijzonderheden</td> <td colspan="2" class="info">Iets bijzonders. <br /> Nog iets bijzonders.</br></td> </tr> <tr class="separator"> <td colspan="3"> </td> </tr> <tr> <td class="legenda">Opmerking</td> <td colspan="2" class="info">Iets inhoudelijks over 't werk.</td> </tr> <tr class="separator"> <td colspan="3"> </td> </tr> <tr> <td>08-11 di</td> <td>Karel</td> <td>Kees</td> </tr> <tr> <td class="legenda">Bijzonderheden</td> <td colspan="2" class="info">Weer iets bijzonders.</td> </tr> <tr class="separator"> <td colspan="3"> </td> </tr> <tr> <td class="legenda">Opmerking</td> <td colspan="2" class="info">Weer iets inhoudelijks.</td> </tr> <tr class="separator"> <td colspan="3"> </td> </tr> </tbody> </table> |
Bovenstaand werkt goed, geeft visueel precies weer wat de bedoeling is. Alleen zit ik met de semantiek van de rows voor bijzonderheden en opmerking. En natuurlijk die row als separator, dat is niet heel netjes.
De separator heeft puur een visuele functie, dus dat is op te lossen door bijv. de rows bijzonderheden en opmerking samen te voegen, een class te geven en met CSS te stylen.
De bijzonderheden en opmerkingen kan een ordered list worden (ze worden getoond op volgorde van invoer). Maar hoe dan ook blijf ik met bulk zitten in een row, die wel gerelateerd is aan de row erboven, maar volgens mij niet echt tabulaire data. Of loop ik gewoon te miepen en kan het prima zo?