Ubuntu [Oneiric] -> HP Dv6 3190ed // Ati Mobility 5650

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickM89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-12-2024
Goedemorgen Tweakers.

Na een aantal weken Ubuntu dagelijks te herinstalleren zou ik graag jullie om hulp willen vragen.
Ik probeer namelijk mijn grafische kaart werkend te krijgen onder Ubuntu oneiric.

Mijn hardware specs zijn als volg (Alleen de relevante informatie m.b.t. mijn probleem)

CPU-type Intel Core i5 460M
Snelheid 2,53GHz
Moederbordchipset Intel Mobile HM55
Geheugengrootte 4GB
Geheugentype DDR3 (SODIMM)

Videointerface
Schermdiagonaal 15,6"
Videochip Radeon Mobility HD5650
Video uit D-Sub (VGA), HDMI
Schermresolutie 1366x768 (WXGA Wide)
Backlight Led: Edge-lit

Het is dus een Sandy Bridge laptop waar een van mijn eerste problemen al ontstaan.
Ik heb al verschillende handleidingen geprobeerd zo als : http://wiki.cchtml.com/in...neiric_Installation_Guide
Maar elke keer stuit ik weer op problemen.

zo als : Het missen van een fglrx folder in /usr/lib64/ of mijn powerexpress 4.0 die geen lib kon vinden.
of het missen van een libGL.so.1 of het niet kunnen vinden van een scherm.

Ik was al wel zo ver dat ik beide video kaarten von d.m.v. aticonfig --pxl en switchen ging ook goed d.m.v. aticonfig --px--igpu / dgpu alleen nog steeds starten X-session niet door het ontbreken van een scherm.

ik hoop dat jullie al een hoop informatie hier uit kunnen halen (en van de pagina die ik hier boven heb neer gezet *alles daar van is al geprobeerd*)

Met vriendelijke groet,

Nicholas Molenaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Hoi Nicholas,
op grond van deze informatie kunnen we niet bepalen wat er mis gaat. Je meldt verschillende problemen maar geeft niet genoeg info om verder te kunnen. Je verwijst naar een handleiding maar die is zo lang dat ik ook niet kan zeggen waar het fout gaat. Wat is de eerste stap waarin de handleiding afwijkt van jouw ervaringen?

observatie: De dingen die je meldt hebben allemaal iets met libs te maken.
Draai je de 32 bit of 64 versie van Ubuntu? (en heb je daar rekening mee gehouden?)

Ik vermoed dat je systeem een beetje vervuild is geraakt door het proberen van verschillende oplossingen waardoor je nu conflicterende onderdelen hebt. Probeer zoveel mogelijk te deinstalleren voordat je het opnieuw probeert.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• NickM89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-12-2024
Goedemorgen CAPSLOCK2000,

Ik heb Ubuntu al meerdere keren op nieuw geïnstalleerd eigenlijk elke keer na dat een installatie fout ging.
Op dit moment heb ik een werkende Ubuntu 11.04 installatie die ook volledig FGL... ondersteunt (full 3d support)

Echter wanneer ik deze installatie dan upgrade naar 11.10 beginnen de fouten al zodra ik de laptop aanzet.
als ik "startx" vanuit een tty2 draai krijg ik een EE & WW message met bijvoorbeeld "Could not find device PCIBUS:0@1:0..... in Device section" of EE "Screen has been removed could not find screen 0.0"

(Precies de handleiding gevolgd *uit de link hier boven*)

En volgens mij is dit niet zo heel special full 3d support is geen standaard luxe die je schijnbaar krijg op het LINUX platform (at all).

Ben nu dus ook opzoek hoe ik mijn ubuntu 11.04 zo ver mogelijk kan upgraden naar Unity2.5 etc zonder me kernel aan te passen.

Mits jullie een andere mening hebben dat ubuntu 11.10 perfect zou moeten werken met ati mobility radeon hd 5650 hou ik deze installatie nog maar even vast.