Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Opties internet in afgelegen gebieden...

Pagina: 1
Acties:

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Mijn zusje woont sindskort op een mooi plek aan een mooie dijk in Maasdam.
Erg mooie omgeving, alleen erg lastig met internet.

Ze heeft nu de Basis internetabbo van KPN, maar dat heeft nooit echt snel gewerkt.
De beloofde 8Mbit wordt nooit gehaald. Bedraad komt ze echt max. op half Mbit uit.
Dit is natuurlijk erg weinig en na meerdere keren gebeld met KPN kan het ook echt niet sneller.
Ze woont iets van 5KM van een centrale af (vrij ver volgens mij).
Op de diverse sites klopt het inderdaad ook aardig die afstand.

Kortom ze werd niet echt blij van KPN. :(

Weten jullie nog andere manieren op breedbandinternet daar te krijgen behalve via het 3G-netwerk?
Het bereik is met haar mobiel nu namelijk ook nog niet echt je van het...
Als het niet anders kan, dan kan het ook niet anders...

Internet via satelliet is volgens mij nog steeds vrij prijzig!
Heb daar zelf ook niet onwijs veel ervaring mee...

Hebben jullie nog andere ideeën om haar eens internet te geven waar ze niet tig seconden moet wachten op een filetransfer of een HD filmpje van YouTube?

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Geen kabelaar in de buurt ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:31
Als er betaalbare oplossingen zijn hoor ik dat ook graag. Mijn zusje zit met zelfde probleem. (geen kabel, ADSL slecht, geen 3G)

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:09
Ik heb een huis niet gekocht aan een mooie dijk in Maasdam vanwege de redenen die jij noemt.
Er zijn redelijk wat huizen "gezegend" met UPC. Helaas zijn er ook aardig wat huizen die dit niet hebben en ook nog eens beroerde 3G dekking hebben...

Andere (betaalbare) opties zijn er dus niet tenzij je moeilijk wil gaan doen met straalverbindingen naar de achterburen die toevallig wel snel ADSL / kabel kunnen krijgen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:44
Je moet eens zoeken op het forum.
Er bestaan al talrijke topics die precies hetzelfde probleem behandelen.
En bij ELK topic dezelfde conclusies: als de meest voor de hand oplossingen (ADSL, kabel, 3G, internet via satelliet) geen soelaas bieden, is alleen een Willy Wortel oplossing mogelijk.
Je moet dan denken dat je een kabel legt naar de buren of een eigen straalverbinding opzet naar een punt/buren die wel sneller internet kunnen krijgen.

That's it.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een data-only mobiele dongle zou eventueel nog wel kunnen met wat aanpassen van die dongle. Die kleine antenne er af, en een kabel er aan, en daar een buiten-antenne aan zetten, om het ontvangt flink te kunnen opkrikken.

Ik ken ook mensen die binnenshuis gewoon niet bereikbaar zijn, en als ze buiten staan wel. Een kleine antenne op de nok van het huis zou dus wel heel veel betere verbinding kunnen geven.

Over zo'n ding moet je dan natuurlijk weer niet idioot veel gaan downloaden. Eventueel met de buren wat regelen en op hun adres ADSL aan te mogen vragen, en deze met een kabel of draadloos koppelen is natuurlijk een betere optie, maar ben je wel meer afhankelijk van anderen.

Zelfs heb ik in het dial-up tijdperk een 1-way sateliet abo gehad, de upstream ging over de telefoonlijn, de downstream via sateliet. 2-way heb je inmiddels ook. Dat had ik overigens via dit bedrijf.

Ey!! Macarena \o/

• ChaserBoZ_
De vraag is, hoe ver van het huis is er wél snel internet te krijgen ? En dan kijken hoe je dat deelt/verder door kunt zetten naar dit huis.

• Tha BasZ
Ze gaat inderdaad ook even in de "buurt" vragen wat voor opties zij hebben en hoe snel dat is.

Weet niet of delen van de verbinding wenselijk is, maar ja dat is een andere vraag.

• ChaserBoZ_
Tha BasZ schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:15:
Ze gaat inderdaad ook even in de "buurt" vragen wat voor opties zij hebben en hoe snel dat is.

Weet niet of delen van de verbinding wenselijk is, maar ja dat is een andere vraag.
Wenselijk of ideaal waarschijnlijk niet, maar als dat je enige optie is . . . .

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:32
5KM is een grote afstand, maar 0,5MBit? Dat is 50KB/sec man!

User Satch zit op ik meen 5,3KM en die haalt 340KB/sec via het Telfort WBA-E netwerk. Ook niet snel, maar misschien wel vlotter dan wat ze nu heeft en met 340KB/sec is best aardig te internetten :)

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:44
tha_bulldog schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:46:
5KM is een grote afstand, maar 0,5MBit? Dat is 50KB/sec man!

User Satch zit op ik meen 6,3KM en die haalt 340KB/sec via het Telfort WBA-E netwerk. Ook niet snel, maar misschien wel vlotter dan wat ze nu heeft en met 340KB/sec is best aardig te internetten :)
Ik geloof nauwlijks dat de kabel vanaf de DSLAM naar jou huis 6.3KM is en je dan nog 2.7mbit effectief weet te halen. Alle afstand/snelheid grafieken en tabellen over ADSL spreken dat tegen en ook al zullen dat gemiddelden zijn, dit lijkt me te extreem. Waarschijnlijk klopt die lijnlengte niet.

Je zusje heeft wat internet betreft denk ik gewoon pech, enige reële optie zou het mobiele netwerk of kabel zijn en dat is geen optie als ik de TS zie. Straalverbindingen en dat soort ongein moet je een niet-ITer denk ik niet aandoen.

...

• Stefferke
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-11 09:14
ik zit hier 500 m van de centrale en haal maar 4.6mbit (500kb/s)
schandalig vind ik dit en waarschijnlijk gaan ze hier volgend jaar ergens een VDSL leggen (alle glasvezel kabels liggen al klaar maar ze hebben precies geen goesting om daar aan te beginnen) ik hoop dat ik dan iets van een 20 mbit binnen krijg

• Tha BasZ
Zal dr morgen nog eens een paar bedraadde speedtest.netjes laten doen om te kijken of het nou echt zo beroerd is...

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:32
Waardes kloppen wel degelijk (postcodecheck bbned). Was een 1/0,44 lijn over WBA-A en is 3220/448 over WBA-E geworden.

Verwijderd

Correct, Satch heeft een lijnlengte van 5329 meter en traint met zijn 2601HN-F1 via WBA-E in op 3.246 / 483 kbps. Dit verschil met WBA-A komt voornamelijk door de nieuwere DSLAM en de finetuning van de 2601 + firmware op deze DSLAM's.

Hugo

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 16:00 ]

Pagina: 1