Freesco netwerk instellingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Ik ben samen met een vriend bij hem thuis een netwerkje aan het opzetten met behulp van Freesco. We hebben Freesco geinstalleerd op een servertje en internet werkt nu prima in het netwerk.

Maar nu wilde ik het eigenlijk voor elkaar krijgen dat je ook een direct connection met ICQ kunt maken van buiten het netwerk zonder aan de instellingen van icq te komen (dus gewoon met standaard icq instellingen). Dit moet volgens mij kunnen omdat ikzelf in feite ook achter een groot netwerk hang en gewoon icq kan installeren en zonder aan de connection instellingen te komen kan ik gewoon bestanden ontvangen en chats openen enzo (ik kan dus gewoon een direct connection maken met iedereen).

Is dit mogelijk en wat moet ik dan veranderen in Freesco zodat ik dit kan bewerkstelligen?

Alvast bedankt voor je hulp.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Dit is helaas niet mogelijk (zonder dat je aan de instellingen van ICQ komt).

ICQ draait voor een deel als server, en luistert dus op poorten naar binnenkomende event (zoals chat/file transfer). Iemand die jou dan wil bereiken stuurt dus een aanvraag naar die poort op jou externe IP, omdat deze alleen bekend is voor de rest van internet (in de meeste gevallen :)). Een intern IP (192.168.x.x, 10.x.x.x) is namelijk niet te bereiken vanaf internet.
Een andere ICQ doet dus een aanvraag op een poort op je Freesco machine, helaas weet deze niet dat deze poort naar welk intern IP moet.

Er is een oplossing, maar dan moet je aan je ICQ instellingen prutsen. Dit is mijn NOOIT gelukt!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Het versturen van bestanden en dergelijken lukt nu wel via ICQ, maar dan moet ik binnen ICQ de instellingen veranderen, dat vind ik een beetje jammer omdat ik zelf wel prima weet hoe dat moet, maar ik wil het liever niet altijd voor iedereen in dit netwerk instellen dus was het veel gemakkelijker geweest als het op een manier kon waarbij je binnen icq niets hoeft te veranderen...

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op woensdag 21 maart 2001 21:26 schreef The_Flying_Dutchman het volgende:
Het versturen van bestanden en dergelijken lukt nu wel via ICQ, maar dan moet ik binnen ICQ de instellingen veranderen, dat vind ik een beetje jammer omdat ik zelf wel prima weet hoe dat moet, maar ik wil het liever niet altijd voor iedereen in dit netwerk instellen dus was het veel gemakkelijker geweest als het op een manier kon waarbij je binnen icq niets hoeft te veranderen...
Dat kan dus helaas niet omdat je achter een gateway zit. Als dit wel kan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
???????????
Dat kan toch wel?

Als je nou gewoon port-forwarding aan zet, dan toch wel, of ben ik nou zo gek?

en anders kan je hier nog gaan checken.

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-10 07:06

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op donderdag 22 maart 2001 17:16 schreef Tha_Butcha het volgende:
???????????
Dat kan toch wel?

Als je nou gewoon port-forwarding aan zet, dan toch wel, of ben ik nou zo gek?
Ja je bent gek >:) !!!!
*geintje* :P

Port-forwarding werk wel, maar je kan de port maar naar 1 (van tevoren opgegeven) machine forwarden, dus heb je er nog niks aan, of je wilt op maar 1 bak ICQ aan hebben staan....

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het versturen van bestanden vanaf het betreffende netwerk nog niet geprobeerd heb. Maar ontvangen gaat prima en ik heb gisteren ook een icq chat gedraait waarvoor je ook een direct connection nodig hebt. Ging allemaal perfect.

ICQ instellingen:

ga naar connections

tabblad general:
1. ICQ wil determine IP automatically
tabblad server:
1. Using firewall
2. Not using proxy
tabblad firewall:
1. socks5 geselecteerd (maar volgens mij is deze setting niet helemaal nodig)
tabblad user:
1. Not using proxy
2. Use dynamically allocated port numbers (default).

Met deze instellingen werken de icq chats en het ontvangen van bestanden gaat ook prima. Verzenden van bestanden is nog niet geprobeerd (wel binnen het netwerk, dat was geen enkel probleem).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op vrijdag 23 maart 2001 10:26 schreef The_Flying_Dutchman het volgende:
Met deze instellingen werken de icq chats en het ontvangen van bestanden gaat ook prima. Verzenden van bestanden is nog niet geprobeerd (wel binnen het netwerk, dat was geen enkel probleem).
Thanks, het werkt!
En over files/chats versturen kan ik kort zijn. Dit werkt meestal met NAT, omdat het een uitgaande connectie is. En daar heeft Freesco/NAT totaal geen problemen mee. Ik heb al best veel files verstuurd via ICQ, geen probleem (zonder portmapping of wat dan ook).

Thank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Moet ik overigens wel één kanttekening bij zetten, het kan best zijn dat bovenstaande instellingen niet meer goed werken als die ander waar je mee chat/bestanden verstuurd ook deze instellingen nodig heeft (dus achter een firewall ofzo zit) dan weet ik niet of het wel werkt....... gewoon een kwestie van even proberen......

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf de 2.2 kernel van linux zit er een optie in voor ICQ mascarading (als module of gelijk in de kernel), deze zorgt dan voor het doorgeven van ICQ verbindingen van het interne netwerk naar het internet....

Ik zou dus gewoon een 2.2 kernel downen van kernel.org en die dan compileren met die ICQ masq. als module, deze kan je dan laden door het bestand in modules.conf te zetten, succes
Pagina: 1