Advies gevraagd mbt harddisk storage

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasmid
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 04:38
Ik ben aan het kijken naar een juiste oplossing en zou graag wat advies willen hebben van medetweakers.

Inmiddels heb ik ruim 40 harddisks van 2tb met allemaal raw HD videomateriaal welke ik zo nu en dan per disk opvraag.

Heb de disks nu allemaal in Storage Boxen in een grote la liggen met labels erop.

Nu is mijn vraag wat is gezonder voor deze disks:

Steeds de desbetreffende HD docken als ik er een nodig heb.

Of een zeer grote case gaan zoeken en daar al deze disks inplaatsen met controller kaartjes. :) 24/7 laten draaien

Mij gaat het dus puur om de levensduur van de disks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:25
een san of nas voor 40 disks.........
Zal een beetje prijzig worden, en je hebt de doorvoercapaciteit en iops van zo'n ding niet nodig.
en de KWh's aan verbruik ook niet.

24/7 laten draaien lijkt me ook niet nodig in jouw geval, maar ingebouwd kun je ze niet meer laten vallen natuurlijk.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:12

D4NG3R

kiwi

:)

Het enige extra "Gevaar" wat je schijven zo hebben is dat je ze moet verplaatsen. Constant read/writes maken up/down spinnen en aangesloten zitten aan een systeem lijkt mij gevaarlijker IVM blikseminslag oid.

BAF -> Weg 40 schijven :| .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het ligt er een beetje aan hoe vaak je die disks gebruikt. Maar als dat niet meerdere keren per dag is, dan zou ik ze gewoon los laten liggen.
Na verloop van tijd zal een schijf wel langzaam slijten (het magnetisme neemt af), maar dat zal jaren duren, en is wellicht ook wel weer te verhelpen door de data er opnieuw naar toe te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijkt me meer iets voor zelfbouw. Kun je niet gewoon 40 docks maken in je kast monteren, schijven erin en vervolgens heb je 40 SATA draden en voedingsdraden die je enkel aansluit als je die schijf nodig hebt. Ze zijn dan niet met elkaar verbonden, verbruiken geen stroom als je ze niet nodig hebt en je kunt ze niet laten vallen :).