Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Er zijn bij ons meerdere Windows Server 2008 R2 servers met hierop de Remote Desktop Session Host rol op geïnstalleerd.
Ik vroeg mij af of het mogelijk is om op basis van Active Directory groepen gebruikers automatisch toegang te geven tot de juiste server. Bijvoorbeeld:
Werknemer 1 verbindt naar rdp.bedrijf.nl en komt op de server RDS01 met Pakket A
Werknemer 2 verbindt ook naar rdp.bedrijf.nl maar komt terecht op RDS02 met Pakket B

Ik heb al gekeken of zoiets mogelijk is met de Remote Desktop Connection Broker en de Remote Desktop Gateway, maar hiermee is dit zover ik kan nagaan niet mogelijk.

Is dit mogelijk met een Microsoft product of moet hier een 3rd party applicatie of load-balancer-achtige oplossing voor komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorBlade72nd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06-2023
Desnoods maak je een klein startup script dat de host file aanpast.

| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
Het zal echter ook van buiten het netwerk moeten werken. Enige optie die ik me kan bedenken is een RD Gateway en daarin de policies goedzetten, de rdp file distribueren en dan de werknemers de juiste server laten invullen, en dit bijv. te vereenvoudigen door de hostname van de RDS server aan te passen aan de software die er op draait.

Als iemand echter nog een oplossing weet die de gebruikers automatisch naar de juiste server redirect, houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:28
Waarom maak je niet je terminalservers generiek (scheeld je veel beheerswerkzaamheden) en gooi je er een schil overheen a la powerfuse (kan al met de gratis editie) die het applicatie management voor je afhandeld.
Dan kun je op policy aangeven dat user a niet bij app B kan, en user b niet bij app A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
Omdat we Powerfuse aan het uitfaseren zijn. We zijn nu aan het kijken of we met (zo ver mogelijk) alles met Microsoft producten geregeld kunnen krijgen.
Verder willen we dit idee vooral gebruiken om leerlingen en onderwijzend personeel fysiek van elkaar gescheiden te houden. Hierbij willen we bij voorkeur ook de verschillende studierichtingen van elkaar splitsen.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:28
Laat me raden, onderwijs instelling met beperkt budget die goedkoop aan MS licenties kan komen maar voor de rest het volle pond moet betalen?

Dan zou ik gewoon meedere farms maken leerlingen.xxxxxx.local en onderwijs.xxxxxx.local bijvoorbeeld. Anders moet je al snel aan App-V oplossingen gaan denken die software per policy beschikbaar maakt ipv per server. Er is volgens mij niet zoiets binnen MS die in dezelfde farm de mogelijkehid biedt gebruiker naar een bepaalde server te sturen

• thesystem
Ok, ik had al zo'n vermoeden dat dit niet mogelijk ging zijn. Dan ga ik inderdaad maar meerdere farms i.c.m. App-V gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 21:34

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kijk even naar de mogelijkheden van TSRemoteApp
Key scenarios for TS RemoteApp
TS RemoteApp is especially useful in scenarios such as the following:

Line-of-business (LOB) applications deployment. Companies often need to run consistent LOB applications on computers that are running different Windows versions and configurations. Instead of deploying the LOB applications to all the computers in the company, which can be expensive in terms of time and cost, you can install the LOB applications on a terminal server and make them available through TS RemoteApp.
Dit, in combinatie met het juist instellen van de "Remote Desktop Users" group op de RDS-servers zou volgens mij de meest mooie oplossing zijn. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1