Ik heb een Windows 7 x64 desktop computer en nadat SP1 voorgaande maanden niet heeft willen installeren, ben ik toch maar is van plan om hier wat aan te doen. Maar na 1 a 2 minuten tijdens het installeren van SP1 via Windows Update krijg ik de melding 'Installation was nog succesfull' en krijg ik error code 0x800f0a12.
Op internet heb ik al gezocht naar oplossingen zoals gebruik maken van diskpart en partitie active zetten maar dat is bij mij al het geval.
Hardeschijf ruimte heb ik extra vrijgemaakt naar 7GB dus dat moet genoeg zijn.
Wanneer ik bij diskmanager kijk valt op dat:
http://imageshack.us/photo/my-images/341/diskmanager.jpg/
C:\ en G:\ beide op active staan. Op C:\ staat Windows 7 geïnstalleerd en op G:\ staan in principe geen Windows bestanden. Dit zijn beide ook andere HDDs. Wat ik heb gedaan is G:\ ontkoppeld van de computer of disabled in de bios, zodat alleen C:\ kan booten. Maar wanneer ik dit doe krijg ik een NTLDR error voordat Windows opgestart is.
Wat ik hier dus uit opmaak is dat de G:\ schijf gebruikt wordt voor het booten. Dit kan ook kloppen aangezien ik in het verleden Windows op die schijf heb geïnstalleerd. Maar nu weet ik niet hoe ik dit weer in orde krijg dat Windows echt alleen van C:\ geladen wordt. (Want ik denk dat daar het probleem zit).
Heeft iemand een idee om dit op te lossen?
Op internet heb ik al gezocht naar oplossingen zoals gebruik maken van diskpart en partitie active zetten maar dat is bij mij al het geval.
Hardeschijf ruimte heb ik extra vrijgemaakt naar 7GB dus dat moet genoeg zijn.
Wanneer ik bij diskmanager kijk valt op dat:
http://imageshack.us/photo/my-images/341/diskmanager.jpg/
C:\ en G:\ beide op active staan. Op C:\ staat Windows 7 geïnstalleerd en op G:\ staan in principe geen Windows bestanden. Dit zijn beide ook andere HDDs. Wat ik heb gedaan is G:\ ontkoppeld van de computer of disabled in de bios, zodat alleen C:\ kan booten. Maar wanneer ik dit doe krijg ik een NTLDR error voordat Windows opgestart is.
Wat ik hier dus uit opmaak is dat de G:\ schijf gebruikt wordt voor het booten. Dit kan ook kloppen aangezien ik in het verleden Windows op die schijf heb geïnstalleerd. Maar nu weet ik niet hoe ik dit weer in orde krijg dat Windows echt alleen van C:\ geladen wordt. (Want ik denk dat daar het probleem zit).
Heeft iemand een idee om dit op te lossen?
[ Voor 7% gewijzigd door voil op 08-11-2011 12:03 ]