• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Hallo,

Ik heb zojuist mijn PC opnieuw geinstalleerd en nu krijg ik de PC niet meer met tobo of muis uit de slaapstand. Dit werkt enkel nog maar met de power button. Volgens mij heeft het altijd gewerkt om de PC uit slaapstand te halen met tobo of muis maar weet niet zeker of slaapstand destijd insgeschakeld stond.

Ik heb in mijn BIOS gekeken en kan daar wake up on USB Device niet op enabled zetten. Is hier een reden voor of heet dit niks met mijn probleem te maken?

Afbeeldingslocatie: http://i176.photobucket.com/albums/w199/jordicc/IMG_6930.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door jordi.c op 08-11-2011 13:58 ]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:59
in device manager bij het powermanagement van je keyboard en muis aangeven dat deze de compu wakker mogen maken

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Niet toevallig een bios update gedaan? Staat de EUP toevallig op enabled? En vermeld voortaan even om welk moederbord het gaat! ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 14:46 ]

• jordi.c
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:45:
Niet toevallig een bios update gedaan? Staat de EUP toevallig op enabled? En vermeld voortaan even om welk moederbord het gaat! ;)
Sorry, het is een MSI P55A-GD65.

Trouwens je slaat de spijker op zijn kop, ja ik heb een bios update uitgevoerd en ja EUP staat aan _/-\o_

Dit is precies wat de oorzaak was voor de wake on usb devices disabled. Nu vraag ik me af of EuP 2013 beter aan kan laten staan en de power button gebruiken alhoewel dit niet erg handig is omdat de PC in een dichte kast staat. Wat is hier het beste devies?

Afbeeldingslocatie: http://i176.photobucket.com/albums/w199/jordicc/IMG_6933.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door jordi.c op 08-11-2011 15:58 ]

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
jordi.c schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:57:
[...]

Sorry, het is een MSI P55A-GD65.

Trouwens je slaat de spijker op zijn kop, ja ik heb een bios update uitgevoerd en ja EUP staat aan _/-\o_

Dit is precies wat de oorzaak was voor de wake on usb devices disabled. Nu vraag ik me af of EuP 2013 beter aan kan laten staan en de power button gebruiken alhoewel dit niet erg handig is omdat de PC in een dichte kast staat. Wat is hier het beste devies?

[afbeelding]
Met EUP aan worden je USB apparaten niet van stroom voorzien en zal je systeem energie zuiniger zijn.

• jordi.c
Zojuist de stroommeter eraan gehangen. Met EuP disabled verbruikt de PC 3 WATT in tegenstelling tot op enabled 2 WATT niet echt groot verschil dus. Zal wel komen omdat meeste usb apparaten losse adapter hebben.
Pagina: 1