Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Linken third-party reviews aan producten

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Aanleiding is productreview: Samsung Syncmaster S27A850D review door Kid Jansen

Misschien is het handig om naast productinfo van de fabrikant ook links toe te kunnen voegen naar andere reviews.

• JohnVanZetten
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 20:10

JohnVanZetten

Man on the run!

En dan extra-gratis reclame maken voor de concurrentie??

[X] Geschift | [_] Ongeschift

• Olaf van der Spek
  • Niet online
In nieuwsberichten wordt toch ook al vaak gelinked naar andere reviews? Sterker nog, veel nieuwsberichten zijn eigenlijk weinig meer.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

De reviewer kan dit toch heel makkelijk zelf doen middels de [url=http://link-naar-review]Review ergens anders[/url] tags?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Olaf van der Spek
  • Niet online
CodeCaster schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:04:
De reviewer kan dit toch heel makkelijk zelf doen middels de [url=http://link-naar-review]Review ergens anders[/url] tags?
Het verzoek is om externe reviews aan producten te kunnen linken. Dat is iets anders.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:03

Cyphax

Moderator LNX
Ik vind het eigenlijk een uitstekend idee. Ik mag graag reviews zoeken van hardware alvorens ik het aanschaf. Linken naar die reviews vanuit t.net zou voor mij betekenen dat ik niet meer hoef te kijken in de pricewatch én moet gaan googlen, maar t.net gewoon als uitvalsbasis kan gebruiken.
Dus in die zin voegt dat een hoop toe aan het gemak voor de gebruikers van t.net denk ik.

Saved by the buoyancy of citrus

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:50

bonzz.netninja

Niente baffi

We hebben het hier wel eens over gehad maar zijn eigenlijk niet zo heel enthousiast. Niet alleen vanwege het reclame maken voor de concurrentie (we vinden de nieuws vergelijking niet opgaan) maar ook omdat het een hoog risico heeft voor dode links. En in tegenstelling tot nieuwsberichten neemt het bezoek van productpagina's minder af naarmate de pagina ouder wordt, waardoor dat in potentie erger is. Als laatste argument voegt het ook onvoldoende toe. Ik denk dat gebruikers prima zelf in staat zijn andere reviews te zoeken (mocht dat al nodig zijn :) )

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Dat laatste argument vind ik geen sterke. Ik ben ook wel in staat prijzen op kieskeurig.nl op te zoeken, daar heb ik dan de pricewatch ook niet meer voor nodig. Het voordeel zou juist zijn dat de pricewatch mij beter kan helpen een product te zoeken dat bij mij past. Ja, als je dat niet wilt maximaliseren omdat je bang bent dat je reclame maakt (wat ik zelf niet zo zie) voor de concurrentie (laat het dan alleen gelden voor producten die t.net niet reviewt), dan moet je het laten maar ik vind het jammer. En ik bekijk het puur vanuit het oogpunt van een gebruiker, namelijk mezelf.
Sterker nog, ik hecht meer waarde aan reviews dan aan de prijzen in de pricewatch wat dat betreft. Dat zal niet voor elke gebruiker zo zijn maar dat hoeft ook niet. Je zou andere gebruikers er ook echt niet mee in de weg zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door Cyphax op 09-11-2011 11:24 ]

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:50

bonzz.netninja

Niente baffi

Cyphax schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:22:
Dat laatste argument vind ik geen sterke. Ik ben ook wel in staat prijzen op kieskeurig.nl op te zoeken, daar heb ik dan de pricewatch ook niet meer voor nodig. Het voordeel zou juist zijn dat de pricewatch mij beter kan helpen een product te zoeken dat bij mij past. Ja, als je dat niet wilt maximaliseren omdat je bang bent dat je reclame maakt (wat ik zelf niet zo zie) voor de concurrentie (laat het dan alleen gelden voor producten die t.net niet reviewt), dan moet je het laten maar ik vind het jammer. En ik bekijk het puur vanuit het oogpunt van een gebruiker, namelijk mezelf.
Ik snap je punt maar ik zeg niet dat het niets toevoegt, ik zeg dat het onvoldoende toevoegt om de wijziging te rechtvaardigen :) (daarbij bijt het het een klein beetje bepaalde ontwikkelingen waar we op dit moment mee bezig zijn)

Als ik de optimale review ervaring wil stimuleren/bewerkstelligen op een product pagina steek ik liever de energie in bijv.het verbeteren (verbreden) van content of vergelijkingstools. Het aanbieden van andere sites is een beetje een zwaktebod.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die dode links komen in de pricewatch ook regelmatig voor. Vooral bij de oudere (EOL) hardware.

Misschien dat daar ook eens een leuke spider voor geschreven kan worden. Je kan met een eigen spider wel de header van die links opvragen, en als je een 404 / 410 terug krijgt, kan je ze eigenlijk gewoon uit de database trappen.

Zeker als men huiverig is voor de dode links, lijkt me dit best een handig iets.

Desnoods met behulp van de community waar men een lijst kan checken om handmatig aan te geven of een link dood is, en of daar eventueel een andere voor is.

/disclaimer: enkel hardop mee denken ;)

Ey!! Macarena \o/

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
bonzz.netninja schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:27:
[...]

Ik snap je punt maar ik zeg niet dat het niets toevoegt, ik zeg dat het onvoldoende toevoegt om de wijziging te rechtvaardigen :)
Goed, dat varieert per gebruiker natuurlijk, lijkt me. Ik geloof meteen dat het niet voor iedereen interessant is maar voor iemand als mezelf zou het een zeer welkome uitbreiding zijn omdat het een hoop zoekwerk scheelt.
Uiteraard hoeft zo'n review helemaal niet van een andere site te komen, ik hecht ook heel veel waarde aan userreviews dus als je op de één of andere manier reviews vanuit de userbase van t.net kunt stimuleren ga je er voor mij ook al enorm op vooruit. En dat heeft t.net de afgelopen jaren ook heel goed gedaan dus ik hoop vooral dat de ontwikkeling daarin lekker doorloopt. :)
(daarbij bijt het het een klein beetje bepaalde ontwikkelingen waar we op dit moment mee bezig zijn)
Ah dat is ook interessant! Ben benieuwd. :)
Maakt het ook wellicht begrijpelijker. ;)

Pagina: 1